شناسهٔ خبر: 105728 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه نگاری«نماینده» از نشست شورای مرکزی خانه احزاب

«خانه احزاب» و حاشیه های تکراری/ مجادله لفظی در نشست غیرعلنی

نشست خانه احزاب اولین نشست شورای مرکزی خانه احزاب با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاست «نماینده»- اولین نشست شورای مرکزی خانه احزاب(دوره جدید) که عصر امروز در تالار شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

** در این جلسه غریبانی، قدرت علی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، حسن غفوری فرد، محمد جواد حق شناس، شیخیانی، غلامعلی دهقان، حسین کمالی، احمد حکیمی پور، بوربور، سید شهاب الدین صدر، عبدالحسین روح‌الامینی، یدالله طاهرنژاد،  فرج کمیجانی، حسین کاشفی، صالح آبادی، احمد شریف، محمد میرمحمدی، حسین کنعانی مقدم، فهمیه خان محمدزاده  و تعداد دیگری از فعالان حزبی شرکت کرده بودند.

**حاشیه اول توسط  علیمحمد غریبانی ورق خورد، وی پس از ارائه گزارشی از روند شکل گیری خانه احزاب بر اجرای مراسم سوگند شورای مرکزی تاکید کرد اما غفوری فرد، مرتضوی کیاسری، و بهادر ولی زاده نسبت به اجرای این مراسم واکنش نشان دادند.

** غفوری فردمعتقد بود: «ما نمی توانیم تمام وقت خود را صرف خانه احزاب کنیم ضمن اینکه باید به قرآن کریم سوگند یاد کنیم و این مسئولیت را بسیار سنگین می کند. وظیفه احزاب با وظیفه رئیس جمهور و نمایندگان مجلس متفاوت است».

**غریبانی وقتی با مخالفت پی درپی فعالان حزبی که با صدای بلند اعتراض خود را اعلام می کردند مواجه شد اجرای مراسم سوگند شورای مرکزی را از دستور کار خارج کرد و گفت: هیئت رئیسه دراین باره تصمیم خواهد گرفت.

**فراکسیون مستقلین و معتدلین از ۵ چهره، جهت شرکت در اولین نشست شورای مرکزی خانه احزاب دعوت کردند، از بین دعوت شدگان فقط حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی و یاسر هاشمی رفسنجانی خود را به ساختمان فاطمی رساندند تا در گعده احزاب شرکت کنند البته حضور این دو مهمان هم حاشیه ساز شد.

** پس از سخنان غریبانی"رئیس موقت مجمع عمومی" و رضا زاده"مدیرکل سیاسی وزارت کشور" انتخاب هیئت رئیسه در دستور کار قرار گرفت. دو عضو خانه احزاب دستور جلسه را داخلی عنوان کردند و خواستار خروج مهمانان و خبرنگاران از سالن همایش شدند.

** یاسر هاشمی و حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی قصد خروج از جلسه را داشتند که با مخالفت هیأت رئیسه موقت  روبه‌رو شد و در نهایت هم خبرنگاران و هم میهمانان جلسه را ترک نکردند.

خانه احزاب

** یدالله طاهرنژاد"عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی" حزبی که آیت الله هاشمی رفسنجانی پدر معنوی آن است در تذکری به غریبانی"رئیس موقت مجمع عمومی" گفت: نباید چنین برخوردی با مهمانان صورت گیرد.

** سرانجام نشست شورای مرکزی خانه احزاب در دونوبت(عمومی و داخلی) برگزار شد، پس از پایان نشست عمومی اشرفی اصفهانی و یاسر هاشمی از مراسم خارج شدند و جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

** نمایندگان اصحاب رسانه از بیرون پیگیر اولین نشست شورای مرکزی در تالار شیشه ای شهید رجایی بودند.

** احمد حکیمی پور اولین عضوی بود که از حلسه داخلی خارج شد و از روند بحث و بررسی این نشست به خبرنگاران توضیحاتی ارائه داد.

** حسین کمالی"دبیرکل حزب اسلامی کار و مشاور رئیس محمع تشخیص مصلحت نظام" ایستاده مراسم را دنبال می کرد، این درحالی بود که دقایقی مجادله لفظی بین فعالان حزبی رخ داد.

** خبرنگاران که از بیرون مراسم را رصد می کردند به هنگام خروج یکی از اعضا وارد سالن شدند، نیشابوری "عضو حزب اسلامی کار" خطاب به این خبرنگاران گفت:از مراسم بیرون بروید(باصدای بلند).

** جدال اصلی بین مرتضوی‌کیاسری، حشمتیان و کواکبیان بود میر محمدی"دبیرکل حزب تمدن" و یدالله طاهرنژاد"عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران" هم سعی کردند فضا را آرام کنند با این حال با صدای بلند کواکبیان خبرنگاران در پشت شیشه تالار وزارت کشور قرار می گرفتند و مراسم را دنبال می کردند.

** علی جنگروی "سخنگوی موقت هیئت رئیسه مجمع عمومی خانه احزاب"هنگامی که این پیگیری خبرنگاران را مشاهده کرد دو بار از جلسه بیرون و ارائه گزارش داد، خبر انتخاب غفوری فرد هم او اعلام کرد.

** کرسی ریاست به اصولگرایان رسید و حسن غفوری فرد با اکثریت آرا به مدت یک سال رئیس خانه احزاب شد، پایان مراسم خبرنگاران به سراغ او رفتند و از نحوه مراسم و خروج آنها از نشست احزاب انتقاد کردند، غفوری فرد هم به اصحاب رسانه وعده داد که ارتباط خوبی در دوره جدید برقرار می کند.

** غفوری فرد در حلقه خبرنگاران قرارداشت که عبدالحسین روح‌الامینی با تلفن همراه خود از این حاشیه عکس برداری کرد.

** قدرت علی حشمتیان منتخب اول شورای مرکزی خانه احزاب پس از خروج از مراسم نسبت به انتخاب رئیس موضع گرفت و گفت: اصولگرایان برنده شدند، این موضع با اعتراض و پاسخ حسین کاشفی رئیس اسبق خانه احزاب روبه روشد. او می گوید: برنده و باخت نداریم، ما تفاهیم کرده ایم برای فعالیت خانه احزاب گردهم آییم و ریاست هم سالانه است. برد و باخت نداریم.

** چراغ تالار شهید رجایی خاموش شد اما خبرنگاران همچنان در وزارت کشور حضور داشتند و در حال پوشش مراسم بودند.

 

 

 

 

نظر شما