شناسهٔ خبر: 170722 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

حسین زاده مطرح کرد:

تامین گاز و برق؛ چالش اصلی دولت و وزرای نفت و نیرو در دولت آینده

حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس، چالش اصلی دولت و وزرای نفت و نیرو در دولت آینده را چالش انرژی و به ویژه تامین گاز و برق دانست و گفت: تامین برق در تابستان و تامین گاز در زمستان کار مشکلی در سال‌های آتی خواهد بود که طبیعتا باید دولت بعد برنامه ریزی هدفمندی در این رابطه داشته باشد.

به گزارش «نماینده» حسین حسین زاده آنچه که وزارت نفت دولت سیزدهم باید در اولویت کاری خود قرار دهد را برشمرد و گفت: اگرچه حوزه انرژی در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده و رسیدن به اهداف برنامه با چالش‌هایی رو به رو است اما خام فروشی مسئله‌ای مهم دیگری است که باید از آن در کمترین زمان ممکن، جلوگیری کرد و زنجیره ارزش افزوده پیرامون نفت و گاز را گسترش داد.  

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: حکمرانی در نفت مسئله‌ای است که وزارت نفت دولت آینده باید به آن توجه ویژه کند تا حکمرانی در نفت به معنای واقعی برقرار شود، همچنین تصدی‌گری کاهش پیدا کرده و اساسنامه میان وزارت نفت و شرکت نفت اصلاح شود.

وی اضافه کرد: همچنین اگر برای جلوگیری از افت فشار مخازن گاز مجموعه گازی پارس جنوبی فکری نشود، از سال ۱۴۰۴ باید به سمت واردات گاز رفت که این وضعیت بسیار نگران‌کننده است بنابراین چالش دولت و وزرای نفت و نیرو در دولت آینده را چالش انرژی و به ویژه تامین گاز و برق می‌دانم چراکه تامین برق در تابستان و تامین گاز در زمستان کار مشکلی در سال‌های آتی خواهد بود،که طبیعتا باید دولت بعد برنامه ریزی هدفمندی در این رابطه داشته باشد.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باید سرمایه‌گذاری مردمی در عرصه پتروپالایشگاهی مورد توجه جدی قرار بگیرد و اقدامات لازم در این راستا بصورت هدفمند انجام شود.