شناسهٔ خبر: 95503 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله امامی کاشانی:

سیره عملی امام (ره) قابل تحریف نیست

امامی کاشانی/2 خطیب نماز جمعه تهران گفت: سیره عملی امام‌خمینی (ره) قابل تحریف نیست بلکه تحریف تنها در مفاهیم است اما عمل امام (ره) را نمی‌شود تحریف کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس،  آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سیره امام خمینی(ره) در مراسم سالگرد ارتحال امام، اظهار داشت: خداوند بعد از رحلت امام خمینی(ره)، نعمت مقام معظم رهبری را به ما ایرانیان عطا فرمود چون نظام ما اسلامی است یعنی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد و اساس و پایه آن الهی و معنوی است.

وی افزود: ما با دشمنان اسلام که با پول‌های نفتی عربستان ارتزاق می‌شوند و کلاً‌ وجود امام عصر(عج) ‌ را زیر سؤال می‌برند، کاری نداریم اما برخی افراد متدین و شیعه هستند که در برخی دانشگاه‌های داخلی یا خارجی صحبت می‌کنند و گاهی مخالفتشان را با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعلام و در نتیجه وجود امام زمان (عج) را انکار می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: ولی فقیه طبق روایات نایب امام زمان(عج) است و در نظامی که ولی فقیه وجود داشته باشد، حکومتش ولایی و نظامش اسلامی خواهد بود و در واقع شیوه نظام جمهوری اسلامی ایران طبق قرآن کریم و آیات الهی بنا شده اما برخی تصور می‌کنند باید اصل وجود امام زمان (عج) را زیر سؤال ببرند ولی باید بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه ان‌شاءالله به نظام جهانی امام زمان(عج) وصل خواهد شد.

وی بر همین اساس با بیان اینکه فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب بسیار ارزنده و عالی بود، گفت: درباره امام خمینی(ره) باید بگویم اساس همه عملکرد امام در نظام جمهوری اسلامی بر پایه معنویت استوار بود و یکی از امتیازات امام خمینی(ره) با خدا بودند و خالص بودن ایشان بود، نماز خواندن و توجه داشتن به خداوند به خورد وجود امام خمینی(ره) رفته بود و این توجه به خدا همان سیره عملی را که مشاهده کرده‌ایم، به وجود آورده است که البته رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بیاناتشان به آن اشاره کرده‌اند.

امامی کاشانی با بیان اینکه نباید امام خمینی(ره) را تحریف کرد، گفت: تحریف در مفاهیم است نه در عمل، سیره عملی امام خمینی(ره) قابل تحریف نیست، رفتار ایشان با دشمن در عمل مشخص بود و نمی‌شود رفتار ایشان و عملکردشان را تحریف کرد و جای تحریف ندارد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره بر وحدت، دشمن شناسی و دوری از تفرقه بین مسلمانان تأکید داشتند و این عملکرد را کسی نمی‌تواند تحریف کند، ‌ رهبر معظم انقلاب همان راهی که امام(ره) طی کردند را پیش می‌برند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: امام خمینی(ره) همواره به مسائل اقتصادی و تأمین معیشت مردم اصرار و تأکید داشتند، ایشان به دشمن شناسی و فریب دشمن را نخوردن تأکید می‌کردند.

وی همچنین گفت: باید از سنگ و کلوخ‌هایی که بر سر راه نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد عبور کنیم و امیدواریم فضل و عنایت پروردگار شامل حال ما شود تا بتوانیم نظام جمهوری اسلامی را از این مشکلات و گرفتاری‌هایی که برایمان پیش آمده مانند انرژی هسته‌ای عبور دهیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برخی مشکلات در آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: امام راحل همواره به موضوع جوانان توجه داشتند، ایشان همواره طلبه‌ها را به رعایت اخلاف و تقوا توجه می‌دادند، آموزش و پرورش و آموزش عالی و اساتید و معلمان باید توجه به فرهنگ و اخلاق جوانان داشته باشند، ‌افرادی که برای جوانان تدریس می‌کنند باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند چون آموزش در هر کشوری مهمترین امر است که باید به آن توجه شود.

نظر شما