شناسهٔ خبر: 173192 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

سئول پرداخت بدهی خود را منوط به تهاتر کالا نکند

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عدم دسترسی ایران به منابع ارزی خود در کره جنوبی بر خلاف اصول تجارت و حقوق بین المللی است.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحثی درباره مجوز آمریکا به کره جنوبی مبنی بر تهاتر مطالبات ایران با کالاهای تولید شده در ال جی و سامسونگ، گفت:چنین اقدام کره جنوبی برای بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران از طریق تهاتر، خلاف قوانین و مقررات بین المللی است.

 وی با بیان اینکه سئول نباید پرداخت پول کشورمان را موکول به مجوز آمریکا کند، افزود: آمریکا برخلاف قوانین بین المللی، قوانین داخلی خود را به دنیا دیکته می‌کند و این به معنی ذلت برای کره و مشارکت این کشور در کلاهبرداری آمریکا است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پولهای ایران در کره جنوبی بلوکه شده و این کشور موظف است با توافق با ایران این اعتبار را به ما بازگرداند، افزود: حل و فصل موضوع منابع ارزی مسدودی ایران در کره جنوبی نیاز به تلاش مضاعف برای آزادسازی هر چه سریع‌تر توسط دولت این کشور می‌باشد تا به سرعت خط اعتباری با ایران اجرایی گردد.

مالکی تصریح کرد: کره جنوبی تحت فشار آمریکا؛ با مسدود نمودن منابع ارزی کشورمان در شرایط کرونایی، نگاه مردم ایران را نسبت به خود تغییر داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه عدم دسترسی ایران به منابع ارزی خود خلاف اصول تجارت و حقوق بین المللی است،گفت:مجلس در قبال اینگونه برخوردها بی‌تفاوت نمی‌ماند، آمریکا و همه کشورهای شریک جنایاتش باید به قوانین بین المللی و حقوق ملت‌ها احترام بگذارند در غیر این صورت باید منتظر عکس العمل شدید ملت‌ها باشند.