شناسهٔ خبر: 173691 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

آمریکایی‌ها هراسان از روابط ایران و چین/ مذاکرات آمریکا با چین به نتیجه نخواهد رسید

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات آمریکا و چین، گفت: به نظر آمریکا از روابط ایران و چین یا انعقاد قراردادهای بلند مدت بین این دو کشور هراسان شده و دنبال مذاکره با چینی‌ها است اما جمهوری اسلامی فارغ از اینکه چینی‌ها با کدام کشورها ارتباط دارند، روابط خودش را با این کشور و بر اساس منافع متقابل دنبال می‌کند.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با یادآوری مذاکرات اخیر ایالات متحده آمریکا با چین، گفت: جمهوری اسلامی ایران روابطش را براساس منافع خود با دنیا تعریف می‌کند و طبیعی است که مناسبات ایران و کشور چین طبق سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی تعریف شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی نیز اهل مذاکره و منطق است اما همه برنامه‌های خود را به مذاکره گره نمی‌زنیم. هیچ نگرانی هم از مذاکرات کشورهای دیگر باهم نداریم چراکه روابطمان را با دنیا بر اساس منافع متقابل تعریف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منافع خود را به کشورهایی مثل چین گره نزده است، اظهار کرد: با این وجود می‌دانیم چین قدرت اقتصادی و تجاری جهان است و ممکن است آمریکایی‌ها از نزدیکی ایران و چین یا قدرتمند شدن اقتصاد چین هراسان شده باشند لذا به دنبال مذاکره با آنها است.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی منهای اینکه چینی‌ها با کدام کشورها ارتباط دارند، روابط خودش را با این کشور و بر اساس منافع متقابل، برنامه‌های استراتژیک و راهبردی دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته بعید به نظر می‌رسد که آمریکا و چین بتوانند در یک مسیر قرار بگیرند و مذاکرات آنها به نتیجه برسد.