شناسهٔ خبر: 100827 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توهین مرعشی به دولت سابق

مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه انتخابات ۸۴ موجب سرافکندگی همه شد گفت: در نبود افراد پاک کسانی بر مملکت حاکم می‌شوند که همه کشور را می‌بلعند.

به گزارش «نماینده» حسین مرعشی در نخستین همایش حزب کارگزاران شاخه مازندران که در سالن اجتماعات هتل نوید برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستم در جمع فرهیختگان استان تاثیرگذار مازندران و این استان زرخیز حضور دارم.

وی با بیان اینکه باید به دلیل شرایطی که برای کشور پیش آمد و خطراتی که از کشور گذشت خدا را شکر کنیم، افزود: در مازندران می‌توانیم یک روز زودتر جشن را شروع کنیم هر چند که همه منتظر لحظاتی هستیم که رئیس‌جمهور مستقیم با مردم صحبت کند و با توجه به اطلاعات دسته اولی که از توافق دارند ما را ارشاد کنند اما این انتظار مانعی نخواهد بود که در بضاعت خود، کار را مرور نکنیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه مذاکرات از پیچیده‌ترین موضوعات سیاسی است که بعد از پیروزی انقلاب با آن مواجه بودیم، گفت: تجربه دیگر ملت‌ها این است که هر کدام دچار چنین مشکلی شدند، هیچ کدام نتوانستند به سلامت از این معبر عبور کنند.

مرعشی با اشاره به روند مذاکرات در دولت گذشته و تصور خارجی‌ها از ایران، تصریح کرد: وقتی رئیس‌جمهور ما می‌رفت پشت تریبون و می‌گفت اینها کاغذ پاره‌ای بیش نیست و پرونده‌ای که در پایان دولت اصلاحات با مدیریت رئیس‌ جمهور وقت و شخص آقای روحانی به نقطه‌ای رسیده بود که می‌توانست ما را به شورای امنیت نبرد اما با اشتباهات پی در پی ما را به نقطه‌ای برد که یا باید تسلیم می‌شدیم و یا با شرایط سخت زندگی کنیم.

وی با ادعای اینکه در کنفرانس بغداد جلیلی در روز سوم خرداد با غربی‌ها صحبت و اعلام کرد ما عقب‌نشینی می‌کنیم و شما هم عقب‌نشینی کنید، گفت: جلیلی تصور کرد آنان می‌پذیرند و مذاکره برد ـ برد را در کشور اعلام می‌کند و می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه با همتی که مردم در انتخابات ۹۲ کردند و مرد کار دیده‌ای را انتخاب کردند، صحنه بین‌المللی تغییر کرد و نه لازم شد تسلیم شویم و نه در شرایط سخت زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: خردمندان به عرصه سیاست کشور برگشتند و راه سومی برای ما باز شد.

مرعشی با بیان اینکه ملت ما روحانی را به شایستگی انتخاب کردند و او هم افراد خردمندی را بر سر کار آورد و با گفت‌وگو با کسانی که آنها را دشمن می‌نامیم، عزت ملت ایران را حفظ کرد، اظهار کرد: اکنون ببینید نتانیاهو و تندروهای کنگره آمریکا چقدر از این مسئله ناراحت هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی کار به خردمندان واگذار شود کارها ساده می‌شود، افزود: از نتیجه مذاکرات، ملت باید درس بگیرند که در انتخابات مجلس، افراد صاحب خرد را به مجلس بفرستند و در انتخاب افراد صالح، جناح مهم نیست. روحانی وقتی شایسته‌ترین دیپلمات‌های کشور را مامور این پرونده کرد توانست کار را به جلو ببرد اما رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران داخلی در عرصه اقتصاد و سیاست با موانعی مواجه است.

این مسئول با بیان اینکه امروز صدها سیاست‌گذار کشور که در مسائل سیاست داخلی و اقتصادی کارکشته هستند و از عرصه تصمیم‌گیری‌های کشور برکنار هستند، گفت: اینجاست که ماموریت روحانی و ادامه مذاکرات هسته‌ای ظاهر می‌شود و باید گفت‌وگوی درون نظام را هم راه‌اندازی کند.

