شناسهٔ خبر: 183427 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توجه به سه‌گانه دیپلماسی خارجی، بانک مرکزی و سیاست پولی منجر به تقویت ارزش پول ملی می‌شود

پور دهقان نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: ما باید سیاست تک بعدی را کنار بگذاریم و به حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی خارجی، سیاست‌گذاری بانک مرکزی و سیاست پولی و مالی توجه کنیم تا ارزش پول ملی تقویت شود.

به گزارش «نماینده»، مصطفی پوردهقان اردکان درباره راهکارهای افزایش ارزش پول ملی، گفت: در اقتصاد افزایش و کاهش ارزش پول ابزاری در اختیار سیاست‌گذار برای حمایت از واردات و صادرات است به طور مثال چین در برخی مواقع به صورت عمد ارزش پول ملی خود را کاهش می‌دهد تا بتواند از صادرات حمایت کند اما در ایران کاهش ارزش پول ملی ابزار نیست، بلکه معلول سیاست‌گذاری‌هایی است که این سیاست‌ها منجر شده در این دام گرفتار شویم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واسطه چالشی که در موضوع ارز داریم و کمبود فروش نفت، انتظارات تورمی برای مردم ایجاد می‌شود که این وضعیت منجر به فشار به بازار ارز و به تبع آن کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما باید سیاست تک بعدی را کنار بگذاریم و به سه حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی خارجی، سیاست‌گذاری بانک مرکزی و سیاست پولی و مالی توجه کنیم تا در گام اول ارزش پول ملی تثبیت و در مرحله بعدی تقویت ارزش پول شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: با کاهش ارزش پول ملی کاهش، مردم پول در اختیار خود را مانند یخی می‌دانند در حال ذوب شدن است بنابراین سرمایه خود را به سوی بازارهای غیرمولد می‌برند که این اقدام اثرات منفی در حوزه تولید خواهد داشت.

نظر شما