شناسهٔ خبر: 98692 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاسم جعفری:

ادبیات مسالمت‌جویانه رئیس جمهور؛ علت استیضاح نشدن فانی

قاسم جعفری43 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که حلقه‌‌ای برای جلوگیری از استیضاح وزیر آموزش و پرورش تشکیل نشده بود.

به گزارش نماینده قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره بعضی اظهارنظرها پس از استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: علت رأی نیاوردن این استیضاح ادبیات نرم و مسالمت‌جویانه رئیس جمهور در نشست مشترک مجلس و دولت بود.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر پاسخ مناسب به اظهارات دلگرم‌کننده رهبر معظم انقلاب نیز رأی به ابقای آقای فانی بود اظهار داشت: بعضی تحلیل‌های ناگفته در این میان سخن از تشکیل حلقه‌هایی برای ممانعت از رأی آوردن استیضاح وزیر دارد.

جعفری از این تحلیل‌ها به عنوان توهمات یاد کرد و گفت: ما بر اساس وظیفه خود هر زمانی که تشخیص داده‌ایم وارد میدان شده‌ایم و هیچگاه حلقه تشکیل ندادیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بعضی اگر استیضاح رأی بیاورد می‌گویند نمایندگان خلاف نظر رهبر انقلاب عمل کرده‌اند و اگر رأی نیاورد می‌گویند حلقه تشکیل دادند و مانع عزل وزیر شدند.

وی اظهار داشت: بعضی نیز خود ابتدائاً استیضاح را امضاء کردند اما بعد جهت خالی کردن دل سایر استیضاح کنندگان امضای خود را پس گرفتند و حالا طلبکار شده‌اند.

نظر شما