مرعشی با بیان اینکه قرار بود تحریم‌های شدیدتری را تجربه کنیم و مورد تهدید نظامی قرار بگیریم، مدعی شد: با انتخاب یک رئیس‌جمهور خردمند، کشور را نجات دادیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه نخستین کشوری هستیم که از ذیل بند هفتم شورای امنیت به سلامت خارج می‌شویم، افزود: در داخل هم می‌توانیم گفت‌‌وگو کنیم و بدانیم مشکل از کجاست و روحانی باید با اتکا به آرای مردم، گفت‌وگوی داخلی را سامان دهد و چرا برادر و خواهر اصولگرایی که نمی‌تواند با برادر یا خواهر اصلاح‌طلب رقابت کند، فرد مقابل را به فتنه‌گری محکوم می‌کند؟

وی با بیان اینکه کشور را نمی‌توان با سلیقه‌های تنگ‌نظرانه اداره کرد، ادامه داد: در نبودن افراد پاک، کسانی بر مملکت حاکم می‌شوند که همه کشور را می‌بلعند، کلمه فساد جوابگوی فجایع دولت گذشته نیست و کسی آمده و بدون اینکه صلاحیت داشته باشد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از سرمایه کشور، نفت برده و پول آن را برنگردانده و این فساد نیست بلکه چپاول است.

مرعشی با اشاره به اینکه وزیر نفت و رئیس‌ بانک مرکزی وقت چرا پاسخگو نیستند، گفت: چرا از این مسائل درس نمی‌گیریم؟ در نبود مطبوعات آزاد و خبرنگاری که سوال کند، معلوم است این اتفاق‌ها رخ می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه نماینده مجلسی که با استیضاح وزیر به دنبال امتیاز باشد به درد نمایندگی مجلس نمی‌خورد، اظهار کرد: دلسوزانه به دنبال کفایت نظام هستیم و هر کسی که متهم است در دستگاه قضا باید بررسی شود.

مرعشی با بیان اینکه رقابت پشتوانه سلامت است، تصریح کرد: فردای به ثمر رسیدن مذاکرات، باید با مشورت مقام معظم رهبری، زمینه رقابت سالم در کشور در عرصه سیاسی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌مداران نظام در سال ۸۴ با کشور خود خوب عمل نکردند و دولت احمدی‌نژاد بزرگ‌ترین فرصت صنعتی شدن ایران را گرفت، ادامه داد: تمام کارهای زیربنایی که باید برای جهش صنعتی شدن در کشور انجام می‌دادیم در سال ۸۴ صورت گرفت و در مورد توسعه کشور همه به توافق رسیده بودند و بانک‌های خارجی ۴۰۰ میلیارد دلار به بانک‌های ما فاینانس داده بودند ولی در دولت احمدی‌نژاد نمی‌توانستیم پول و اعتبار خودمان را جابه‌جا کنیم.

مرعشی همچنین با بیان اینکه این شرایط آماده در اختیار رئیس‌جمهوری قرار گرفت که ۶۰۰ میلیارد دلار نفت فروخت اما معلوم نیست این پول‌ها به کجا رفت، مدعی شد: بیش از یکصد ‌میلیارد دلار شرکت‌های دولتی را فروختند اما معلوم نیست این پول به کجا رفت.

وی با اشاره به اینکه فردا با انتخابات مجلس مواجه هستیم و خودپسندی‌ها و کش‌مکش‌های سیاسی وجود دارد، ادامه داد: اما با مصالح کشور نباید شوخی داشته باشیم، باید متحد و هماهنگ وارد انتخابات شد و احزاب پذیرفته‌اند که در انتخابات آینده ید واحد باشند.

مرعشی با بیان اینکه تجربه انتخابات ۸۴ سرافکندگی همه ماست، گفت: همه احزاب و شخصیت‌ها در صحنه حضور داشته باشند و حزب کارگزاران در مجلس پنجم در فضای ناامیدی که وجود داشت حرکت کرد و اگر نتوانست اکثریت را کسب کند اما مجلس نیرومندی را تشکیل داد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه به عنوان کارگزاران دست تمام اصلاح‌طلبان در هر حزبی که باشند را می‌بوسیم، گفت: امیدوارم همکاران ما در مازندران این همت را به خرج داده و زمینه‌ای را پی‌ریزی کنند که مازندران در عرصه وحدت درون جبهه اصلاحات و فرستادن نمایندگان بزرگ از بانوان و آقایان در کشور رتبه نخست را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور به حضور بانوان در عرصه سیاسی و اجتماعی بی‌توجه هستیم، گفت: در انتخابات مجلس، بی‌توجهی به بانوان نباید ادامه پیدا کند.

نظر شما