شناسهٔ خبر: 95501 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

۱۵ خرداد باید مانند عاشورا در بین مردم زنده بماند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزدگفت: ۱۵ خرداد روز تاریخی است که باید حقیقت آن برای همیشه همانند عاشورای حسینی در بین مردم زنده بماند.

  به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران  انقلاب اسلامی ایران پس از انقلاب پیامبرعظیم الشان، بزرگترین حرکتی بود که با رهبری حضرت امام به پیروزی رسید تا سیر تکاملی خود را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه شجاعت، آگاهی، عالم، پشتکار و مقاوم بودن از خصوصیات حضرت امام خمینی (ره) بود، گفت: امام خمینی به عنوان یک سفیر الهی در این زمان سیر تشکیل حکومت اسلامی خود را آغاز کرد تا زمینه ساز تشکیل حکومت مهدی (ع) فراهم شود.

ناصری اظهارداشت: در راه پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی خداوند بزرگ حضرت امام را مامور کردند با کمال برنامه ریزی، انقلاب را در یک مسیر مشخص به پیروزی برساند و در هر مرحله نیز ایشان انقلاب اسلامی را به صورت صحیح مدیریت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: شروع انقلاب با مدیریت بی نظیر امام آغاز شد به طوری که بیداری مردم زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی در ایران شد، زیرا حضرت امام از سال ۲۲ نحوه تشکیل حکومت اسلامی را در ذهن خود داشتند و ایشان توانست بدون اینکه دشمن از حرکت امام آگاهی پیدا کند با بیداری مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهارداشت: در این هنگام رژیم پهلوی با رعب و وحشت بدنبال از بین بردن انقلاب بود، اما امام دستور دادند همه علما در منبر و محافل، مسایل مختلف انقلاب مانند مدرسه فیضیه قم و ۱۵ خرداد را به مردم بازگو کنند.

ناصری افزود: حضرت امام با طرح کاپیتولاسیون استکبار جهانی را زیر سوال بردند و رژیم شاه مجبور شد امام راحل را به ترکیه تبعید کند در حالی که همه مردم ایران امام را شناخته بودند و می دانستند که ایشان بدنبال کسب قدرت نیست و مردم باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

وی اظهارداشت: پس از ترکیه، امام خمینی (ره) به نجف تبعید شدند زیرا رژیم بدنبال این بود که با وجود علمای بزرگی در نجف امام جایگاه مهمی نخواهد داشت، اما حضور مجتهیدین در پای درس ایشان بار دیگر فضل و کمال امام را در نجف برای علما مشخص کرد.

ناصری گفت: امام راحل برای جهانی کردن انقلاب اسلامی از عراق عازم فرانسه شد و در این مرحله رسالت دیگری را آغاز کرد به طوری که با ساده زیستی خود را به جهانیان معرفی شد تا بتواند با مدیریت صحیح انقلاب اسلامی را در ایران پایه گذاری کند.

امام جمعه یزد افزود: پس از اینکه شاه از ایران خارج شد امام خمینی (ره) سفر خود را به ایران آغاز کرد و با ورود به تهران بدون معطلی در بهشت زهرا(س) تشکیل حکومت اسلامی را مطرح و آن را به خوبی اداره کرد، هرچند که عده ای فریب خوردند که با تشکیل حکومت ملی همچنان شاه در راس کشور بماند اما ایشان تاکید کردند که شاه باید برود و عشق به خدا و مردم سبب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد.

وی در پایان در خصوص ایام الله پانزده خرداد گفت: ۱۵ خرداد روز تاریخی است که باید حقیقت آن برای همیشه همانند عاشورای حسینی در بین مردم زنده بماند.

نظر شما