شناسهٔ خبر: 171426 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

مذاکره نباید به موضوع اول افکار عمومی و دولت تبدیل شود

عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکره نباید به موضوع اول افکار عمومی، دولت و نهادهای تصمیم گیر تبدیل شود بلکه باید به اندازه اهمیت مذاکره به آن بپردازیم، اگر آن را به اولویت اول کشور تبدیل کنیم دچار خطای محاسباتی خواهیم شد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده با اشاره به اینکه دولت بایدن در حال ارزیابی تغییر سیاست های تحریم اقتصادی در قبال ایران است، گفت: مقاومت تیم آمریکایی در مقابل لغو تحریم ها به عنوان پیش شرط بازگشت آنها به برجام نشان داد راهبردها و سیاست های آمریکا در مجموعه ای فراتر از روسای جمهور تدوین می شود و روسای جمهور فقط اعمال و اجرا می کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روسای جمهور در آمریکا خودشان به تنهایی تصمیم گیرنده نبوده، به تعبیری فعال نیستند، تیم بایدن و رفتارهای رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده همین امر است.

وی اظهار داشت: ارزیابی و بررسی تغییر در سیاست های تحریم اقتصادی و زمان بر بودن آن از دیدگاه تیم بایدن، می تواند عامل فرسایشی شدن مذاکرات وین شود.

این نماینده مجلس به سناریوی دیگر اشاره کرد و گفت: سناریوی دیگر این است که آمریکا با فرسایشی کردن مذاکرات و رفع تحریم ها، می خواهد این  توافق در زمان تشکیل دولت جدید در تهران اتفاق بیافتد، به احتمال زیاد می تواند با این موضوع نیز ارتباط داشته باشد.

عباس زاده مشکینی عنوان کرد: اگر بایدن دنبال آن است که سیاست های تحریمی را تغییر دهد ناشی از خطای محاسباتی کاخ سفید است، جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه در شرایط فعلی از نظر اقتصادی، نفوذ در منطقه و شرایط سیاسی اقتدار بیشتری پیدا کرده، از سوی دیگر انتخابات اخیر به انسجام قوا منجر شده و قطعا غربی ها این مسئله را متوجه هستند که انسجام و وحدت داخلی و شکل گیری دولت کارآمد و معتقد به مبانی انقلاب و مردمی، طبیعتا منشأ افزایش اقتدار خواهد بود.

وی تاکید کرد: شاید آمریکایی ها برای تغییر در سیاست های تحریمی علیه ایران خطای محاسباتی دارند اما باید بدانند ایران در مسیر اقتدار قرار دارد و در هر مذاکراتی برگ های برنده ما بیشتر از طرف مذاکره کننده خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مذاکره نباید به موضوع اول افکار عمومی، دولت و نهادهای تصمیم گیر تبدیل شود بلکه باید به اندازه اهمیت مذاکره به آن بپردازیم، اگر آن را به اولویت اول کشور تبدیل کنیم دچار خطای محاسباتی خواهیم شد.