شناسهٔ خبر: 95286 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

«بنزین آزاد»؛ سرریز بی‌تدبیری‌ها بر دوش مستضعفین

اصفری43

به گزارش نماینده به نقل از سایت شخصی محمدحسین آصفری، یکشنبه سوم خرداد ماه سال جاری جلسه هفتگی انصار حزب الله در حالی طبق روال معمول برگزار شد که دکتر محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان سخنران این جلسه ، توضیحاتی را در مورد توافقات هسته ای برای برادران حاضر در جلسه ارائه داد و سپس در چارچوب پرسش و پاسخ به سوالات طرح شده از سوی حضار پاسخ گفت.

رؤیای فتح تهران

در همین ایام بود که همه غربی‌ها تمام توانشان را جمع کردند تا یک حیوانی به نام صدام را تجهیز کنند و در نتیجه چند روزه جمهوری‌اسلامی ایران را با شکست مواجه کنند و خاک ایران اسلامی را اشغال کنند. همه تحلیل‌هایشان هم درست و منطقی بود؛ چرا که در آن ایام منافقین در داخل مشغول خرابکاری بودند و غائله‌های خلق عرب، بلوچ، کرد و کومله هم در آن مقطع کشور را درگیر خود کرده بود. ارتش هم که شیرازه‌اش از بین رفته بود و بسیج نیروهای مردمی شکل نگرفته بود.

این‌ها مواردی بود که غربی‌ها را امیدوار می‌کرد در یک هجوم وحشیانه بتوانند انقلاب و مردم را از پای در‌بیاورند. به همین دلیل بود که صدام با کمک غربی‌ها ۲۷ لشکر خود را تا بن دندان تجهیز کرد و با رؤیای اینکه چند روزه تهران را فتح خواهد کرد درگیر جنگی طاقت فرسا شد.

تفکر واداده از خرمشهر تا هسته‌ای

همین کشورهایی که امروز داعیه‌دار مبارزه با سلاح هسته‌ای هستند و دارند امروز با ما مذکره می‌کنند، در آن سال‌ها مواد شیمیایی را در اختیار صدام برای قتل‌عام دسته‌جمعی هم‌وطنانمان قرار دارند. توپ‌های فرانسوی و تانک‌های اردنی و… همه و همه این‌ها را در اختیار صدام قرار دادند تا نظام نوپای اسلامی ایران را از پای دربیاورند. اما آنچه را که در تجزیه و تحلیل خودشان درست روی آن فکر نکرده بودند و در مخیله‌شان نمی‌گنجید رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و در پی آن بسیج مردمی بود. نمونه بارز آن در همین عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر بود که همین کسانی که امروزمی‌گویند از دیگ انرژی هسته‌ای چیزی برای ما نمی‌جوشد و بچه‌ها و وابستگان به آنها هم اعلام می‌کنند که راننده تاکسی و لبو فروش ودر نهایت مردم عادی، این‌ها نمی‌توانند در موضوع هسته‌ای نظر بدهند و یا کسانی که امروز صحبت از رابطه و مذاکره مستقیم با آمریکا می‌کنند و می‌گویند چه اشکالی دارد که حالا ظریف و جان‌کری باهم کنار دریا، یک پیاده روی انجام بدهند، آن روز هم بودند.

در همان ایام همین‌ها که چنین نظراتی دارند آمدند خدمت امام و گفتند که دیگر جنگ بس‌است! در جایی که جنگ را صدام و حامیان غربی‌اش آغاز کرده بودند و می‌گفتند: جواب این شهدا را چه‌کسی می‌دهد؟ و امام یک جمله فرمود که اگر اباعبدالله الحسین(ع) جواب شهدای کربلا را داد، ما هم جواب شهدای خودمان را می‌دهیم.

غربی‌ها و غرب‌زده‌ها صحبت از آتش بس می‌کردند؛ آتش بسی که حتی یک‌بار در آن نام کشور متجاوز نیامده بود. و صدامی که آنقدر مغرور بود و می‌گفت اگر ایرانی‌ها خرمشهر را گرفتند من کلید بصره را به‌آن‌ها می‌دهم.

لذا امروز هم ما با همان غربی‌ها و برخی عناصر داخلی با همان افکار واداده گذشته مواجهیم.

