شناسهٔ خبر: 104557 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش «نماینده» از آئین گرامیداشت روز خبرنگار:

از آرزوی محال خبرنگار اصلاح طلب برای اصولگرایان تا روزی که حبیبی جلسه باهنر را ترک کرد

حبیبی و بادامچیان/2 آئین گرامیداشت روزخبرنگار که از سوی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

«نماینده» / آئین گرامیداشت روزخبرنگار به همت حزب موتلفه اسلامی امروز در هتل مارلیک و باحضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی این حزب برگزار شد.

** محمد نبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، محمد علی امانی، حمید رضا ترقی، حسن لاسجردی، کاظم انبارلویی و لاله افتخاری در این مراسم شرکت کرده بودند.

**مراسم باحضور محمد نبی حبیبی"دبیرکل حزب موتلفه" و اسدالله بادامچیان"نایب رئیس شورای مرکزی حزب" برگزار شد. سپس اعضای دیگر خود را به این مراسم که هرسال به مناسبت تکریم خبرنگاران حوزه احزاب تشکیل می شود رساندند.

**لاله افتخاری نماینده مجلس وعضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، پس از جلسه امروز مجلس در این مراسم شرکت کرد، البته تا پایان برنامه حضور نداشت.

**اسدالله بادامچیان قبل از شروع و پس از پایان مراسم با مزاح و شوخی از خبرنگاران تقدیر کرد.

**مراسم گرامیداشت روزخبرنگار از سوی حزب موتلفه به عنوان یک نشست صمیمی و نه نشست خبری عنوان شده بود اما خبرنگاران با این حال سوژه های حزبی و انتخاباتی خود را درقالب سوال مطرح می کردند و وقتی نوبت به خبرنگار یک رسانه اصلاح طلب رسید او خطاب به بادامچیان گفت: شما می گوید نشست خبری برگزار نکرده اید اما خبرنگاران سوالات خود را مطرح و برای پوشش این مراسم سالن را ترک می کنند که بادامچیان از نحوه پوشش این مراسم تشکر کرد.

** قبل از طرح سوال از سوی اصحاب رسانه، حبیبی و بادامچیان در سخنانی به تشریح مهمترین فعالیت های حزب متوعشان در سپهر سیاست پرداختند و پس از آن نوبت به خبرنگاران رسید تا طرح پرسش کنند.

**  «فارس، ایسنا، روزنامه ابتکار، ایلنا، آنا، روزنامه ایران، روزنامه آرمان، روزنامه جام جم، نسیم آنلاین، ایرنا، و روزنامه اعتماد» از جمله رسانه هایی بودند که نمایندگان آنها در نشست خبری حزب موتلفه پرسش های خود را به صورت شفاهی بیان کردند.

** رسانه هایی همچون ایسنا، ایلنا، آنا و فضا را مناسب دیدند و قبلا از طرح پرسش از عدم وقت، جهت مصاحبه با این دوچهره شاخص در حزب موتلفه یعنی حبیبی و بادامچیان انتقاد کردند، حبیبی نیز ضمن عذرخواهی از خبرنگاران این رسانه ها مشغله کاری را عاملی برای تعیین وقت اعلام کرد و در عین حال اطمینان داد: حزب متبوعش برای مصاحبه مرزبندی با رسانه ها قائل نیست موتلفه به عنوان حزب اصولگرا هیچ محدودیتی نسبت به رسانه ها نگذاشته است. وقتی نوبت به خبرنگار روزنامه ایران و آفتاب یزد رسید سخنان دبیرکل حزب موتلفه را تائید کردند و حبیبی هم خطاب به خبرنگار آفتاب یزد گفت"خدا پدر شما را بیامورزد. "

**گلایه برخی از خبرنگاران پیرامون عدم وقت برای تعیین مصاحبه باعث شد تا حبیبی و بادامچیان گلایه های خود را از برخی رسانه ها اعلام کنند، حتی حبیبی در این راستا خاطره ای نقل کرد.

** حبیبی برای اینکه مصداقی سخن بگوئید به حضورش در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین اشاره و خاطرنشان کرد: در مراسم ضیافت افطاری آقای باهنر دعوت شده بودم اما از آنجا که باید در مراسم دیگر هم شرکت می کردم هنگام سخنرانی باهنر مراسم را ترک کردم، خبرنگاری در خبر آورده بود: حبیبی در اعتراض به باهنر این مراسم را ترک کرد پس از انتشار خبر با او صحبت و نصیحتش کردم.می خواستند بگویند ما اختلاف داریم و دراعتراض جلسه را ترک کردیم درحالی که این طور نبود.

** دبیرکل حزب موتلفه همچنین خاطره ای از زمان تصدی استانداری خراسان نقل کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: من وقتی استاندار خراسان بودن مشکلاتی در سوخت داشتیم البته مشاور قوی، متدین و عالمی هم در مسائل اقتصادی داشتیم بنا شد او در یک برنامه به صورت زنده صحبت و مشکلات را تشریح کند وقتی در برنامه حضور پیدا کرد و سخن گفت خبرنگار با موضع گیری به او گفت: ما که قانع نشدیم، مردم را نمی دانیم.

** خبرنگار روزنامه اعتماد به عنوان آخرین خبرنگار تریبون را در اختیار کرد و با پرسش های جهت دارد از حزب موتلفه انتقاد و ضمن زیرسوال بردن ساختار وحدت اصولگرایان از آرزوی اصلاح طلبان گفت و به جای آنها موضع انتخاباتی اتخاذ کرد و به حبیبی گفت: «آرزوی اصلاح طلبان این است "اصولگرایان ائتلاف کنند"»، حبیبی با تعجب پاسخ داد، اصلاح طلبان، عجب! سپس این روزنامه نگار دوازده سوال پرسید، مجری برنامه نیز به او تذکر داد و گفت گفتگو اختصاصی نیست، نوبت باید به خبرنگاران دیگر برسد. درنهایت حبیبی گفت: کلیات را عرض می کنم و آمادگی دارم در یک نشست به تمامی این سوالات پاسخ دهم.

** مراسم گرامیداشت روزخبرنگار(خبرنگاران حوزه احزاب) ساعت ۱۳:۱۵ پایان یافت، اسدالله بادامچیان پس از پایان مراسم در حلقه تعدادی از خبرنگاران قرار گرفت و با مزاح و شوخی به آنها گفت:  شما پیر خبر و خبرگزاری شده اید(باخنده) خبرنگاران هم فضا را مناسب دیدند و سوال هایی پیرامون مجمع عمومی خانه احزاب و حاشیه هایی اخیر از او پرسیدند.

 

 

نظر شما