شناسهٔ خبر: 116849 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

باهنر در نشست خبری:

سهم خواهی در جریان اصولگرا وجود ندارد/ اصلاح طلب بودن لاریجانی توهم است

باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری: در جلسات خود با سایر گروه ها گفته ایم که سهم خواهی در اصولگرایی وجود نخواهد داشت و ما مجلس اصولگرایی که خودمان در آن نباشیم را به مجلس اصلاح طلبی که در آن در اقلیت باشیم ترجیح می دهیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری ماهانه خود که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد با گرامیداشت سالروز مبارزه با استکبار گفت: ١٣ آبان از استثنائاتی است که در ناریخ وجود دارد و طبق مصوبه مجلس با عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: شعار "مرگ بر آمریکا" سمبل مخالفت و مبارزه با سیاست استکباری آمریکاست، لذا هشدارهای هبری در مورد تلاش امریکا درخصوص نفوذ باید جدی گرفته شود و دولت نیز باید مراقبت و رصد کند تا برجام با همان ملاحضات رهبری و مصوبه مجلس اجرا شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: طبق فرمایش رهبری ما به جز مسئله هسته ای صحبت دیگری با آمریکا نداریم و باید یه تحریم جدی در مورد شرکت های آمریکایی و کالاهای مصرفی آنها التزام داشته باشیم.

باهنر با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه اعلام کرده در حربان مصادیق برای انتخابات وارد نمی شوند؛ ما تاکید داشتیم که جامعتین مصادیق را دنبال کند اما جامعه مدرسین خود را عقب کشید، اما جامعه روحانیت همچنان راه را ادامه می دهد، ما همچنان منتظر شورای هماهنگی فعالان اصولگرایی در جریان انتخابات هستیم و امیدورایم دهه اول دی ماه که زمان ثبت نام است، کار تا آن زمان آماده شود.

وی ادامه داد: حدود ٢٠٥ حوزه انتخابیه داریم که حدود ١٧٥ حوزه، حوزه تک نفره است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیان داشت: درد ما این نیست در حوزه های استانی دخالت کنیم، شورای هماهنگی اصولگرایان در استان ها فعال است و کارهای استانی و شهرستان ها پیش می رود، لیست بیشتر در مورد تهران مطرح است و کلان شهرها و اینکه لیست تهران چه زمانی بسته می شود؛ مشخص نیست.

باهنر افزود: از هزار نفری که در تهران ثبت نام می کنند خدود ١٠٠ نفر قابل تامل است که روی این تعداد بحث می شود که در نهایت ٣٠ نفر انتخاب می شوند، ممکن است تا یک ماه مانده به انتخابات لیست هنوز بسته نشود.

وی در مورد احمدی نژاد گفت: هنوز تعریف روشنی از طیف آقای احمدی نژاد وجود ندارد، طیف های گوناگونی هستند و تلاشهایی دارند، اگر قرار است از آنها دعوت شود در جامعه روحانیت مشخص می شود، اما آقای لاریجانی ظرفیت بزرگی در جامعه اصولگرایی هستند و امیدواریم حضور فعال در اصولگرایی داشته باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به صحبت های حسینی وزیر ارشاد سابق در خصوص آقای لاریجانی گفت: ایشان سخنگوی لاریجانی نیستند، اصلاح طلب بودن آقای لاریجانی توهماتی است که برخی دوستان دارند.

باهنر خاطرنشان کرد: هدف ما وحدت در میان همه گروه های اصولگرایی است و ائتلاف چشم انداز اصولگرایی است.

وی در مورد نشست وین گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که مشکل سوریه راه حل سیاسی دارد از این رو از ایران دعوت کردند، حضور ما در مورد سوریه شرط دارد، تعیین سرنوشت سوریه باید با انتخابات مشخص شود و تجزیه کردن سوریه و قوم و قبیله ای کردن سوریه را قبول نداریم و بقای بشار اسد به قدرت های خارجی ربطی ندارد، با این ملاحضات ما در این نشست شرکت کردیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد دعوت از سرافراز در فراکسیون رهوران گفت: اینگونه دعوت ها معمول است، ما معتقدیم همه صحبت های رو در رو لازم نیست رسانه ای شود، حضور نمایندگان در رسانه ملی طبق آیین نامه صدا و سیماست که ما هم قبول داریم؛ اما با توجه به نزدیکی انتخابات رسانه ملی باید محتاطانه عمل کند، و ملاحضات را جدی تر کند.

وی افزود: مدیریت صدا و سیما بسیار سنگین است، باید سیاست های نظام را لحاظ کند و صداقت کلام و اخبار را مد نظر داشته باشد.

باهنر همچنین در مورد حضور جک استراو در ایران گفت: مسئولین کشور در این موارد باید دقت داشته باشند، باید دقت کرد این اعتراضات تبدیل به یک تهاجم فیزیکی نشود، اعتراضات معمولی ایرادی ندارد اما نباید خلاف قانون عمل شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد برچیده شدن سایت فردو و نطنز با توجه به اینکه رهبری تاکید داشتند تضمین باید گرفته شود گفت: شورای عالی امنیت باید به سرعت هیات ناظر به حسن احرای برجام را تشکیل دهد، کمیسیون امنیت ملی مامور است اجرای مفاد برجام را چارچوب شروط ٩ گانه رهبری دنبال کند و مسئولین باید در فواصل کوتاه از طریق رسانه ملی به افکار عمومی پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا اوباما به چند وزارتخانه خود برای احرای برجام دستور داده، اما همه اینها بحث های کارشناسی می خواهد، دولت باید حتما هیاتی را ناظر بر این کار بگذارد.

باهنر در مورد خسارات اخیر ناشی از سیل و اظهارات برخی دولتمردان افزود: دولت ها بعد از روی کار آمدن معمولا دولت های قبل را نقد می کنند، البته برخی دولت ها اشکالاتی داشته اند، با تکیه بر نقد گذشته نباید حکومت کرد، اگر مسئولان بخواهند خود را با نقد گذشته اثبات کنند کاری اشتباه است، اینگونه مواردغیرقابل پیش بینی است، در کلان باید پیش بییی شود، مهم این است که بحران را مدیریت کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مذاکرات برای انتخابات گفت: همه طیف های اصولگرایی به این رسیده اند که وحدت جزو مهمترین وظایف جریان اصولگرایی است و این نکنه مثبت است.

وی ادامه داد: در جلسات خود با سایر گروه ها گفته ایم که سهم خواهی در اصولگرایی وجود نخواهد داشت و ما مجلس اصولگرایی که خودمان در آن نباشیم را به مجلس اصلاح طلبی که در آن در اقلیت باشیم ترجیح می دهیم.

دبیرکل جامعه مهندسین در پایان اظهار داشت: مذاکرات سیاسی برای متعادل کردن مواضع طرفین است و قعطا مذاکرات ما با سایر گروه های اصولگرایی ادامه می یابد، قبل از ثبت نام و انتخابات امیدواریم به وحدت برسیم، مواضع همه ما مشترک است و در موارد دیگر صحبت می کنیم تا به یک نتیجه مشترک برسیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۲۱:۴۸ 0 0

    بهتر که باهنر واردشیر خان وجبهه ی پیروان و امثالهم بروند بین همان اصلاحطلبها  البته اگر راهشان دادند.انها خودشان ختم عهد شکنی هستند واصل انها همین کارهای اردشیر خان است.
                                

نظر شما