امروز هم اگر می‌خواهیم مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب یایستیم باید همان تفکری که خرمشهر را آزاد کرد حاکم باشد. و اگر آن تفکر حاکم باشد به حول و قوه‌الهی قطعاً در موضوع هسته‌ای نیز مقتدرانه و پیروز بیرون می‌آییم.

تقابل دو تفکر

در آن زمان دو تفکر بود که برخی می‌گفتند زمین بدهیم تا زمان بخریم. یعنی بگذاریم دشمن تا اهواز پیش بیاید و مثلاً در گردنه قلاویزان جلوی آنها را بگیریم! یک تفکر هم که تفکر شهید حسن باقری‌ها و زین‌الدین‌ها و همت‌ها و شهدای دیگر ما بود می‌گفتند امروز ما بایستی از اصل غافلگیری استفاده کنیم. و دشمن را غافلگیر کنیم. اگر ما دشمن را غافلگیر کنیم و مقاومت کنیم می‌توانیم در مقابل زیاده‌خواهی استکبار بایستیم.

در موضوع هسته‌ای هم واقعیت امر همین است. ما امروز اگر می‌خواهیم با طرف غربی مذاکره کنیم، بایستی بدانیم نماینده چه ملتی هستیم. نماینده ملتی هستیم که آمریکا و غرب ۳۶ سال است که از تمام ابزار و امکانات خودشان استفاده کرده‌اند که جلوی انقلاب این ملت را بگیرند، اما نتواسته‌اند.

چرا دشمن موفق نشد؟

توطئه‌هایی که آن‌ها طی این سال‌ها بر علیه کشور ما داشتند اگر هر کدام از آنها را برای یک کشور دیگر در نظر گرفته می‌شد، امکان نداشت که آن کشور سقوط نکند. قضیه هفتم تیرماه، شهادت شهید بهشتی و یارانش موضوع کوچکی نبود. هر نظامی که همین یک بلا سرش می‌آمد از هم می‌پاشید. توطئه هشتم شهریور، شهادت شهید رجایی و باهنر، موضوع کمی نبود. چرا دشمن موفق نشد، آن دلیل اساسی اول عنایت و لطف الهی و دوم این که مردم و مسئولین در یک خط بودند یعنی آن راهی که توسط امام ترسیم می‌شد، از سوی آنها دنبال می‌شد. اگر امروز هم اینگونه عمل کنیم هیچ تهدیدی نمی‌تواند مشکل‌ساز باشد. اما اگر به خطوط قرمزی را که رهبرانقلاب برای ما روشن کرده‌اند بی‌توجهی کنیم قطعاً راه به جایی نخواهیم برد.

لنگ زدن مسئولین در حوزه اجرا

امروز رهبرانقلاب درباره تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در بین مسئولین و دوقطبی کردن مردم مطالبی را گوشزد می‌کنند. لذا مسئولین نبایستی در منابر و سخنرانی‌هایشان از ولایت فقیه و پشتیبانی از آن سخن به میان آورند ولی وقتی پای عمل به میان آید لنگ بزنند. امروز کمک به مردم سوریه و یمن و عراق و بحرین و ... این‌ها جزء آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است. و جزء قانون اساسی ماست و نمی‌توانیم به سادگی از آن عبور بکنیم. حمایت از جنبش‌های آزادی بخش و حمایت از ملت‌های مسلمان، وظیفه دولت ما است. که باید اینگونه عمل بکند.

امروز اگر آقای روحانی می‌رود در سازمان ملل مقتدرانه سخنرانی می‌کند به خاطر حضور جنبش‌های مقاومت و جبهه مقاومت در منطقه هست. اگر این جبهه مقاومت اختلاف در آن ایجاد شود، اگر در مسیر این جبهه‌ای که امروز شکل گرفته است خللی ایجاد شود، کسی نمی‌تواند اینگونه مقتدرانه حرف بزند.

همه ترفندهای آمریکایی

امروز آمریکا متوجه شده برای پیاده کردن سیاست‌های خودش در غرب آسیا نیاز به کمک ایران دارد. هیچ راهی ندارد جز اینکه با ایران کنار بیاید. برای همراه کردن ایران نیز از همه ترفند‌های خودش هم استفاده می‌کند. جنگ هشت‌ساله و تحریم و خرابکاری در سایت هسته‌ای و ترور دانشمندان و کمک به تروریست‌ها و تهدید، اگر موفق بود که امروز نامه نگاری نمی‌کرد. وبرای رهبر معظم انقلاب نامه نمی‌نوشت. وقتی دید موفق نیست به ناچار از یک مسیر دیگر می‌خواهد استفاده بکند.

