شناسهٔ خبر: 96933 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارکنان تعاونی‌ سهام‌عدالت استانی ۳۶ ماه حقوق نگرفتند

سهام عدالت 43 تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت نسبت به عدم دریافت حقوق در سه سال گذشته مقابل کانون سرمایه‌گذاری‌های سهام عدالت اعتراض کردند.

به گزارش نماینده از فارس، آخرین ساعات شب گذشته ۲۵ خرداد ماه ۹۴ مطلع شدیم که برخی کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت استانی نسبت به عدم دریافت حقوق و مزایا و آزادسازی سهام عدالت مقابل کانون سرمایه‌گذاری‌های سهام عدالت واقع در کوچه بیمه خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا) جمع شده و اعتراض خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، دلیل اصلی اعتراض این افراد که از تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها از جمله شهرهای استان لرستان و سایر شهرها آمده بودند عدم پرداخت دستمزد طی سه سال گذشته است و تاکنون هم هیچ وعده‌ای مبنی بر پرداخت خسارات آنان داده نشده است.

طبق مشاهدات خبرنگار فارس از این رویداد برخی از افراد حاضر که از تعاونی‌های سهام عدالت آمده بودند معلول جسمی بوده و امکان راه رفتن برایشان به سختی ممکن بود؛ این افراد هزاران کیلومتر مسیر را طی کرده و به تهران آمده بودند.

یکی از این افراد در گفت‌وگویی با انتقاد از عدم تعیین متولی برای پرداخت حقوق و دستمزد می‌گویند، برخی از این  افراد که اینجا حاضر شدند، حتی توان پرداخت هزینه ‌آمدن به تهران را نداشتند و با این شرایط دشوار هنوز پاسخی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم.

بر اساس این گزارش این گفت‌وگو در ساعت ۸:۳۰ صبح امروز انجام شد و پس از گذشت حدود یک ساعت هنوز دبیر کل کانون سرمایه‌گذاری‌های سهام عدالت به محل کار خود نیامده بود.

در همین ساعات صبح امروز، عوامل حراست و نگهبانی سعی کردند که افراد معترض را به داخل هدایت کنند که موفق نشدند.

با گذشت یک ساعت و ۲۰ دقیقه حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح فردی وارد می‌شود که به گفته خبرنگار حاضر در این جمع، حاضر به مصاحبه نمی‌شود؛ گویا این فرد دبیر کل کانون سرمایه‌گذاری‌های سهام عدالت بوده و حاضر به مصاحبه نشده است.

در این شرایط به خبرنگار فارس به همراه یکی از همکاران وارد ساختمان شده بود تا با مسئولان گفت‌وگویی انجام دهد، تا این خبر یک طرفه منتشر نشود.

فرد که خود را ابراهیمی، مسئول حراست کانون معرفی کرد درباره شرایط فعلی به وجود آمده می‌گوید: دولت بودجه‌ای را به سازمان خصوصی‌سازی در نظر گرفته و از این مسیر باید به تعاونی‌ها پرداخت شود و عملاً سرمایه‌گذاری‌های سهام عدالت کاره‌ای نیستند.

در همین حین، شخصی وارد مجموعه شد و پس از ورود سؤال کردیم که آیا ایشان ‌آقای ابوالحسنی دبیر کل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام  عدالت است یا خیر، که مسئول دفتر و حراست اعلام کردند که ایشان دبیر کل نبود.

پس از ۲۰ دقیقه که انتظار آمدن دبیر کل را می‌کشیدیم مسئولان کانون ما را به بیرون راهنمایی کردند و در همین حین از آبدارچی مجموعه شخصیت حقوقی فردی که داخل شده بود را پرسیدیم و ایشان اعلام کرد: شخص وارد شده آقای دبیر کل است.

 به گزارش فارس، افرادی که نسبت به عدم دریافت حقوق اعتراضاتی مطرح کرده بودند خواستار پیگیری جدی دولت هستند تا از طریق کانون سرمایه‌گذاری سهام عدالت پیگیری شود.

برچسب‌ها:

نظر شما