شناسهٔ خبر: 100716 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عزل و نصب‌های «بده بستان‌گونه» استیضاح‌کنندگان آخوندی را منصرف نمی‌کند

عباس آخوندی431 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واکنش‌های انفعالی و عزل و نصب‌های «بده بستان‌گونه» در آستانه استیضاح وزیر راه،‌ نمایندگان استیضاح‌کننده را منصرف نمی‌کند.

به گزارش «نماینده» حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی به هیأت رئیسه مجلس گفت: استیضاح قانوناً باید با حضور استیضاح‌کنندگان و وزیر راه در جلسه ای مورد بحث قرار می‌گرفت.

وی با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد ارجاع استیضاح به هیأت رئیسه پس از به نتیجه نرسیدن جلسه نمایندگان با وزیر مربوطه اظهار داشت: به نظر می‌رسد هیأت رئیسه رایزنی‌هایی انجام می‌دهد تا استیضاح انجام نگیرد اما ما نماینگان طبق سوگندی که خورده‌ایم عمل می‌کنیم.

کامران با خودداری از اعلام تعداد و اسامی استیضاح‌کنندگان گفت: طبق تجارب گذشته به محض اعلام این اسامی از زمین و زمان و از پنجره و آسمان تلاش‌ها برای منصرف کردن استیضاح‌کنندگان آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استیضاح ناظر به عملکرد وزارتخانه است، افزود: استیضاح‌کنندگان متقاضی تغییر یک مدیر نیستند؛ هواپیمایی با چندین تلفات سقوط کرد اما در آن مقطع هیچ برخوردی با مدیر مربوطه نشد اما اکنون که بحث استیضاح مطرح شد دو نفر از استیضاح‌کنندگان گفتند اگر آقای جهانگیری تغییر کند امضای خود را پس می‌گیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ از این رو وزارت راه به مدیرکل هواپیمایی کشور ابلاغ کرد که استعفا دهد اما این روش برای توقف استیضاح از سوی نمایندگان درست نیست.

وی از دوری نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر راه از هرگونه حب و بغض و باندبازی سخن گفت و بیان داشت: ما تنها برای رضای خدا عمل می‌کنیم.

کامران با مذموم خواندن واکنش‌های انفعالی و عزل و نصب‌های بده بستان‌گونه گفت: اگر واقعاً منافع مردم را در نظر دارند می‌بایست همان زمان که اتفاق ناگواری رخ می‌دهد با مدیرشان برخورد کنند نه اکنون که فشار استیضاح بر روی وزیر وارد شده است.

نظر شما