ماله‌کشی بر شعارهای توخالی

بنابراین توفیقی را که نظام با مقاومت سرسختانه مردم به دست آورده است نباید به سادگی از دست بدهیم. آن هم به بهانه‌ای که در موضوع اقتصادی مثل تورم و اشتغال و… نتوانستیم موفق بشویم و به شعارهایی که در ایام انتخابات دادیم نتوانستیم جامه عمل بپوشانیم. امروز بگوییم که موضوع هسته‌ای را حل بکنیم به هرقیمتی که شده است. آیا مردم این را می‌پذیرند؟

مطمئناً مردم این را نمی‌پذیرند. البته اقلیتی که ۳۶ سال است به امید بازگشت آمریکایی‌ها هستند ممکن است که بپذیرند. ولی مردمی که خون‌دل این انقلاب را خوردند و زجر کشیده این انقلاب هستند، مردمی که در ذره، ذره‌ سختی‌های این انقلاب حضور داشتند، آنها نمی‌پذیرند. و این دولت هم باید ببیند که وامدار چه کسانی‌است. لذا نباید در توافق هسته‌ای طوری عمل کنیم که این ایدئولوژی و مقاومتی که در منطقه ایجاد شده است، فردا یاس و ناامیدی جای آن را بگیرد.

هسته‌ای ویترینی را نمی‌خواهیم

این تجربه را داریم که هر زمان در مقابل غربی‌ها عقب رفته‌ایم، آن‌ها دوقدم پیش آمده‌اند و در تمامی زمان‌ها به عینه قابل مشاهده است. و هر زمان که مقاومت کردیم آن‌ها به عقب رانده شده‌اند. امروز هم اینگونه است یعنی پس از ۳۶ سال مقاومت، خدای ناکرده طوری عمل نکنیم که نتوانیم جواب مردم و تاریخ را بدهیم. هیچ کدام از مردم ایران موافق توافق ذلت‌بار نیستند؛ ملت موافق توافق عزتمندانه هستند، توافقی که حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد و جلوی زیاده‌خواهی غرب را بگیرد. ما نمی‌خواهیم فعالیت هسته‌ای مان به صورت ویترینی و فانتزی بشود. تیم مذاکره کننده ما امروز باید به خطوط قرمز توجه داشته باشد. باید خطوط قرمزی که توسط رهبرانقلاب ترسیم شده است رعایت بشود.

می‌خواهند غرور ملی را نابود کنند

امروز بحث‌هایی مثل بازرسی از پادگان‌ها و مراکز نظامی را، مطرح می‌کنند در جایی که خودشان خبر دارند در این مراکز هیچ‌گونه فعالیت هسته‌ای انجام نمی‌شود. این‌ها به وسیله دستگاه‌های پیشرفته خودشان تا ۶۰کیلومتر را می‌توانند تشخیص بدهند که آیا مواد غنی‌شده وجود دارد یا نه. هدف این‌ها این است که در مرحله اول غرور ملت ایران را بشکنند و آن سلطه جویی را دوباره دنبال بکنند. در مرحله بعد بدست آوردن اطلاعات دقیق از توان نظام جمهوری اسلامی ایران است. هیچ‌کسی اجازه ندارد از رئیس‌جمهور تا تیم مذاکره‌کننده به این‌ها اجازه بازرسی از مراکز نظامی را بدهد.

مصادیق اقتدار یک ملت

طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی اختیار نیروهای مسلح به عهده مقام معظم رهبری است. کسی نمی‌تواند به این اصل خدشه‌ای وارد بکند. این را هم بدانیم که ما انقلاب کردیم که انقلابی بمانیم. انقلاب کردیم که اهداف اسلام در کشور پیاده شود. نه اینکه برای خوشامد طرف غربی کار کنیم.

