شناسهٔ خبر: 95499 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حدادعادل در ورامین:

انقلاب به حضور دائمی مردم نیاز دارد/با لبخند آمریکا فریب نخوریم

غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای ایران، گفت : سخن رهبری در درجه اول آن است که ما به آمریکا و طرف مقابل خوش بین نیستیم و مبادا با لبخند آمریکایی ها فریب بخوریم.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، ظهر امروز غلامعلی حداد عادل در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد شهرستان ورامین اظهار داشت: باید به شما مردم مومن و انقلابی ورامین که امروز در راهپیمایی پرشکوه ۱۵ خرداد شرکت کردید سلام عرض کرده و توفیق خود می دانم که در میان شما حاضر هستم.

حداد عادل افزود: این ایام مقارن با سه مناسبت رحلت امام(ره)، میلاد باسعادت امام زمان و سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود که هر کدام از این سه مناسبت تلخی و شیرینی های خود را به همراه دارد.

مردم ورامین در ۱۵ خرداد حضوری قهرمانانه داشتند

وی ادامه داد: باید توجه داشت که سه مناسبت با یکدیگر مرتبط هستند و باید نسبت به گرامیداشت آنان توجه لازم صورت گیرد.

این مسئول با تجلیل از راهپیمایی امروز مردم ورامین اضافه کرد: امروز شما مردم ورامین به یاد ۵۲ سال پیش دوباره راهپیمایی کردید که باید از این حضور تشکر و قدردانی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنده در سال ۴۲ دانش آموز سال آخر دبیرستان بوده و ۱۸ سال داشتم و در بخشی از وقایع که در تهران اتفاق افتاد حاضر بودم که در آن ایام از حضور قهرمانان و جانانه مردم ورامین مطلع شدیم.

خون شهدای ۱۵ خرداد هیچگاه هدر نرفت

حدادعادل بیان داشت: ما در تهران متوجه شدیم که مردم ورامین و این منطقه، کفن پوشیده و به سمت تهران حرکت کردند و نام خود را در تاریخ ماندگار ساختند و امروز نیز شما مردم ولایتمدار ورامین به یاد ۵۲ سال پیش کفن پوشیده و به عنوان وارثان این قیام راهپیمایی کردید.

وی گفت: به عنوان یک خدمتگزار از شما مردم متدین و انقلابی ورامین که این راه را ادامه داده اید تشکر و قدردانی می کنم و باید از خداوند شاکر باشیم که خون به ناحق ریخته شده شهدای ۱۵ خرداد به هدر نرفت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید تا آن روز این تصور وجود داشت که رژیم پهلوی موفق به سرکوب قیام ۱۵ خرداد شد اما پس از گذشت بیش از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید خداوند را شاکر باشیم که آن مجاهدت ها بی ثمر نماند و جمهوری اسلامی برپا گردید.

انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی میراث امام راحل است

این مسئول تأکید کرد: ۱۵ خرداد به دلیل آنکه ارتحال امام نیز یکروز قبل از آن بود، همیشه متعلق به امام بوده و باید بیش از هر چیز دیگری به فکر امام باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در حرم مطهر امام متذکر شد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع سخن خودشان را تحریف امام انتخاب کردند پس معلوم می شود که ایشان نگران ترسیم دروغین از چهره امام هستند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که رابطه ملت با امام به منزله یک پدر دلسوز و امین بود و حال باید این سوال را پرسید که میراث این پدر رفته چیست که در پاسخ باید تأکید کرد که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی میراث امام راحل است.

بزرگترین میراث امام حکومت دینی بود

این مسئول اضافه کرد: بزرگترین میراث امام حکومت دینی بود به طوری که امام به ما فهماند دین فقط یک رابطه شخصی نیست بلکه جنبه اجتماعی دارد و مهمترین بخش دین به مسایل جامعه می پردازد.

وی بیان داشت: امام راحل حکومت شاهنشاهی را نابود و حکومت اسلامی را جایگزین آن کرد و بدین وسیله سیاست را با دین تلفیق داد، بدین ترتیب امام آمد تا جامعه را بر اساس دین هدایت کند.

