شناسهٔ خبر: 169667 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عموئی: تمدید توافق ایران و آژانس باید با نظر نهادهای حاکمیتی باشد

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه تمدید توافق ایران و آژانس باید با نظر نهادهای حاکمیتی باشد، گفت: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موضوع توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی حداکثر سه ماهه است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره زمزمه‌های تمدید توافق ایران و آژانس برای تمدید مهلت سه ماه، گفت: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موضوع توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی حداکثر سه ماهه است.

وی با بیان اینکه تمدید این فرصت نیازمند تصمیم‌گیری در نهادهای حاکمیتی کشور است، افزود: تمدید این فرصت سه ماهه در حیطه و اختیارات وزارت امور خارجه و هیئت مذاکره کننده در وین نیست.

نماینده تهران در مجلس با تاکید براینکه باید برای تمدید فرصت سه ماهه در تهران تصمیم‌گیری شود، اضافه کرد: مجلس همچنان اصرار بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها دارد اگرچه بازرسی‌ها بر اساس پروتکل الحاقی متوقف شده است اما دوربین‌های آژانس به صورت آفلاین فعالیت برنامه‌های هسته‌ای کشورمان را رصد می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر تا سوم خرداد ماه توافقی بین ایران و ۱+۴ انجام نشود دوربین ها هم جمع آوری می‌شوند، اضافه کرد: هرگونه توافق بین ایران و آژانس برای تمدید مهلت سه ماه باید با نظر نهادهای حاکمیتی و مجلس انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما