شناسهٔ خبر: 120242 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وحدت اصولگرایان در دو سوم شهرستان‌ها محقق شد

باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری: علاوه بر پایتخت اصولگرایان در دو سوم شهرستان‌های کشور به اتحاد لازم دست یافته‌اند؛ این در حالی است که در این دوره تهران در امر اتحاد انتخاباتی در شهرستان‌ها دخالت نمی‌کند و در صورت لزوم تنها به ارائه مشاوره اکتفا می‌کند.

به گزارش «نماینده»، محمد رضا باهنر روزگذشته در نشست تبیین ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نفوذ در داخل کشور؛ با اعتقاد به سینوسی بودن جریان نفوذ در ادوار مختلف کشور در پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: تلاش برای نفوذ در ابعاد مختلف کشور همواره به دنبال یک حرکت سخت سیاسی اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه محافظه کار نیست اما لیبرال‌های انقلابی را محارب یا خائن نمی‌داند، افزود: از نگاه من این افراد بیش از هر چیز بی‌بصیرت و کوته فکر بودند؛ آن‌ها نه دشمن شناس بودند و نه زمان شناس و از تیز بینی لازم در رویارویی با وقایع ناتوان بودند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نفوذ نرم دشمن در لانه جاسوسی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از تلاش‌های مرموز و شکست خورده دشمن توصیف کرد و گفت: این حرکت دشمن نیز با هوشمندی دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقش بر آب شد و زمانی که دشمن نقشه‌های خود را نقش بر آب دید وارد جنگ نابرابر نظامی در ۸ سال دفاع مقدس شد؛ جنگی که در آن همه کشورهای قدرتمند جهان رو در روی ایران ایستادند صدام هم آواکس آمریکایی، هم میگ روسی هم شیفتن انگلیسی و هم بمب شیمیایی آلمانی در اختیار داشت و رزمندگان اسلام با دستان خالی و فقط توکل بر خدا و به اتکا بر شجاعت، هوش و توان خود نه تنها اجازه تصرف یک وجب از خاک ایران را به دشمن متجاوز نداد بلکه از تمامیت عرضی، و ایدئولوژیکی کشور نیز دفاع کرد.

باهنر با انتقاد از برخورد دولت سازندگی با مقوله فرهنگ خاطر نشان کرد: منکر تلاش‌های دولت سازندگی برای کمک به توسعه و آبادانی کشور نمی‌شوم چرا که اگر این دولت پس از جنگ تحمیلی زمام امور را به دست نمی‌گرفت ممکن بود بسیاری از خرابی‌های زمان جنگ همچنان پا بر جا بماند با این وجود اگر بخواهم با حسن نیت سخن بگویم خواهم گفت که روسای این دولت به اشتباه و به رغم هشدارهای مقام معظم رهبری در خلال سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ در خصوص موضوع شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی تصور می‌کردند که فضای فرهنگی دفاع مقدس فضای طبیعی ماندگاری است که هیچ نیازی به حراست یا مراقبت ندارد و به همین دلیل نیز مسئولان وقت در نماز جمعه‌ها حاضر شدند و خطاب به نیروهای بسیجی اعلام کردند که مسأله فرهنگ را رها کنید و برای تولید و سازندگی هر چه بیشتر تلاش کنید.

وی دوم خرداد سال ۱۳۷۶ را زلزله ای برای مقابله با وقوع یک زلزله عظیم ۸ ریشتری دانست و گفت: با این که این واقعه یک زلزله عظیم و تأثیر گذار در تاریخ ایران بود اما به نظر من برای اصول گرایان خیر بزرگی در آن نهفته بود؛ در روزی که فرزندان ما با تغییر مراجع فکری خود به حرف پدران خود گوش نکردند و در روز انتخابات رأی دیگری را در صندوق انداختند ما یاد گرفتیم ادبیات خود را تغییر دهیم؛ اتحاد خود را قوی‌تر کنیم و با تنازل مواضع خویش به یکدیگر نزدیک شویم؛ آن زمان بود تازه دریافتیم مشکلات ما آن چنان هم عمیق یا غیر قابل حل نیستند و شاید بنیان موفقیت‌های بعدی اصول گرایان نیز از پس از تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در این تاریخ آغاز شد و تداوم یافت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور به استفاده حداکثری اصلاح طلبان برای انتخابات سال ۷۶ و پس از آن مجلس ششم اشاره و تصریح کرد: اصلاح طلبان در آن زمان به خوبی از پایگاه‌های اطلاع رسانی و پیام رسانی خود استفاده کردند؛ خدا برای انجام چنین اقدامات نرمی هدایتشان کند.

