شناسهٔ خبر: 96877 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بروجردی در دیدار شخصیت‌ها و فعالان سیاسی سوریه:

ایران همچنان در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ایستاد

بروجردی43 رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان در کنار دولت و ملت سوریه ایستاده و خواهد ایستاد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم جمعی از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی سوریه عصر امروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تأکید بر تداوم حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی از دولت و ملت سوریه در قبال هجوم گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: قطعاً جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای حمایت از دولت و ملت سوریه فروگذار نخواهد کرد.

وی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت ملت و دولت سوریه در طول سالیان گذشته در مبارزه علیه تروریسم افزود: با عنایات الهی ملت مقاوم سوریه شرایط دشوار کنونی را پشت‌سر گذارده و قوی‌تر و استوارتر از گذشته در تعاملات منطقه و جهان حضور خواهند داشت.

بروجردی با بیان ایستادگی و پایداری ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: همانند سالیان گذشته ملت سوریه با ایستادگی و مقاومت سرانجام دشمنان خود را شکست خواهد داد.

وی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان در کنار دولت و ملتن سوریه ایستاده و خواهد ایستاد.

در ادامه این دیدار «محمدحسین راغب» نماینده مجلس سوریه با قدردانی از حمایت‌های مردم ایران در سال‌های گذشته از ملت سوریه در شرایط دشوار و سخت گفت: ایران تنها امید ملت‌های مظلوم منطقه در مقابل هجوم عناصر تروریست وابسته به رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای‌اش است.

وی سپس با تشریح گوشه‌ای از اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی در کشتار مردم بی‌دفاع سوریه افزود: عربستان و ترکیه با سرازیر کردن تسلیحات و حمایت‌های مالی گسترده از تروریست‌ها در جنایات آنها علیه مردم سوریه سهیم هستند و این جنایت‌ها هیچگاه از حافظه تاریخی ملت سوریه زدوده نخواهد شد.

نظر شما