انقلاب اسلامی امروز یک ایده‌ای را در دنیا مطرح و پیاده کرده است و این ایده در حال فراگیر شدن در جهان است. چقدر این‌ها آمدند هزینه کردند در عراق، وارد کردن۱۶۰هزار نیرو، بیش از ۸ هزار تانک، هزینه کردن ۵ هزار میلیارد دلار، برای پیدا کردن جای پا در عراق، آیا اینگونه شد؟ اما جمهوری اسلامی یک نیرو و تانک به آن کشور نبرد ولی در قلب ملت عراق جای دارد. نصب تصاویر بزرگ در میادین شهرهای عراق از رهبرانقلاب و حضرت امام گویای این مطلب است. در لبنان، یمن و سوریه هم اینگونه است. این اقتدار را به سادگی نباید از دست بدهیم.

بازرسی به سبک توافق برد برد!

جالب است بدانیم امروز آقایان می‌گویند در بازرسی‌ها ما چشم بازرس‌های غربی را می‌بندیم(!) بعد این‌ها را وارد مراکز نظامی می‌کنیم(!) این‌ها یک دستمال‌هایی دستشان است که آن‌ها را به در و دیوار می‌مالند، و بعد با آزمایش کردن این دستمال‌ها می‌گویند در این مکان مواد غنی‌شده هست یا نیست(!)

در جایی که این‌ها از چند ده کیلومتری به راحتی می‌توانند تشخیص بدهند که ما اورانیوم داریم یانه. نبایستی خوش‌خیال باشیم و گول فریب کاری دشمن را بخوریم. قابل اعتماد نیستند این آمریکایی‌ها، مثل ماجرای این ۹ هواپیمایی که تهیه شده است و تحریم شرکت‌های فروشنده و حکم اینکه این هواپیماها را در هرجایی ببینند مصادره خواهندکرد. آیا این هواپیماها، هواپیمای بمب‌افکن هستند که می‌خواهید توقیف کنید! این‌ها که می‌خواهند مسافر جابه‌جا کنند و شماهم می‌گفتید ما با مردم ایران مشکلی نداریم، پس چرا جلوی خدمات حمل و نقل مردم را می‌خواهید بگیرید. چطور می‌شود به آن‌ها اعتماد کرد با این دم‌های خروسی که بیرون زده است!؟

غربی‌ها چاره‌ای جز مذاکره ندارند

این را بدانید طرف غربی و آمریکایی مقابل ما چاره‌ای جز مذاکره ندارند و اینکه مدام می‌گویند که همه گزینه‌ها روی میز است و گزینه نظامی روی میز است، به خدا عرضه این کار را ندارند. دروغ می‌گویند و توانایی این کار را ندارند. در همین یمن اگر پنج سال دیگر عربستانی‌ها بخواهند بجنگند، یمنی‌ها می‌توانند مقاومت بکنند.

امروز عربستان سعودی با ارتش اجاره‌ای اش توان مبارزه با بچه‌های انصارالله را ندارد. چاره‌ای ندارد به جز اینکه همین جلسات کمپ ‌دیوید و امثال آن را برگزار کند و به‌دنبال راه‌حل سیاسی برای پیش‌برد اهدافش باشد. عربستانی که نوکر بی‌جیره و مواجب آمریکایی‌هاست و دلارهایی را که از فروش نفت بدست می‌آورد در آمریکا سرمایه‌گذاری سیاسی و اقتصادی کرده است، از آمریکا نا‌امید شده است و خودش دست به‌کار شده و بعد ما باید به آمریکا که دشمن ماست امیدوار باشیم که مثلا در بحث توافق با ما راه بیایند(!)

آمریکا در سر دو راهی

امروز دو راه پیش پای آمریکایی‌هاست؛ یا اینکه تحریم‌ها را ادامه بدهند که دیگر چیزی عایدشان نخواهد شد. چرا که از زمانی که تحریم‌ها را شدت بخشیدند ما ۱۵۰ کیلوگرم مواد غنی‌شده را به ۱۰/۰۰۰کیلوگرم رسانده‌ایم. ۱۹۰ سانتریفیوژ را به ۲۰/۰۰۰ سانتریفیوژ رسانده‌ایم. سایت فردو و نطنز در همین ایام راه‌اندازی و کامل شد. اینکه آنها امروز می‌گویند باید فردو تعطیل بشود به این دلیل است که امکان منهدم کردن آن را ندارند. مگر اینکه مذاکره کنند و توافقی انجام شود.

