شناسهٔ خبر: 172998 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

سلیمی:

بازنگری و اصلاح قوانین نیازمند فعالیت بیشتر کمیسیون‌های تخصصی است

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس اعتقاد دارد بازنگری و اصلاح در قوانین کنونی نیازمند فعالیت بیشتر نمایندگان در کمیسیون های تخصصی قوه مقننه است.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی در رابطه با ضرورت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: با کمی تامل در قوانین کنونی می توان دریافت قوانین زیادی وجود دارند که نیازمند بازنگری و اصلاح هستند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی برای رفع خلاءهای قانونی و همچنین بازنگری در قوانین موجود نیاز به اقدامات کارشناسی و صرف وقت بیشتر در کمیسیون های تخصصی مجلس است.

وی با اشاره به اینکه صحن علنی قوه مقننه نمی تواند میزان کارشناسان و متخصصان متعدد باشد اما صحن کمیسیون ها فرصت مغتنمی برای به اشتراک گذاشتن نظرات است، ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد وقتی طرح یا لایحه ای در کمیسیون مورد تایید قرار می گیرد، در صحن علنی نیز خیلی راحت تر مورد اجماع قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید توجه داشت بعد نظارتی مجلس نیز در کمیسیون ها تقویت خواهد شد و مسئولان اجرایی پاسخگوتر می شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس به نمایندگان کمک خواهد کرد تا در نشست های علنی خیلی راحت تر به موضوعات مورد نیاز مردم بپردازند و دغدغه های جامعه را پیگیری کنند.