شناسهٔ خبر: 174157 - سرویس بین‌الملل
منبع: خانه ملت

نوباوه وطن مطرح کرد:

لزوم حمایت ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از ایران

نوباوه/2 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سکونت پنج میلیون پناهنده در کشورمان ضرورت دارد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از ایران حمایت ویژه کند.

به گزارش «نماینده» بیژن نوباوه وطن با انتقاد از عدم حمایت سازمان ملل متحد از ایران در موضوع پناهندگان گفت: پذیرش پناهندگان باعث خوشنامی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در هیچ جای دنیا کشوری مانند ایران پیدا نمی‌شود که با دریافت کمترین حمایت ها از سازمان‌های بین‌المللی، بیشترین امکانات و خدمات را در اختیار پناهندگان قرار دهد.

وی افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورها پناهندگان در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند و میزبانان هیچ حقوق شهروندی برای آن ها قائل نیستند.

نوباوه وطن بیان کرد: بر اساس آمار رسمی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز پنج میلیون پناهنده در ایران ساکن هستند به همین دلیل کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان توجه ویژه به جمهوری اسلامی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به این نکته باید اشاره کرد که متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور در سال‌های اخیر پیگیری های لازم را برای جذب حمایت‌های سازمان ملل نداشته چرا که می‌توانست بودجه لازم را اخد کند.