شناسهٔ خبر: 172435 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

میرتاج‌الدینی تشریح کرد؛

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون برنامه؛ از تامین واکسن تا شکستن انحصار جذب دانشجوی پزشکی

میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نشست امروز این کمیسیون را با حضور وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز صبح این کمیسیون با حضور وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهرام عین‌الهی از چهره‌های مورد تایید حوزه بهداشت، سلامت و علمی است و از سوابق اجرایی قابل توجهی نیز برخوردار است به طوری که کارنامه خوبی در تمام مسئولیت های خود و در سطوح مختلف تا معاونت وزیر دارد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دارای سوابق مدیریت های علمی و اجرایی بوده و در دوران دفاع مقدس نیز فعالیت گسترده داشته است و مسلما با توجه به شرایط حساس کرونایی، عملگرا و جهادی بودن، وی می تواند این وزارتخانه و اوضاع کنونی را ساماندهی کند.

نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: عین الهی در این نشست ضمن تاکید بر رویکرد تعهد و مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن این وزارتخانه در زمان حضور خود، برنامه‌های کاریش را دارای سه لایه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برشمرد و اعلام کرد، در زمانی کوتاه  مقابله همه جانبه با کرونا و طرح های ضربتی برای محرومیت زدایی در کلیه مراکز درمانی از جمله تهیه کارت درمان رایگان برای محرومان جامعه را در دستور کار دارد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: وی پوشش همگانی بیمه سلامت، یکسان سازی تخصیص ارز دارو و تجهیزات و انتقال ارزش ریالی به سازمان های بیمه گر جهت جبران هزینه های خانوار و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در قالب پرونده الکترونیک سلامت را از برنامه میان مدت خود دانست و اظهار کرد، اولویت پیشگیری بر درمان، خدمات سرپائی بر خدمات بیمارستانی و خدمات عمومی بر خدمات تخصصی در همه سیاست های اجرایی قوانین و مقررات نیز از برنامه های مدت من است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بعد از پایان اظهارات عین الهی نمایندگان نیز مطالبات مردمی و دغدغه های آنها را مطرح و اعلام کردند، مقابله جدی با کرونا در کشور و واکسیناسیون همگانی و کمک به مردم یکی از اولویت های جدی است و از وی خواستند تا در این موضوع حرکت فوق العاده ای داشته باشد.

وی اظهار کرد: تحول در حوزه سلامت و توجه بیشتر به پیشگیری و شکستن انحصار در جذب دانشجویان پزشکی که تبدیل به یکی از معضلات امروز جامعه شده و باید همانند رشته های دیگر این انحصار برداشته شود از دیگر مطالبات نمایندگان بود. همچنین من در این نشست از وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان خواستم تا احیای طب سنتی را همانند بسیاری از کشور مانند چین در دستور کاری و برنامه خود قرار دهد.