باید در نظر داشته باشیم توافقی که می‌خواهد انجام بشود اینگونه نباشد که زمینه‌های سوءاستفاده و تفسیر و تأویل در آن وجود داشته باشد. مواردی که می‌بایست تیم مذاکره کننده توجه داشته باشد و برخی از‌آن‌ها توسط مقام معظم رهبری بیان شده است و به عنوان نقشه راه مطرح است را از باب تذکر عرض می‌کنیم:

– ممکن است طرف مقابل سر جزئیّات بخواهد کشور، ملت و مذاکره کنندگان ما را در یک دایره‌ای محصور بکند.
– از رسیدن به توافقی که منافع ملت ایران را تامین کند و عزت ملت را حفظ کند صد در صد حمایت می‌کنم.
– توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

قطار حل مشکلات از لوزان نمی‌گذرد

برادر‌های عزیز مقام معظم رهبری فرمودند رفع مشکلات اقتصادی کشور در لوزان و ژنو نیست. امروز دولت نباید تمام فعالیت اقتصادی دولت را تعطیل بکند و منتظر این باشد که یک توافقی شکل بگیرد. اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی حل بشود، دولت می‌بایست در انتخاب مسئولین و مدیران وابسته‌سالاری را کنار بگذارد و به شایسته سالاری جامه عمل بپوشاند. اینکه فلان نفر وابسته به حزب و جریان من هست علی‌رغم ناتوانی به وی پستی داده شود. اقتصاد مقاومتی مولفه‌دیگری است که می‌تواند نه تنها مشکلات اقتصادی را بلکه در مذاکرات نیز به ما کمک شایانی بکند.

هزینه‌های تبلیغاتی چه طور تامین می‌شود؟

چرا باید امروز۸۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته باشیم؟ این‌ها چه کسانی هستند؟ چرا سراغ دانه‌درشت‌ها نمی‌روند؟ سالی۲۰ میلیارد دلار واردات کالای قاچاق داریم. با هر میلیارد دلار که کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، ۱۰۰هزار نفر از کار، بیکار می‌شوند. پشتوانه این اقدامات چه‌کسانی هستند؟ و منافع این قبیل کارها به جیب چه کسانی می‌رود؟ ورود خودروهای گران قیمتی مثل پورشه با ارز مبادلاتی چه توجیهی دارد؟ آیا مشکل مردم پورشه، سان‌تافه است یا بیکاری و تورم است؟ گسترش مناطق آزاد در کشور جیب چه کسانی را پر پول می‌کند؟ به جز این است که هزینه‌های تبلیغاتی یک جریان خاص از همین منابع تامین می‌شود.

از دیش ماهواره تا مشروبات الکلی!

در همین کالای قاچاق بیشترین کالا‌ها، دیش‌ماهواره، مشروبات الکلی، لوازم آرایشی و … است؟ به چه قیمتی نیاز است که این اقلام، به کشور وارد شوند. ۸۳ درصد کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود از مبادی رسمی است!.دولت برای این‌ها باید برنامه داشته باشد. اگر می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم باید خام فروشی را کنار بگذاریم. خیلی از مواد معدنی که امروز در کشور کشف می‌شود متاسفانه به خارج کشور برده‌می‌شود. دولت اگر فقط وقت خود را برای این مسائل بگذارد و آن‌ها را حل کند بسیاری از گرفتاری‌های اقتصادی به راحتی حل می‌شود. حالا یکسره بیایند بگویند که کاسب‌های تحریم بدنبال شغل دیگری برای خودشان باشند. چه کسانی کاسب تحریم‌اند؟ کسانی که به آنها مجوز وارد کردن خودروهای گران قیمت دادید نه مردمی که برای گرفتن یک وام کوچک باید از آباء و اجدادشان مدرک بیاورند!

پروتکل‌الحاقی جزء اختیارات مجلس است

در توافق هسته‌ای اولا تیم مذاکره‌کننده موظف است که کلیه سیاست‌ها و خطوط قرمز ترسیم شده را اجرایی نماید و ذره‌ای از خطوط قرمز عقب نشینی نکند. کلیه تحریم‌ها می‌بایست همزمان با توافق برداشته شود. هیچ‌گونه رژیم نظارتی خارج از ضوابط بین‌المللی را که شناخته شده است نمی‌پذیریم. در خصوص اجرای پروتکل الحاقی، دولت حق ندارد بدون مصوبه مجلس آن را بپذیرد. پروتکل‌الحاقی جزء اختیارات مجلس است و دولت به هیچ وجه حق ورود به آن را ندارد. نتیجه مذاکرات را باید حتماً مجلس ببیند و نظارت داشته باشد.

