شناسهٔ خبر: 95858 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تشریح نشست همگرایی اصولگرایی از زبان رئیس جبهه پیروان

باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در نشست همگرایی اصولگرایی، دبیران احزاب حاضر موافقت کردند که وحدت حول محور جامعتین باشد.

به گزارش نماینده محمدرضا باهنر در گفت‌و گو با فارس، در خصوص جزییات همایش همگرایی اصولگرایان گفت: بحث وحدت اصولگرایان مدتها  از سوی شخصیت‌های اصولگرا مطرح است که در همین راستا جامعه روحانیت مبارز تلاش های مضاعفی انجام داده است و با گروه‌های مختلف سیاسی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جلسات دو، سه و چندجانبه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه جلسه همگرایی اصولگرایان که با حضور احزاب و جریانات سیاسی، به دعوت کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز برگزار شده بود، افزود: جلسات احزاب و شخصیت‌های سیاسی قاعدتا ادامه‌دار خواهد بود. در این جلسات نحوه و نظام‌نامه‌های همکاری در حال تدوین است.

رئیس جبهه پیروان خط امام تصریح کرد: سیاست راهبردی جبهه پیروان حرکت زیر نظر جامعتین و هماهنگی با آنها است و در آینده هم راه همدلی، ‌هم‌زبانی و هم‌نظری با آنها را طی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر در خصوص نظامنامه برای ادامه همکاری با احزاب و شخصیت‌های حقیقی که می‌توانند مفید و تاثیرگذار باشند بحث، بررسی و تدوین آن به جلسه بعد موکول شد.

باهنر در ادامه به توافقات صورت گرفته در جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر دبیران احزاب حاضر در جلسه موافقت کردند که وحدت حول محور جامعتین باشد. همچنین قرار شد تا تمام گروه‌های اصولگرا برای رسیدن به وحدت حاضر و فعال باشند.

وی با بیان اینکه شورای همگرایی اصولگرایان به دنبال وحدت صددرصدی در بین احزاب و تشکل‌های اصولگرا است تصریح کرد: خیز شورای همگرایی برای وحدت صددرصدی است اما ممکن است در عمل تنها به وحدت ۸۰ درصدی برسیم.

رئیس جبهه پیروان خاطرنشان کرد: در این دوره به دلیل وضعیت ویژه‌ای که وجود دارد هماهنگی، همدلی و احساس نیاز رسیدن به وحدت در بین همه احزاب و گرایش‌های اصولگرا وجود دارد و این فرصت مناسبی است تا این روند را با تمام توان جلو ببریم.

وی در پایان با بیان اینکه در جلسات برگزار شده هنوز به موضوع لیست واحد و مصداق‌های انتخاباتی وارد نشده‌ایم تاکید کرد: شورای همگرای اصولگرایان به دنبال ارائه لیست واحد در انتخابات خواهد بود.

نظر شما