شناسهٔ خبر: 172433 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نخعی در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون انرژی مطرح کرد؛

قول وزیر پیشنهادی بهداشت برای واکسیناسیون کل جامعه ظرف ۶ ماه آینده

کمیسیون انرژی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ازحضور وزرای پیشنهادی اطلاعات و بهداشت در کمیسیون متبوعش جهت ارائه برنامه‌های‌شان خبر داد.

به گزارش «نماینده» مصطفی نخعی در تشریح جلسه صبح امروز(یکشنبه ۲۴ مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس به حضور وزرای پیشنهادی اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کمیسیون به منظور بررسی صلاحیت‌ها و برنامه‌های‌شان توسط نمایندگان اشاره کرد.

نماینده مردم نهبندان و و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق برنامه زمان‌بندی شده برای حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها، صبح امروز سید اسماعیل خطیب به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات به کمیسیون انرژی آمده و درخصوص برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای مدنظر خود توضیحاتی ارائه و نمایندگان نیز سوالات و ابهامات خود را بیان کردند.

وی افزود: از آنجا که موضوع حراست و حفاظت از تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای به‌عنوان مسئله مرتبط با کمیسیون انرژی برای نمایندگان بسیار مهم بود، همچنین با توجه به تعرضاتی که در گذشته به تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای شده است، نمایندگان بر ضرورت حفاظت از آن‌ها تاکید کردند که وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز نقطه‌نظرات و برنامه‌های خود را در این خصوص مطرح کرد.

نخعی همچنین با اشاره به حضور بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت در این کمیسیون، گفت: در این جلسه نمایندگان نسبت به واکسیناسیون هرچه سریع‌تر کل جامعه هدف در مقابل بیماری کرونا تاکید موکد داشتند که وزیر پیشنهادی نیز از داشتن برنامه برای انجام این مهم طی ۶ ماه بعد از آغاز به کار خود، خبر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عین‌اللهی بر ادامه قرنطینه سراسری (البته نه به شکل کنونی) تاکید کرد، اضافه کرد: همچنین باتوجه به اینکه واکسن‌های تولید داخل، کفاف واکسیناسیون کل جامعه هدف را نمی‌دهد، قول واردات هر بیشتر و سریع‌تر واکسن را به نمایندگان و مردم داد.

نظر شما