پرسش و پاسخ
چرا مجلس در مقابل واگذاری دستاوردهای هسته‌ای به بهانه اعتمادسازی کاری نمی‌کند؟
اولاً هنوز توافقی صورت نگرفته است. و مجلس از کنار این اتفاقات به سادگی نمی‌گذرد و این راهم بدانید که در مجلس هم وکیل‌الدوله وجود دارد. ما در کمیسیون امنیت نیز طرحی را داریم تصویب می‌کنیم مبنی بر الزام دولت بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای و حقوق هسته‌ای.

دولت چرا در بحث گرانی بنزین و قطع سهمیه به صورت چراغ خاموش و یکباره عمل کرد؟
در کمیسیون انرژی این بحث دارد دنبال می‌شود. به نظرم دولت اگر به دنبال حذف یارانه مرفهین و پردرآمدها باشد که قانون نیز آن را مکلف کرده است خیلی بهتر است از اینکه یک‌باره سهمیه بنزین را قطع کند و فشار به طبقه ضعیف و متوسط بیاورد. دولت به جای اینکه بنزین سهمیه‌ای موتور سوار و یا راننده‌ای که تنها سرمایه‌اش موتور و یا ماشین دست‌چندمش است قطع بکند، پیگیر آن فرار مالیاتی۸۰ هزار میلیادری باشد و یا از دادن حقوق روزی ۱۵میلیون تومان به مربی تیم ملی فوتبال دست بردارد.

اخیراً رهبرانقلاب فرمودند که من اجازه نمی‌دهم در بحث بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای دشمن وارد شود، مجلس در این زمینه چه کرده است؟
طرحی در همین راستا در مجلس تصویب کرده‌ایم. و در آنجا به صراحت اعلام کرده‌ایم که به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهیم داد.

اوباما طرح کنگره را امضا کرده است. برنامه دولت و مجلس در این رابطه چیست؟
متاسفانه باطل در باطل خود وحدت دارد ولی در جبهه حق وحدت نداریم. امروز اگر فردی می‌آید انتقاد می‌کند از مذاکرات، آقایون می‌گویند منتقدین بروند به جهنم. و یا منتقدین ترسو هستند. در این شرایط چه باید گفت؟ این‌ها می‌گفتند همزمان با چرخش هسته‌ای باید چرخ زندگی مردم هم بچرخد. اما امروز خبری از چرخش زندگی مردم نداریم و چرخ هسته‌ای را هم که دارند از کار می‌اندازند! خوب با حلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمی‌شود. این همه شعار مبنی برتوقف تورم داده می‌شود. پس چرا امروز ما آن را بر سر سفره مردم نمی‌بینیم؟

نظر جنابعالی درباره تجمعات هسته‌ای مقابل مجلس و در دیگر نقاط و شعارهایی که داده می‌شود، چیست؟
این بحث که ما بخواهیم همه را فتنه‌گر و ضدانقلاب بدانیم، این سیاستی است که دشمن دنبال آن است. حواستان باشد که در زمینی که دشمن طراحی کرده است بازی نکنید. ما اگر بخواهیم همه مسئولین را ناکارآمد بدانیم همان چیزی است که هر شب رادیوهای بیگانه می‌گویند. لذا ناامید کردن مردم توطئه‌ای است که دشمن امروز دنبال می‌کند و به دنبال فاصله ایجاد کردن بین مردم و مسئولین است.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۴ ۱۹:۴۴شهروند 0 0

    بی تدبیری زمانی بو پراید از 6میلیون رفت 20میلیون و شما در خواب بودین.زمانی بود صندوق دولت رفت تو جیب دوستان شما و کور بودید.........
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۵ ۱۱:۰۲علی اکبر 0 0

    اگر کمی انصاف داشته باشیم خط مشی اصلی مذاکره با امریکا و گروه پنج به اضافه یک را رهبر انقلاب ترسیم نمودند پس چرا باید بتر سید که تیم مذاکره کننده از مذاکره وحشت دارد وحشت را کسانی دارند که اگر ایران به یک توافق خوب برسد منا فعشان در خطر است اره عزیزم
                                

نظر شما