شناسهٔ خبر: 172988 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

جلال‌زاده در دیدار با سفیر دانمارک در تهران:

مبارزه با ترانزیت موادمخدر از افغانستان به اروپا هزینه‌های زیادی را به ایران تحمیل کرده است

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترانزیت مواد مخدر از مرزهای افغانستان به اروپا هزینه‌های زیادی را به کشورمان تحمیل کرده و ضروری است کشورهای اتحادیه اروپایی نقش موثر و فعالتری در این مبارزه داشته باشند و بخشی از هزینه‌های آن را بپردازند.

به گزارش «نماینده» وحید جلال زاده  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عصر روز گذشته(دوشنبه، ۲۲ شهریورماه) با یسپر وار سفیر دانمارک در تهران دیدار و گفتگو کرد.

جلال زاده در این دیدار با اشاره به رابطه دیرینه دو کشور ایران و دانماک گفت: سوابق دیرینه تعاملات تجاری، اقتصادی میان دو کشور سبب تقویت روابط دوستانه فیمابین شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی ارتقاء روابط و همکاری با پارلمان دانمارک را دارد و تشکیل گروه های دوستی ـ پارلمانی در مجالس دو کشور می تواند به تحکیم و تقویت ارتباطات در سایر بخش ها کمک کند.

وی افزود: گفتگوهای مستمر میان کمیسیون های تخصصی به ارتقاء مناسبات و تسهیل مراودات فیمابین منجر می شود.

جلال زاده در بخش دیگری با اشاره به اهمیت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تصریح کرد: بهره گیری مناسب و برنامه ریزی دقیق از ظرفیت های اقتصادی  و صنعتی موجود در دو کشور می تواند به تأمین منافع اقتصادی دو ملت کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تحولات خاورمیانه، به ویژه در  افغانستان ابراز داشت: تروریسم و دخالت خارجی همواره دو مشکل اساسی افغانستان بوده که موجب تداوم ناامنی در این کشور شده است.

وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر برقراری ثبات و آرامش در منطقه بدون دخالت کشورهای فرامنطقه ای است و تجربه نشان داده، حضور نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان باعث رشد تروریسم، نا امنی و تداوم بحران در این کشورها شده است.

جلال زاده در بخش دیگری با یادآوری فعالیت های جمهوری ‌اسلامی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به شهادت رسیدن چند هزار جوان ایرانی در این راه تصریح کرد: ترانزیت مواد مخدر از مرزهای افغانستان به اروپا هزینه های زیادی را به کشورمان تحمیل کرده و ضروری است کشورهای اتحادیه اروپایی نقش موثر و فعالتری در این مبارزه داشته باشند و بخشی از هزینه های آن را بپردازند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم تقویت همکاری های مشترک امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مقابله با تروریسم، افراط گرایی و گروهک های تروریستی مستقر در اروپا تأکید کرد.

سفیر دانمارک در تهران: دانمارک معتقد به احیای برجام است

یسپر وار سفیر دانمارک در تهران در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور گفت: روابط پارلمانی مناسبی میان مجالس دانمارک و ایران وجود دارد و امید است در آینده گفتگوها و رایزنی های مستمر پارلمانی توسعه و گسترش یابد.

سفیر دانمارک در تهران با یادآوری کاهش تعاملات اقتصادی دو کشور گفت: علیرغم تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش دولت دانمارک احیا مرودات اقتصادی فیمابین است.

در پایان این دیدار سفیر دانمارک تأکید کرد: دانمارک معتقد به احیای برجام است.