شناسهٔ خبر: 172842 - سرویس بین‌الملل
منبع: خانه ملت

عمویی مطرح کرد؛

گفتگو مهمترین راه برطرف کردن مشکلات میان تهران و ریاض/ توجه عربستان به حادثه منا ضروری است

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گفتگو مهمترین راه برطرف کردن مشکلات میان ایران و عربستان است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عمویی در رابطه با اهمیت مذاکرات میان تهران و ریاض و میانجی گری برخی کشورها مانند عراق، گفت: ایران و عربستان دو کشور همسایه و مسلمان هستند و زمینه های گفتگو میانشان زیاد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید فراموش کرد که سعودی ها ارتباطشان با ایران را قطع کردند اما جمهوری اسلامی بارها آمادگی خود برای گفتگو را اعلام کرده که بر این اساس با میانجی گری عراق سه دور گفتگو در موضوعات مختلف به صورت غیرعلنی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در موضوعات منطقه ای و مسائل دوجانبه دیدگاه هایی دارد، ادامه داد: گفتگو مهمترین راه برطرف کردن مشکلات است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران مدافع گفتگو میان طرف های مختلف یمنی است و بر این اساس طرف عربستانی را دعوت می کند به حملات ظالمانه خود و ائتلاف عربی علیه مردم مظلوم یمن پایان دهد، افزود: ظلم ۷ ساله علیه مردم یمن باید پایان یابد و محاصره یمنی ها برچیده شود؛ در این میان دعوت می شود عربستان به موضوع آرمان فلسطین توجه جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل دوجانبه ای میان ایران و عربستان از جمله حادثه منا وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون دولت ایران در حال تغییر است لذا تا زمانی که دولت جدید ساختارهای خودش را تغییر دهد، فرصت مناسبی برای سعودی ها وجود دارد تا مواضع معقول و منطقی را اتخاذ کنند./