شناسهٔ خبر: 100913 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با«نماینده»:

روحیه استکبارستیزی ارتباطی به نتایج مذاکرات ندارد/ دوقطبی کردن جامعه خطرناک است

ابراهیمی حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی: پیام سخنان رهبری این بود "فکر نکنیم اگر یک مسئله را با آمریکا حل کردیم دیگر استکبار ستیزی هم به پایان می‌رسد"اینگونه نیست، روحیه استکبار ستیزی در انقلاب اسلامی موج می‌زند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار«نماینده» با اشاره به اینکه توافق هسته ای را نباید با قطع نامه ۵۹۸ قیاس کرد، گفت: در قطع نامه شرایطی پیش آمد و تمهیدات و مقدماتی پیچیده شد که مطلوب امام(ره) نبود اما با این حال در آن زمان اقتضا بر صدور قطع نامه ۵۹۸ شد. در حال حاضر دیپلمات های هسته ای ایران فشرده مذاکره کردند و مورد تائید آقا نیز هستند و با قدرت، قوت و با حمایت ملت در مقابل قدرت های بزرگ ایستادند و احقاق حق کردند به همین جهت این دو موضوع کاملا متفاوت است.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب و استکبار ستیزی همچنان استمرار دارد و این مذاکرات و نتایج به منزله تسلیم و یا کنارآمدن با استکبار نیست، اظهارداشت: حضرت آقا به خوبی این مسئله را در دیدار اخیر با دانشجویان و جوانان مطرح کردند و فرمودند استکبار ستیزی تعطیل نمی شود و جزء خواست و ذات اسلام است. قرآن و دین ما گفته باید در مقابل ظالم ایستادگی و از مظلوم دفاع کنیم و این چیز جدیدی نیست ضمن اینکه به انرژی هسته ای هم هیچ ارتباطی ندارد، خواست و عزم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستعفین و دشمنی با مستکبرین است. این روحیه هیچگاه از دست نمی رود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به پیام سخنان اخیر مقام معظم رهبری در این زمینه پرداخت و افزود: پیام سخنان ایشان این بود فکر نکنیم اگر یک مسئله را با آمریکا حل کردیم دیگر استکبار ستیزی هم به پایان می‌رسد اینگونه نیست، روحیه استکبار ستیزی در انقلاب اسلامی موج می‌زند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم دستاوردها و تلاش هایی که پیرامون پرونده هسته ای در قالب مذاکرات با کشورهای غربی انجام شد را عزتمدانه خواند و با بیان اینکه نباید اجازه دهیم جامعه در موضوع هسته ای دو قطبی شود، تاکید کرد: جشن هسته ای مربوط به یک جریان یا فرد نیست، در راس موضوع هسته ای مقام معظم رهبری قرار دارد و ما به تبعیت از مقام معظم رهبری به نتیجه رسیدیم.

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم دو قطبی کردن جامعه در موضوع هسته ای بسیار خطرناک است و نباید گذاشت به سمت دو قطبی شدن برود البته جامعه(مردم) همه و همه تابع مقام معظم رهبری هستند و همه برکات به دلیل وجود مقام معظم رهبری است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز می گوید: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد در اثر رفع تحریم ها یک گشایشی در توان اقتصادی دولت ایجاد می شود پس باید دولت تمام این توان خود را با توجه به تجربیات تلخ  گذشته در خدمت تولید به کار گیرد تا موجب رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی شود.

ابراهیمی ادامه داد: اصولگرایان براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری از جمله نیروهایی هستند که از خدا می خواهند این موفقیت انجام شود چون رهبری عزیز پیش تاز این حرکت بودند و با رهنمودهای ایشان موفقیت حاصل شد.

وی در تبیین اصولگرایی، افزود: اصولگرایی یعنی ایمان، اعتقاد، تقوا، رعایت شرع مقدس، ولایت مداری و حفظ نظام. این موارد همه امتیاز است و ما نباید انفعالی برخورد کنیم، اگر اصولگرایان انفعالی برخورد کنند ضرر خواهند کرد چراکه این موفقت، موفقیت نظام است و ما به عنوان اصولگرایان در چهارچوب بیانات مقام معظم رهبری حرکت می کنیم.اصولگرایان اگر با وحدت، انسجام، یکپارچگی وارد شوند باختی نخواهند داشت، اصولگرایان اگر رعایت همه جهات و زمان موقعیت را به درستی درک کنند مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نشست وحدت و همگرایی اصولگرایان، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که فضا در حال آماده شدن برای انتخابات آینده است. در جریان اصول‌گرا فضای خوبی حاصل شده و گروه‌ها تا حدودی به تفاهم رسیدند و تلاش می‌کنند تا انتخابات به وحدت کامل برسد.

ابراهیمی گفت: جامعه روحانیت مبارز نیز از همگرایی حمایت میکند، در جلسه شورای مرکزی جامعه قریببهاتفاق اعضاء از این حرکت حمایت کردند البته اصولگرایان باید در همین راستا حرکت کنند تا بتوانند در انتخابات لیست واحدی ارائه دهند همچنین اصولگرایان باید با یکدیگر وارد مذاکره و گفتگو شوند و در حرکتهای کلی با هم حرکت کنند.

وی بر نقش آفرینی بزرگان اصولگرا تاکید کرد و گفت:  آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و محمد یزدی بر وحدت و همگرایی اصولگرایان تاکید دارند و امیدوارم بزرگان به روشی جامع برای وحدت حداکثری در جبهه اصولگرایی برسند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت یادآورشد: نشست اصول‌گرایی نشان داد کسی در این جریان با اصل وحدت مشکلی ندارد، باید درباره شیوه وحدت بیشتر کار شود.

ابراهیمی درباره اینکه آیا با وحدت به پیروزی اصولگرایان در انتخابات امیدوار هستید؟ گفت: در هیچ دوره ای به اندازه دوره کنونی ارتباط بین مرکز و استان ها برقرار نبوده و همین امر باعث شده تا انسجام خوبی در جبهه اصولگرایی شکل گیرد. به اعتقادم اصولگرایان با این وحدت باختی نخواهند داشت.

نظر شما