باهنر با تاکید بر اینکه نفوذ در همه سطوح و در حوزه همه مسائل می‌تواند رخ دهد، ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که حل موضوع هسته ای و رفع تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور را به طور کلی بر طرف می‌کند در حالی که این گونه نیست زمانی ایران با تولید روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت به ازای هر بشکه ۸۰ دلار عایدی داشت و امروز با افول قیمت هر بشکه نفت خام به رقم ۳۰ دلار به دنبال افزایش سهم تولید روزانه خود به دو میلیون بشکه در روز است؛ اما مسأله اساسی این جا است که درآمد حاصل در هر دو حالت پیش و پس از حل مسأله هسته ای ایران تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: این درست مانند آن‌چیزی است که ۱۵ سال پیش برای مالزی رخ داد به طوری که بعدها مهاتیر محمد نخست وزیر این کشور گفت که کشورش در نتیجه بازی قدرت‌ها در بازار سرمایه یک شبه فقیر و ندار شد؛ به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری بارها بر موضوع لزوم پیاده سازی اقتصاد مقاومتی زایا در کشور به عنوان تنها راه کار مقابله با تکانه‌های شدید اقتصادی در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی یا ناخواسته تاکید کرده‌اند؛ اما امروز جریانی در کشور به دنبال روی کار آمدن مجلسی است که در آن نماینده‌ها کمترین حساسیت را نسبت به پیاده سازی دستور عمل‌های مقابله با جریان نفوذ در ابعاد مختلف داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه برخی گروه‌های سیاسی بیشتر در معرض تأثیر نفوذ قرار دارند؛ به تحلیل شاخصه‌های جریان اصول گرایی پرداخت و گفت: اگر جریان گسترده اصول گرایی را مانند یک بزرگ راه در نظر بگیریم می‌توانیم این طور بگوییم که ۱۰۰ متر اول این مسیر را افرادی تشکیل می‌دهند که اگر از آن‌ها خواسته شود کلاه بیاورند احتمالاً سر خواهند آورد؛ و ۱۰۰ متر انتهایی را نیز افرادی تشکیل می‌دهند که در شب تاریک و اتاق بسته حاضرند اقرار به اصول گرایی کنند اما با اصرار خواهان کتمان این حقیقت هستند! درست مانند کسی است که اعتقادش مانند حسین بن علی (ع) راسخ است و کسی که به خوردن یک چایی نذری توفیقی در بیان عقیده اکتفا می‌کند.

وی ادامه داد: جنگ با آمریکا از زمان شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی یعنی ۵۲ سال پیش آغاز شده و هر کس که امروز تصور کند که این حرکت به اتمام رسیده سخت در اشتباه است به نظر می‌رسد برخی جریان‌ها بیش از دیگران در معرض جریان نفوذ بیگانگان قرار دارند.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک در پیروزی حسن روحانی در انتخابات نقش داشتند، افزود: اگر حزب اعتدال و توسعه خیال کند که به تنهایی باعث پیروزی حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده اشتباه استراتژیک بزرگی کرده است دولت تدبیر و امید بر خلاف دولت سازندگی و احمدی نژاد یا نخواست یا نتوانست که ظرف سیاسی خاصی را تعریف کند.

باهنر ادامه داد: اکنون دولت بما هو دولت حق استفاده از ظرفیت‌های دولتی برای حمایت از گروهی خاص را ندارد اگر چه امکان حضور سیاسیون دولتی در احزاب فراهم است اما این که فرمانداری تغییر کند تا مثلاً فلان شخص رأی بیاورد یا فلان شخص رأی نیاورد امری است که امیدواریم در هیچ کجای کشور رخ نداده باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با درخشان توصیف کردن اقدامات دولت در پیشبرد اهداف سیاست خارجی کشور تصریح کرد: من خود به برجام رأی مثبت دادم؛ به اعتقاد من به آنچه در موضوع هسته ای می‌خواستیم دست یافتیم و بیش از این هم از ابتدا قرار ما با هیچ کجا نبوده است؛ غنی سازی ۲۰ درصدی اگر چه سوخت رآکتور تهران بود اما پیش از آن جایی برای چانه زنی ایران با غرب نیز محسوب می‌شد اما سؤال اساسی این جا است که اگر هم اکنون مجوز غنی سازی ۲۰ درصدی در اختیار ایران قرار گیرد کشور خواهد توانست خریدار خوب اقتصادی برای این سوخت در جهان پیدا کند؟

وی در پاسخ به افرادی که می گویند ایران با پذیرش برجام چوب تاراج به داشته‌های خود زد؛ گفت: جهان امروز حق غنی سازی ایران را به رسمیت می‌شناسد؛ شما به دنبال چه بوده‌اید؟ اگر امروز از فروش اورانیوم با تغلیظ ۲۰ درصد به روسیه و گرفتن ما به تفاوت آن در قالب کیک زرد مخالفید آیا غنی سازی ۲۰، ۳۰، ۴۰ درصد و رسیدن به بمب هسته ای مد نظر شما بوده است؟ نه ما و نه شرع چنین بنایی نداشته‌ایم. ما به دنبال رسیدن به فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای بودیم و به آن نیز دست یافته‌ایم؛ با این حال دولت باید بپذیرد که رفع مشکلات اقتصادی، رفع رکود و حل مشکل بیکاری به برجام وابسته نیست و تنها عزم و شجاعت دولت در اتخاذ و پیاده سازی تصمیمات در این زمینه راه گشاست.

باهنر در خصوص موضوع PMD خاطر نشان کرد: هیچ کدام از طرف‌های مذاکره کننده قصد بر هم زدن موضوع برجام را نداشتند؛ آمریکا درست مانند ایران به دنبال بسته شدن پرونده PMD و حصول نتیجه در موضوع برنامه اقدام مشترک بود و به همین دلیل نیز زمانی که مسئولان دولتی و تقنینی ایران اعلام کردند که به شرط مختومه نشدن جنبه‌های نظامی برنامه هسته ای ایران برجام نیز منتفی خواهد بود شورای حکام با بسته شدن PMD به منظور اجرای عملی برجام موافقت کرد.

وی همچنین اتحاد جریان اصول گرایی را اندکی دیر اما به موقع و در سطح قابل قبولی دانست و گفت: علاوه بر پایتخت دو سوم شهرستان‌های کشور نیز به اتحاد لازم دست یافته‌اند؛ این در حالی است که در این دوره تهران در امر اتحاد انتخاباتی در شهرستان‌ها دخالت نمی‌کند و در صورت لزوم تنها به ارائه مشاوره اکتفا می‌کند؛ اگر برنامه‌ها همین گونه ادامه یابد احتمالا مجلس دهم هم مجلسی اصول گرا باشد.

نظر شما