شناسهٔ خبر: 100700 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای بعد از تصویب مجلس معتبر خواهد بود

کامران43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای باید به تصویب مجلس برسد و بعد از تصویب مجلس به‌عنوان توافق معتبر خواهد بود.

به گزارش «نماینده» حسن کامران نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از ابتدا اعلام کرده بودند که حامی توافق خوب هسته‌ای هستند، تصریح کرد: توافقی که منجر به لغو تمام تحریم‌ها و حفظ دستاوردهای هسته‌‌ای ایران باشد و عزت ملت ایران را حفظ کند حتماً توافق خوب و مطلوب برای مردم و دولت ایران است.

وی با بیان اینکه توافق‌نامه‌های بین‌المللی طبق تصریح قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، تأکید کرد: به‌طور طبیعی و قانونی انتظار می‌رود جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع شود و در صورتی که به تصویب مجلس رسید، به‌عنوان توافق نهایی می‌‌تواند تلقی شود.

کامران با ابراز اینکه توافق هسته‌ای باید حافظ منافع ملی باشد، خاطرنشان کرد: لغو تمام تحریم‌های ظالمانه مطالبه جدی ملت ایران است و مجلس شورای اسلامی نیز لغو تحریم‌ها را به‌عنوان مطالبه جدی در مذاکرات دنبال می‌کند، لذا توافقی که منجر به لغو تمام تحریم‌ها نشود، مورد رضایت و قبول مردم واقع نخواهد شد.

نظر شما