شناسهٔ خبر: 169622 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

مجلس موافق دسته‌بندی تحریم‌ها نیست/آغاز اقدامات ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها و راستی‌آزمایی

اقبال شاکری/2 نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: مجلس به هیچ وجه با دسته‌بندی تحریم‌ها و باقی ماندن برخی از آنها موافق نیست.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: یکی از محورهای جلسه بحث و گفت‌وگو پیرامون مذاکرات وین بود که رئیس مجلس نکاتی را در این باره مطرح و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را عنوان کردند.

وی در همین راستا، افزود:به طور کلی نمایندگان مجلس در این جلسه تاکید داشتند که اقدامات ایران در برجام باید پس از برداشته شدن تمامی تحریم‌های هم زمان و انجام راستی آزمایی و پس از احراز راستی آزمایی از طرف مجلس، آغاز شود؛و همچنین نمایندگان به هیچ وجه با دسته‌بندی تحریم‌ها و باقی ماندن برخی از آنها موافق نیستند.

شاکری با بیان اینکه در بخش دیگری از جلسه غیر علنی درباره انتشار فایل صوتی اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بحث و گفت‌وگو شد، بیان کرد:در این جلسه نمایندگان بر تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تاکید داشتند که این طرح در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تصویب رسیده و در دستورکار جلسه علنی فردا قرار دارد.

نماینده تهران درمجلس درباره نظر نمایندگان پیرامون اظهارات وزیر امور خارجه در فایل صوتی منتشر شده، گفت:به طور کلی نمایندگان سخنان وزیر امور خارجه را پاس گل به طرف آمریکایی تلقی می‌کنند.

 مجلس روز گذشته جلسه غیر علنی با محوریت مذاکرات وین و انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه داشت و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز جلسه فوق‌الاده‌ای با حضور آقای ظریف، پیرامون همین موضوعات داشت.