شناسهٔ خبر: 103553 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

آیت الله موحدی کرمانی:

اصولگرایان نسبت به انتخاب افراد اصلح تعصب داشته باشند

موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران تصریح کرد: اصولگرایان نسبت به انتخاب افراد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی ، خبرگان رهبری و غیره تعصب داشته باشند.

به گزارش «نماینده» آیت الله محمد علی موحدی کرمانی یکشنبه شب در کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در مشهد تاکید کرد: باید با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب از دو قطبی شدن جامعه در بحث مذاکرات هسته ای جلوگیری کرد.

وی افزود: باید در خصوص مسائل مطرح شده در توافقات هسته ای مواضع و دیدگاههای رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب و مورد عنایت همه بخشها قرار بگیرد و در جامعه تبیین شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: باید دیدگاههای ما در خصوص مذاکرات هسته ای در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باشد و آنچه که مورد تاکید و تایید معظم له است مورد تایید و خطوط قرمز مطرح شده رهبری مورد نظر خاص ما هم قرار گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: باید یک وحدت نظر و رویه در خصوص توافقات هسته ای کشورمان مورد توجه قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعد از انجام مذاکرات هسته ای در دیدار با مسوولان و گروه مذاکره کننده کشورمان ضمن تاکید بر تلاش مخلصانه مسوولان سیاست خارجی و دیپلماسی ایران در این مذاکرات، حتی یک کلمه بیشتر از مفاد مطرح شده در نشست و جلسه های مربوط به این مذاکرات بیان نکردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر در زمینه های مختلف تابع منویات ولی فقیه باشیم، خطر و آسیبی جامعه ما را تهدید نمی کند ولی اگر با میل و اراده خود وارد مسائل شویم ممکن است مطالبی در تضاد با مصلحت نظام جمهوری اسلامی بیان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اصولگرایان باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با پرهیز از تعصبات گروهی و جناحی لیست واحد ارایه بدهند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران همچنین تصریح کرد: اصولگرایان نسبت به انتخاب افراد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و غیره تعصب داشته باشند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امروز وحدت و اتفاق نظر اصولگرایان یک ضرورت است چون در غیر این صورت ممکن است گروههای مقابل در انتخابات به پیروزی برسند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب، حزب جمهوری اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر انتخاب فرد اصلح شهید رجایی را به عنوان نامزد خود در انتخابات معرفی کرد که سابقه عضویت در این حزب را نداشت.

وی تاکید کرد: اگر فردی از جریانهای اصولگرا توانایی و شایستگی را در خود می بیند به عنوان نامزد در انتخابات شرکت کند ولی اگر این شایستگی را در خود نمی بیند در انتخابات حضور یابد، گناه کرده است.

وی تصریح کرد: اگر فردی خود را اصلح نداند ولی در انتخابات حضور یابد، برای مسائل مادی وارد این عرصه شده است.

وی گفت: در همه امور چه دنیوی، اقتصادی، اجتماعی، حکومتی و غیره باید بجای منافع مادی، رضایت خدا را مد نظر قرار داد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران در عرصه مبارزات دوران ستم شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تلاش و موفق عمل کردند و دلهای مردم جای گرفتند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای کشور نیز گفت: بازخوانی مجدد اندیشه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، ارکان نظام جمهوری اسلامی اعم از مجلس خبرگان و شورای نگهبان را مهمترین رویکردهای این اتحادیه در سالجاری ذکر کرد.

علی پهلوان کاشی گفت: راه اندازی گروههای مختلف زیرمجموعه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاهها در فضای مجازی و تحلیلهای سیاسی در عرصه های بین الملل و شبکه های اجتماعی در تلفن همراه را دیگر اقدامات اتحادیه در یکسال گذشته ذکر کرد.

وی گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای کشور با هدف اتحاد جوانان کشورهای اسلامی و معرفی هر چه بهتر دین مبین اسلام به آنان اقدام به تهیه پیش نویس طرح اصلی کنگره بین المللی دانشجویی 'سلام اسلام' کرده است.

هجدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور یازدهم و دوازدهم مردادماه جاری در دانشکده پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

این کنگره روز دوشنبه با انتخابات شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاتمه می یابد و نتایج انتخابات بعد از تایید نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاع رسانی می شود.

از مجموع ۶۷ دفتر دارای مجوز جامعه اسلامی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، ۵۴ دفتر فعال است.

حدود ۳۵ هزار نفر عضو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاهها هستند.

نظر شما