شناسهٔ خبر: 101031 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جامعه نباید در مقابل آمریکا دو قطبی شود

لطف الله فروزنده/431 سخنگوی جمعیت ایثارگران: جامعه نباید در مقابل آمریکا دو قطبی شود همه باید در مقابل آمریکا ید واحد باشیم.

به گزارش «نماینده» لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به توافق ایران و ۱+۵ اظهار داشت: باید به تیم مذاکره‌کننده که توانستند در یک ماراتن زمان‌بر ۱۲ ساله به موفقیت دست یابند خسته نباشید گفت و از آنان قدردانی کرد.

وی افزود: قطعا آنچه که بین ایران و ۱+۵ توافق شده باید در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و ابهاماتی که در برخی مفاد آن وجود دارد روشن شود چرا که دشمن ما بی‌نهایت بازیگر و دارای رویکرد استکباری است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هم اکنون اوباما و جان کری تفسیرهای مختلفی از توافق ارائه کرده‌اند گفت: اینکه مذاکرات ما با ۱+۵، ۱۲ سال به طول انجامید به علت زیاده‌خواهی‌های آمریکا بود و گرنه ما از روز اول گفته بودیم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

فروزنده با تاکید بر اینکه باید از نقادان و موافقان مذاکرات تشکر کرد و  گفت: نباید در مورد یک موضوع فراجناحی طیفی بخواهد اهداف انتخاباتی خود را دنبال کند.

به گفته وی آمریکا در ماجرای گروگان‌ها و بیانیه الجزایر و بدعهدی خود را ثابت کرده است بنابراین باید در اجرای توافق که مهمترین مرحله توافق است نیز هوشمندانه عمل کنیم.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا یک کشور استکباری است بنابراین جامعه نباید در مقابل آمریکا دو قطبی شود همه باید در مقابل آمریکا ید واحد باشیم.

نظر شما