شناسهٔ خبر: 172058 - سرویس بین‌الملل
منبع: خانه ملت

قادری:

عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا می‌تواند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های مشترک باشد

قادری نماینده مردم شیراز در مجلس اعتقاد دارد حضور و فعالیت در اتحادیه اوراسیا از سوی کشورمان، می‌تواند به سرمایه‌گذاری‌های مشترک کمک شایانی کند.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری در خصوص اهمیت نهایی شدن اقدامات اجرایی عضویت کامل ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: با توجه به شرایط فعلی که با افزایش فشار تحریم های یکجانبه آمریکا مواجه هستیم، عضویت در اتحادیه های اقتصادی می تواند راهگشای خوبی محسوب شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تسریع در فراهم شدن زمینه صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای دنیا دارای اهمیت دارد، اظهار کرد: بر این اساس کشورهای همسایه که دارای ویژگی های مشترک با کشورمان هستند، می توانند موقعیت بهتری را برای فعالان و تولیدگنندگان کشورمان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ارمنستان، بلاروس، روسیه، قزاقستان و قرقیزستان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا هستند، ادامه داد: سنگ بنای این اتحادیه در راستای فعالیت های اقتصادی بنا نهاده شد از این رو بستر برای تعامل با این کشورها وجود دارد و می تواند خنثی کننده تحریم های ظالمانه کاخ سفید باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه حضور در این اتحادیه می تواند به سرمایه گذاری های مشترک نیز کمک شایانی کند، افزود: به عبارتی وقتی موانع همکاری های مشترک از میان برداشته شود، سرمایه گذاران کشورها نیز ترغیب می شوند در بازار کشورمان حضور یابند که این امر نیز دارای اهمیت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد بخشی از نیازهای کشورمان می تواند در قالب فعالیت در اتحادیه اوراسیا تامین شود، بدون آنکه با موانع اقتصادی آمریکایی ها مواجه باشد.