شناسهٔ خبر: 173733 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضابیگی:

سئول در مسیر کاخ سفید حرکت می‌کند/ضرورت پیگیری آزادسازی اموال بلوکه شده در مجامع بین المللی حقوقی

علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد سئول خارج از چارچوب های تعریف شده کاخ سفید حرکت نمی کند و در این راستا پول های ایران اسلامی را بلوکه کرده است.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی در رابطه با همکاری ایالات متحده و کره جنوبی برای بلوکه کردن اموال کشورمان، گفت: متاسفانه سئول خارج از چارچوب های تعریف شده کاخ سفید حرکت نمی کند و در این راستا پول های ایران اسلامی را بلوکه کرده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها تحریم های یکجانبه و بدون پشتوانه بین المللی علیه کشورمان اعمال کرده اند که نیازی به تبعیت کشورها از آنها نیست اما کره جنوبی به آنها استناد کرده و اجازه آزادسازی اموال ایران را نمی دهد که نشانگر همکاری این دو کشور است.

وی ادامه داد: البته مسئولان کره جنوبی در مجامع بین المللی و دیدارهای دوجانبه با مقامات کشورمان از ضرورت آزادسازی اموال ایران صحبت می کنند که بیشتر جنبه فریب افکار عمومی را دارد و در واقعیت دنباله روی سیاست های ایالات متحده هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: به نظر می رسد وزارت امور خارجه و سایر مجموعه های مرتبط باید تلاش کنند از طریق مجامع بین المللی حقوقی، اموال بلوکه شده کشورمان را آزاد کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم کره ای ها هر چه سریع تر از مسیر اشتباه آمریکایی ها بازگردند و اموال ایران را آزاد کنند زیرا دو کشور در گذشته همکاری های اقتصادی مشترک متعددی داشته اند.

نظر شما