شناسهٔ خبر: 69393 - سرویس سیاست
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حدادعادل:

درسنامه‌ ادبیات انقلاب برای دانشگاهیان تدوین می‌شود/ دنیای کفر در سوریه به هدف خود نمی‌رسد

حدادعادل "امروز در سوریه بعد از چند سال همه دنیای کفر و استکبار ائتلاف می‌کنند و به هدف خود نمی‌رسند اما جمهوری اسلامی ایران به هدف خود می‌رسد که این نشان از رشد و تعالی انقلاب اسلامی دارد".

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: باید ببینیم که تلقی از بسیج چگونه است و بسیج ادامه انقلاب است و تداوم انقلاب با همه خصوصیات آن که این انقلاب با تلاش و همت مردم به پیروزی رسید.
 
وی با اشاره به نقش اخلاص در انقلاب اسلامی افزود: افرادی که انقلاب کردند به دنبال مال و منال دنیوی نبودند و اخلاص و بی‌توقعی و بی‌طمعی از خصوصیات انقلاب اسلامی است که آن را به پیروزی رسانده و جزو خصوصیات مردمی است که ناممکن‌ها را ممکن کردند.    
 
وی با اشاره به کرامت انسانی، برقراری عدالت، مبارزه با ظلم، مبارزه با سلطه و آزادی به عنوان اصول متبلور انقلاب اسلامی تصریح کرد: ادامه راه انقلاب به کمک روحیه بسیجی خواهد بود.
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به تفاوت دوران بعد و قبل از انقلاب اسلامی گفت: در دوران انقلاب هدف سرنگونی حکومت طاغوت بود که یک هدف سلبی به حساب می‌آمد که در آن همه همت‌ها معطوف به ریشه‌کن کردن درخت فاسد و پوسیده طاغوتی بود اما بعد از انقلاب همه مردم تحت عنوان بسیج وظایفی را برعهده گرفتند و سازندگی از ویژگی‌های بعد از انقلاب بود.    
 
وی با اشاره به تفاوت دیگر دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اضافه کرد: در دوران انقلاب در یک سازمان‌دهی ساده، مردم در تظاهرات شرکت می‌کردند و امروز نیز همان روحیه برای جنبه اثباتی و ایجابی با مدیریت دقیق لازم است.
 
حداد عادل با اشاره به هماهنگی همه اجزا جهت سازندگی تصریح کرد: باید از همه هنرمندان به عنوان گروهی که استعداد خدادادی دارند جهت سازندگی و انتقال ارزش‌های انقلاب استفاده کرد تا به کمک روحیه جهادی و اخلاص از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و اگر به چنین موفقیتی برسیم، انقلاب تأمین شده است.
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از مرزها فراتر رفته، تأکید کرد: امروز در سوریه بعد از چند سال همه دنیای کفر و استکبار ائتلاف می‌کنند و به هدف خود نمی‌رسند اما جمهوری اسلامی ایران به هدف خود می‌رسد که این نشان از رشد و تعالی انقلاب اسلامی دارد.    
 
وی گفت: این که در یک نیم‌روز کتاب‌هایی که بیانگر ارزش‌های دفاع مقدس بوده در لاذقیه به فروش می‌رسد به این معنی است که انقلاب اسلامی راه خود را در کشورهای منطقه از جمله لبنان، عراق، یمن و بحرین و حتی خود ایران باز کرده است.    
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اهمیت مطالعه در عرصه دفاع مقدس تصریح کرد: من با توجه به مشغله‌هایی که دارم توانستم دو کتاب "من زنده‌ام" و "پایی که جا ماند" را بخوانم و تأسف می‌خورم که چرا نتوانستم همه آثار دفاع مقدس را بخوانم.    
 
حداد عادل با اشاره به تدوین فصل نامه‌ای با عنوان ادبیات انقلاب اسلامی و ایجاد درس نامه‌ای برای دانشگاه‌ها گفت: این فصل‌نامه و درس‌نامه را برای دانشگاه‌ها در نظرگرفتیم تا با نظم و انضباط دانشگاهی در راه توسعه و تعالی گام برداشته شود.
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت امیدواری به آینده و عدم توجه به سخنان ناامید کنندگان در کشور خاطر نشان کرد: وظیفه دشوار هنرمندان این است که دل پاک نسل جوان را که در انتظار باران معرفت است به کمک قلم‌های خود از توحید، عدالت و سرافرازی انقلاب برویانند.