شناسهٔ خبر: 169338 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غرب از توافق ایران با چین عصبانی است/ قراردادهای ذیل این سند باید در مجلس تصویب شود/ توافق با چین، راهی برای دور زدن تحریم‌ها

جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: توافق ایران و چین راهی برای دور زدن تحریم‌های غرب است و به همین خاطر است که آنها به فضاسازی علیه این توافق و سند راهبردی می‌پردازند.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق با چین راهی برای دور زدن تحریم‌های غرب است و به همین خاطر است که آنها از این تو افق عصبانی هستند و به فضاسازی علیه آن می‌پردازند.

وی افزود: توافق با چین یک برگ برنده در مذاکرات با غرب به شمار می‌رود و باعث می‌شود تا مذاکره‌کنندگان ما با این برگ برنده پای میز مذاکره با غربی‌ها حاضر شوند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: دلیلی ندارد که وقتی غرب ما را تحریم می‌کند و با وجود توافقی مثل برجام به تعهداتش در قالب این توافق عمل نمی‌کند، دلیلی ندارد که ما به ادامه مسیر در این جاده یکطرفه‌ای که برای ما رو به بن‌بست است اصرار داشته باشیم.

جوکار خاطرنشان کرد: امروز غرب از توافق ایران و چین عصبانی است و عصبانیت خود را در قالب فضاسازی‌ها علیه این توافق و سند راهبردی که امضا شده نشان می‌دهد.

وی افزود: البته قراردادهایی که ذیل این سند راهبردی به امضا می‌رسد باید در مجلس به تصویب برسد و ما هم در مجلس موضوع را با دقت رصد کرده و مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: توافق با چین می‌تواند برای توسعه زیرساخت‌ها و انتقال تکنولوژی از چین به ایران به ما کمک کند و در مقابل ایران نیز در حوزه تأمین انرژی می‌تواند کمک قابل توجهی به چین داشته باشد.

نظر شما