شناسهٔ خبر: 172107 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقتدایی:

عضویت ایران در سازمان شانگهای بسترساز افزایش صادرات محصولات ایرانی خواهد شد

مقتدایی نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، بسترساز خوبی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی و خدمات خواهد شد.

به گزارش «نماینده»عباس مقتدایی چشم‌انداز عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: عضویت ایران در سازمان های منطقه ای می تواند به افزایش همکاری های چندجانبه در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و غیره کمک شایانی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان همکاری شانگهای فرصتی برای همکاری میان دولتی است و از ابتدای سال ۲۰۰۱ به بعد فعالیت های چشمگیری را رقم زده که عضویت در آن می تواند افق های جدیدی را در عرصه اقتصادی و غیره رقم بزند.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند تاجیکستان، قزاقزستان، ازبکستان، روسیه، چین، هند و غیره در این سازمان عضویت دارند که هر کدام ظرفیت های مهم و تاثیرگذاری دارند لذا افزایش تعامل با آنها می تواند بسترساز خوبی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی و خدمات باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سازمان همکاری شانگهای موجب می شود کشورهای عضو در شرایط متفاوت بتوانند خیلی راحت تر از یکدیگر در برابر متخاصمان دفاع کنند، افزود: در این میان حضور کشورهای قوی منطقه در این سازمان، می تواند کشورهای آسیایی را به یکدیگر نزدیک تر کرده و فرصت تعامل با کشورها را تسهیل کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکل گیری سازمان همکاری شانگهای می تواند موجب توازن بخشی در ایجاد قدرت در قطب های قدرت جهان شد، خاطرنشان کرد: بنابراین عضویت دائم در این سازمان به نفع کشورمان و همچنین سایر اعضاء خواهد بود.

نظر شما