درد امروز جهان بی دینی حاکمان است

حداد عادل یادآور شد: حرف امام آن بود که دین فقط یک رابطه شخصی نیست و بدین وسیله خط بطلانی بر جدایی دین از سیاسیت کشید زیرا امام به خوبی متوجه شده بودند که درد امروز جهان، بی دینی حاکمان است.

وی افزود: امروز اوضاع یمن، سوریه و بحرین را مشاهده کنید، حقیتا گناه مردم چیست که این حکام ظالم اجازه نمی دهند دارو و غذا به دست آنان برسد و هیچ کس به فکر آنها نیست.

ولایت فقیه میراث بزرگ امام راحل بود

حداد عادل گفت: امام آمد تا حکومت دینی برپا شده و حاکم ظلم نکند و این بزرگترین تحول بود که ذهن ملت ایران توسط امام اصلاح شد.

وی یادآور شد: امام راحل با حرکت خود به همه ما فهماند که دین حکومت دارد و دین بدون حکومت ناقص خواهد بود به همین خاطر حرکت امام پیروی از حرکت پیامبر اسلام محسوب می شود.

حداد عادل ولایت فقیه را از دیگر میراث های گرانبهای امام دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه و میراث فکری و عملی آن بزرگترین میراث امام راحل بود.

امام مردم را بر سرنوشت کشور مسلط کرد

این مسئول استقلال کشور را از دیگر میراث های امام راحل عنوان کرد و گفت: استقلال کشور از دیگر میراث های امام راحل است به طوری که امام کاری کرد که مردم ایران خود سرنوشت خود را در دست بگیرند زیرا تا قبل از آن مردم در تعیین حکام خود نقشی نداشتند.

وی گفت: آخرین نفر در نظام شاهنشاهی ایران از طرف انگلیسی ها انتخاب شده بود و رضا شاه و پسرش منتخب خارجیان بودند به همین خاطر حکومت پهلوی از بیخ و بن در دست خارجی ها بود اما امام آمد و مردم را بر سرنوشت خود مسلط ساخت به طوری که نتیجه انقلاب اسلامی این بود که برای ایران در داخل کشور تصمیم گیری می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شما الان به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید و ببینید کدام کشور، حکومت آن برخواسته از دل مردم آن کشور است.

گفتمان رهبری عقلانی است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تبعیت از رهبری را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: رهبری، ما را به عقلانیت و ایمان دعوت می کند و گفتمان رهبری عقلانی است و مردم حرف های رهبری را می فهمند زیرا رهبر خودشان را دوست دارند.

وی با تأکید بر این نکته که رابطه مردم با رهبری هم از روی عقل و محبت است افزود: در زمینه رهبری پیوند عقل و محبت به یکدیگر گره خورده است و این امر رابطه مردم با رهبر و مقتدایشان را به نمایش می گذارد.

حداد عادل یادآور شد: در فتنه سال ۸۸ مردم غیرتمند ورامین بار دیگر کفن پوشیده و به سمت تهران آمدند و شما مردم ورامین ثابت کردید که فرزندان خلف همان مردان سال ۴۲ هستید.

انقلاب به حضور دائمی مردم نیاز دارد

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید بدانیم هر چه در جمهوری اسلامی دارای قدرت بیشتری باشیم می توانیم تأثیر بیشتری را بر روی دیگران بگذاریم به همین خاطر انقلاب اسلامی به حضور مردم به صورت دائمی نیاز دارد.

وی یاداور شد: نسل آینده کشور باید از نسل قبل انقلابی تر باشد و فقط باید گوش به فرمان رهبری بود که ایشان ما را به کدام جهت هدایت می کنند.

حداد عادل درباره مذاکرات هسته ای ایران نیز بیان داشت: سخن رهبری در درجه اول آن است که ما به آمریکا و طرف مقابل خوش بین نیستیم و مبادا با لبخند آمریکایی ها فریب بخوریم.

این مسئول یادآور شد: امیدوارم تحریم های ظالمانه با حفظ منافع ملی و عزت و استقلال کشور از بین برود و باید به این نکته نیز متوجه باشیم که خودمان را برای انقلاب بخواهیم نه انقلاب را برای خودمان به همین خاطر باید برای حفظ میراث امام تلاش کرد.

نظر شما