شناسهٔ خبر: 107586 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

آیت‌الله موحدی کرمانی: باید جلوی نفوذ آمریکا را گرفت

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه باید جلوی نفوذ آمریکا را گرفت گفت: مردم به پیروی از رهبری با شعارهای کوبنده خود این اراده ملی و عزم مردمی را ابراز کردند.

به گزارش «نماینده»، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در حسینیه ثارالله کرمان گفت: هرچه عزت به دست آورده ایم به برکت تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری است و یادمان باشد که در همه فصول تابع باشیم.

افزود: اگر در فصل انتخابات رهبری درباره ویژگی های انتخاب افراد توصیه هایی را کردند باید به آنها توجه لازم را داشته باشیم.

وی گفت: شوخی نیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل توصیه های زیادی را درباره انتخابات داشته اند و باید تلاش کرد تا فرد اصلح را شناخت و مبادا خدای ناکرده گول یک تظاهر را خورد.

امام جمعه موقت تهران افزود: گروه ها در فصل انتخابات وارد می شوند و لیست می دهند و باید گروه و سوابق و فرد را شناخت و نمی شود به سادگی بگوییم که رای را می دهیم زیرا شما با یک رای خود یک مجلس را می سازید.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و برخی دیگر از شهدا و نقش عوامل نفوذی در این شهادت ها گفت: نفاق آن است که فردی باطن کثیف دارد اما ظاهر خود را خوب نشان می دهد.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: این شهدا کمال همت خود را گذاشته اند و در روایت شهادت آنها می خواهیم خطر نفاق را گوشرد کنیم تا با یک تظاهر، فریب نخوریم و ماهیت افراد را بشناسیم.

وی گفت: در باب مسایل نظامی نیز توصیه های زیادی را در دین داریم و در این رابطه به موضوع تقیه تاکید زیادی شده است.

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری گفت: تبعیت از امام معصوم و در زمان غیبت از ولی فقیه ضروری است و اهمیت امر ولایت در بخش های مختلفی از زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: امروز رهبری می فرمایند آمریکا درصدد نفوذ دادن خود در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و خداوند سایه رهبری را مستدام بدارد که فرمودند اجازه نفوذ را در ایران و منطقه نمی دهیم و به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید نشان دهند در راستای اقتصاد مقاومتی چه کرده اند و کدام برنامه اضافه و کدام تشریفات را حذف کرده اند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مواردی که درباره افزایش قیمت مالیات ها در کشور مطرح شده است گفت: در زندگی ائمه مواردی درباره شرایط دریافت مالیات مطرح شده است و کسانی که سنگ تبعیت از ولایت را به سینه می زنند باید این موارد را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در میدان های جنگ و سایر میدان ها اخلاص نقش اصلی را بر عهده دارد افزود: وقتی مردم مخلصانه و صادقانه وارد صحنه شدند، پیروز شدند و شاه فرار کرد و حکومت اسلامی آمد.

امام جمعه موقت تهران بر مبارزه دسته جمعی تاکید کرد و گفت: انقلاب که پیروز شد به دلیل همراهی همه اقشار بود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آیا مقامی ارزشمندتر از جهاد، دفاع و شهادت وجود دارد افزود: جنگ بزرگ، جهاد با نفس و خواهش دل است که از رفتن در میدان جنگ مهمتر است.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: اگر با یک صحنه شهوت انگیز روبرو شدید نگاه خود را پایین بیندازید و این جهاد اکبر است و آقای قاضی وقتی پولی به شما پیشنهاد می شود به پول ها خیره نشو و بگو من اهل آن نیستم.

وی افزود: ساده زیستی، حمایت از مستضعف، دوری از تجملات، اخلاص، تعهد و پایبندی به دین از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر است که منجر شد سالروز شهادت آنها به عنوان هفته دولت نامگذاری شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ساده زیستی کارساز است و نه آنکه مسوولان وقتی به مقامی رسیدند ندانند که بیت المال را چگونه خرج کنند.

وی اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر طعم فقر را به خوبی چشیده بودند و این باید باشد، مسوولان باید درد دین داشته باشند و این کم مساله ای نیست.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس گفت: دشمنان با تمام وجود در مقابل اسلام ایستادند و این برنامه تا همیشه ادامه می یابد و هر زمان که طاغوتی در منطقه ای باشد به طور طبیعی با اسلام مقابله می کند.

وی اظهار کرد: اگر امروز آمریکا به تعبیر امام و رهبری دشمن ایران است به این دلیل است که ایران اسلامی است و آنها اسلام را نمی توانند تحمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی نفوذ آمریکا را گرفت گفت: مردم به پیروی از رهبری با شعارهای کوبنده خود این اراده ملی و عزم مردمی را ابراز کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نترسیم زیرا اگر به میدان برویم و با دشمن بجنگیم ضرر نمی کنیم زیرا اگر شهید شوید تازه زنده می شوید و در درگاه خداوند خواهید بود.

وی تاکید کرد: روایات ما می گوید در هر زمان که هستید راه یاری دین را بشناسید و آن را دنبال کنید و بدانید که نام شما در طومار تمام شهدا که در زمان انبیا و پیامبران در حمایت از دین شهید شده اند و در غزوات رسول الله، در جنگ های زمان امیرالمومنین (ع) و در زمره یاران اباعبدالله و شهدای کربلا ثبت می شود.

وی گفت: مردمی که در ایران در پیروی از رهبری و امام راحل جنگیدند و شهید شدند در این غزوات ثبت است.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ اسلامی را توسعه داد و مردم و مسوولان را ولایی تر کنیم و اگر توانستیم کمر همت را ببندیم که گناه را در جامعه کم یا ریشه کن کنیم مساله مهمی است.

وی اظهار کرد: نقش امر به معروف و نهی از منکر در این است که خوبی ها زنده و زشتی ها دفن شود و انسان هایی که در این مسیر حرکت می کنند، راه انبیا را دنبال می کنند.

وی گفت: آیا کارهای فرهنگی که منجر به افزایش فرهنگ جامعه می شود بهتر است یا اینکه انسانی کمر ببندد و به جنگ برود و روایات می فرماید که ارزش کارهای فرهنگی بیشتر است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اهمیت کتاب های شهید مطهری در آن است که کتاب های این شهید یک جنگ مستمر در برابر شرک و کفر است و پیوسته دین را تقویت می کند و این یک خدمت مستمر است.

وی همچنین گفت: در کرمان همت استاندار کرمان درباره مسایل اقتصادی همتی والا است.

نظر شما