شناسهٔ خبر: 106510 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فروزنده: سیاست دولت ،جناحی است

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: در این دو سالی که از عمر دولت گذشته است، سیاست دولت سیاستی جناحی بوده است و تعداد قابل توجهی از نیروهای انقلابی از نهادهای مختلف کشور کنار گذاشته شده‌اند.

به گزارش «نماینده» لطف‌الله فروزنده با اشاره به رویکرد دولت در اداره کشور طی دو سال گذشته، اظهار کرد: دولت طی دو سال گذشته تمام نگاهش را به موضوع توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ معطوف کرد و تلاش تیم مذاکره‌کننده در این زمینه قابل تشکر، قدردانی و تحسین است، اما باید به کارنامه دولت در سایر زمینه‌ها نیز توجه داشت.

وی ادامه داد: دولت در عرصه اقتصادی صرفاً به کنترل تورم پرداخته است و در دو سال گذشته رشد اقتصادی چندانی را شاهد نبوده‌ایم. صرف کنترل تورم بدون توجه به اشتغال‌زایی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکل‌ساز نیز خواهد بود.

دبیر کمیته سیاسی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه امروز کمتر خانواده‌ای است که مشکل اشتغال نداشته باشد، گفت: واحدهای تولیدی کشور آسیب‌دیده هستند و بسیاری از آنها در معرض تعطیلی قرار دارند. لذا لازم است دولت به این موارد توجه بیشتری داشته باشد و رویه بهتری را برای اداره کشور در آینده در نظر گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت به قدرت‌های جهانی بایستی بدبینانه باشد، ادامه داد: در عرصه سیاست خارجی نباید امیدی به استکبار جهانی داشته باشیم، هرچند در گفت‌وگو با آنها نتایجی هم عایدمان شده باشد. نگاه دولت به قدرتهای جهانی باید بدبینانه باشد چرا که آنها عهدشکن هستند و توجهی به منافع ما نخواهند داشت.

فروزنده ابراز عقیده کرد: در این دو سالی که از عمر دولت گذشته است، سیاست دولت سیاستی جناحی بوده است و تعداد قابل توجهی از نیروهای انقلابی از نهادهای مختلف کشور کنار گذاشته شده‌اند. این اقدام، اقدام صحیحی نبود چراکه به ثبات مدیریت لطمه می‌زند و خواهد زد.

وی گفت: اینکه حدود ۵ هزار کارشناس در سطوح مختلف از کار برکنار شده‌اند با رویه اعتدالی دولت و با این گفته آقای روحانی که «ما با داس نیامده‌ایم» همخوانی ندارد. درست نیست که دولت از فراجناحی بودن بگوید اما در عمل جناحی رفتار کند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با طرح این ادعا که نقاط ضعف دولت در دو سال گذشته بر نقاط قوت آن برتری داشته است، اظهار کرد: راهکارهایی که دولت بایستی در دو سال آینده در عرصه‌های سیاست خارجی، مدیریت اقتصاد کشور و نیز سیاست داخلی پیش گیرد این است که نسبت به نظام استعماری غرب بی‌اعتماد باشد و به وعده‌های آنها دلخوش نکند؛ اقتصاد مقاومتی را جلو ببرد و در جایگاه مجری انتخابات سعی کند تا امانتدار مردم باشد تا به معنای واقعی کلمه، سیاست اعتدال را پیگیری کند و گرنه صرف شعار دادن و عمل نکردن فایده‌ای نخواهد داشت.

وی در پایان درباره وضعیت فعلی جمعیت ایثارگران و گفت: ما در پی ائتلاف با دیگر نیروهای اصولگرا هستیم و خوشبختانه سایر اصولگرایان نیز به این موضوع توجه و اعتقاد تمام دارند و مشغول آماده‌سازی ساز و کارهای رسیدن به این استراتژی تا زمان انتخابات هستند.

نظر شما