شناسهٔ خبر: 105458 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

داعش محصول نبود اتحاد بین مسلمانان است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: داعش و تکفیر محصول نبود اتحاد و همدلی بین مسلمانان است و این موجب شده که جنگ‌های صلیبی هنوز ادامه داشته باشد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی در جشن نخستین روز دهه کرامت که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ‌ اظهار کرد: دهه کرامت از ابتکارات زمان ما است که روز نخست آن روز اول ذیقعده و مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) است و روز پایانی آن با ولادت امام رضا(ع) مقارن شده است.

وی با اشاره به میلاد شاه چراغ در دهه کرامت، به تبیین شخصیت و جایگاه والای شاه چراغ پرداخت و گفت: ایشان دارای شخصیت والایی بودند که پس از شهادت پدرشان موسی بن جعفر(ع) جمعی از شیعیان به محضر ایشان حاضر شدند که با ایشان بیعت کنند، ولی در مقابل اصرارهای فراوانی که مردم نسبت به ایشان داشتند، مردم را به سمت بیعت با برادر بزرگوارشان هدایت کردند و فرمودند «من در بیعت برادرم علی بن موسی الرضا(ع) هستم که پس از پدرم جانشین ایشان هستند».

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به سفر خاطره‌انگیز رهبری به استان فارس و شهر شیراز بیان کرد: رهبری برای نخستین بار این عبارت را به کار بردند که حرم احمد بن موسی شاه چراغ حرم سوم اهل‌بیت(ع) است.

وی ادامه داد: حرم اول امام رضا (ع)، حرم دوم حضرت معصومه(س) و حرم سوم احمد بن موسی(ع) است که این عبارت رونق ویژه‌ای به حرم شاه چراغ داد و امروز شاهدیم که میلیون‌ها زائر برای زیارت این مقدس مشرف می‌شوند.

محمدی گلپایگانی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) در ارتباط با جایگاه حضرت معصومه(س) ‌ تصریح کرد: جمعی از اهالی ری خدمت امام صادق(ع) رسیدند و ایشان فرمودند سلام بر مردم قم و سپس این جمله را تا سه‌بار تکرار کردند و فرمودند «مکه حرم پروردگار است و پیامبر اکرم(ص) را حرمی در مدینه طیبه است و امیر مومنان(ع) را حرمی در کوفه است و حرم ما اهل بیت(ع) نیز در قم است، بانویی در آنجا دفن می‌شود که هر کس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مرعشی نجفی از مراجع بزرگ شیعه، پیش از نماز صبح در مسجد بالا سر حاضر می‌شدند و تهجد می‌کردند، گفت: آیت‌الله مرعشی نجفی هر صبح، پیش از اینکه درب حرم حضرت معصومه(س) باز شود، منتظر می‌ایستادند تا درب باز شود و به زیارت بانوی کرامت بشتابند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقل قولی از آیت‌الله نجفی در ارتباط با پدر بزرگوارشان محمود مرعشی نجفی گفت: ایشان نقل می‌کنند که پدرم، ختمی مجرب را آغاز کرد و مقصودشان این بود که سوالی را که در ذهن داشت، پاسخ بگیرد که مزار حضرت زهرا(س) کجاست؟ پس از ۴۰ شب در عالم خواب امام صادق(ع) یا امام باقر(ع) به خواب ایشان آمدند و فرمودند بر تو باد به کریمه اهل‌بیت(س)؛ که ایشان عرض کردند که مقصود من هم همین است و می‌خواهم بدانم مزار این بانو کجاست که به ایشان فرمودند بر تو باد به کریمه اهل‌بیت(س) در قم، که نشاندهنده جایگاه والای حضرت معصومه(س) است.

وی به حضور میلیونی زائران در آستان مقدس حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: میلیون‌ها زائر به آستان حضرت معصومه(س) برای زیارت می‌آیند که در شان ایشان اوصاف بسیاری نقل شده است.

محمدی گلپایگانی گفت: حوزه علمیه قم که ده‌ها هزار طلبه و عالم در آن مشغول تحصیل هستند، در کنار حرم حضرت معصومه(س) بنا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعداد شاعری امام خمینی(ره)، بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب در وصف حضرت معصومه(س) قصیده‌ای در ۴۰ بیت سرودند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به خطبه نماز جمعه خرداد سال ۷۸ رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در وصف امام خمینی(ره) چنین گفتند که امام خمینی(ره) مردی اهل خلوت، ‌ عبادت، گریه نیمه شب، تضرع، ارتباط با خدا، شعر و معنویت و عرفان بود.

وی ادامه ادامه داد: ایشان مردی بودند که چهره او دشمنان اسلام را می‌ترساند، ولی زمانی که مسائل عاطفی و انسانی پیش می‌آمد، ایشان یک انسان لطیف و مهربان بود.

محمدی گلپایگانی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه گفت: در شرایط فعلی باید اذعان کرد، امام خمینی(ره) با اتکا به خدا آرزوی دیرینه علمای اسلام را که همان سرلوحه قرار دادن عبودیت و بندگی خداوند بود، برای مردم را در سرزمین ایران تجلی بخشید.

وی با تاکید براینکه در این سرزمین به برکت نظام و انقلاب، اسلام محمدی رواج دارد، تصریح کرد: خدا را شاکریم که امروز در این سرزمین حکومت الهی رایج است، ما نمی‌گوییم همه چیز مطلوب است ولی آنچه که باید به آن اذعان کرد این است که در راس این نظام، یک فهیم و یک سید اولاد پیغمبر قرار دارد که اتحاد و برادری را در سایه ایمان و عزت اسلامی در این مکان فراهم کرده است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه باید تامل کرد که گروه‌های تکفیری و سلفی‌ها از کجا پیدا شدند، گفت: جنگ‌های صلیبی هنوز ادامه دارد و در زمانی که دشمنان این جنگ را برپا کردند، صحن مسجدالاقصی را خون گرفت و امروز یک اسرائیلی منزل مسلمان فلسطینی را به آتش می‌کشد و کودک ۱۸ ماهه‌اش در حالی که در گهواره قرار دارد، در آتش می‌سوزد.

وی ادامه داد: وقتی که عده‌ای مسجدالاقصی را با قیمتی ارزان به دشمن فروختند، شاهد چنین وقایع تلخی هستیم.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: پراکندگی و نبود اتحاد سبب اتفاقات امروز شده است و هر شب و روزی بالای ۱۰۰ نفر مسلمانان در خون خود می‌غلطند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی یمن افزود: مردم یمن شبانه‌روز در بمباران کشته و خانه‌های ایشان ویران شود که باید به صورت جامع راه چاره‌ای اندیشیده شود و تنها یک راه برای نجات جامعه مسلمانان وجود دارد، که همان اتحاد و وحدت است که رهبری بر آن توصیه کردند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: با توسل به ذیل ولایت و محبت به اهل‌بیت(ع) در سرزمین خودمان زندگی راحتی داریم و امیدواریم که خداوند عاقبت خوبی برایمان رقم بزند.

نظر شما