شناسهٔ خبر: 92388 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

محمدحسن آصفری:

روحانی با وجود مخالفت وزیر کشور زمانی ‌قمی را انتخاب کرده است/ ایشان به وزرای خود هم بها نمی‌دهد

اصفری43 انتصاب یکی از افراطیون حامی فتنه به عنوان استاندار استان مرکزی با اعتراض مردم و علما در این استان مواجه شده است.

به گزارش نماینده محمود زمانی ‌‌قمی چهارشنبه گذشته در حالی به این سمت معرفی شد که ارتباطات گسترده‌ای با افراطیون و فتنه‌گران دارد و نایب رئیس بنیاد باران خاتمی است. او در دولت اصلاحات استاندار ایلام و چهارمحال بود.

به گزارش تابناک، در اعتراض به این انتصاب، جمعی از مردم مقابل استانداری مرکزی تجمع کرده و خواستار تغییر زمانی‌ قمی شدند.

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در واکنش به این انتصاب عنوان کرد که استان مرکزی با وجود صنعتی و دانشگاهی بودن یکی از استان‌های امن کشور است و کمترین مشکل امنیتی در این استان مشاهده نشده است، اما قطعا انتخاب فردی که مواضع او در جریان فتنه کاملا روشن است، امنیت این استان را به خطر خواهد انداخت و مقصر آن کسی جز دولت نخواهد بود.

این نماینده مجلس گفته است «بنده به هیچ عنوان از پیگیری خواسته‌های مردم کوتاه نخواهم آمد و از وزیر کشور سوال کرده و پیگیر موضوع خواهم بود. آقای روحانی با وجود مخالفت وزیر کشور زمانی ‌قمی را انتخاب کرده است و نشان می‌دهد ایشان به وزرای خود هم بها نمی‌دهد».

به گزارش تابناک، قرار بود که آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به عنوان یکی از میهمانان ویژه جلسه تودیع و معارفه به ایراد سخنرانی بپردازد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که وی در این مراسم شرکت نکرده است.

از سوی دیگر رجانیوز در گزارشی نوشت: کلید خوردن سری جدید تغییرات در وزارت کشور که با انتصاب یکی از اعضای رادیکال اصلاح‌طلب و نایب رئیس بنیاد باران به عنوان استاندار استان مرکزی آغاز شده است، نگرانی از برخی طراحی‌ها برای دخالت گسترده در انتخابات آینده مجلس را افزایش داده است. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که عبدالرضا رحمانی ‌فضلی با این وعده که «نمایندگان باید مطمئن باشند هیچ اعمال نفوذی درخصوص انتخاب فرمانداران و استانداران اتفاق نمی‌افتد» توانسته بود بدون هیچ مخالفی رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

این گزارش حاکی است اقشار مختلف مردم استان مرکزی با تجمع در مقابل استانداری استان مرکزی، بر سیاست‌زدگی در برخی عزل و نصب‌های دولت اعتراض کردند. دامنه این انتقادات به حدی گسترده بوده است که آیت‌الله دری ‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان، نیز که از قضاء پدر همسر حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز هست، صبح پنج‌شنبه استاندار جدید مرکزی را به حضور نپذیرفته است.

رجانیوز می‌افزاید: اما این تغییرات در بدنه دولت در حالی صورت می‌گیرد که فشار جریانات اصلاح‌طلب تندرو برای تغییرات گسترده در فرمانداری‌ها و استانداری‌های سراسر کشور به عنوان مجری انتخابات مجلس، در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و نگرانی‌ها را از احتمال یک طراحی گسترده برای دخالت دولتی در انتخابات مجلس به وجود آورده است.

یادآور می‌شود جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری چندی قبل با حضور در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران خواستار تلاش برای ایجاد مجلس اعتدال-همسو با دولت- شد و تغییرات اخیر در وزارت کشور، به عنوان مجری انتخابات مجلس این سوال را پیش آورده که مگر قرار است چه اتفاقی در این انتخابات بیافتد که از نزدیک به یکسال مانده به انتخابات چنین تدارک گسترده‌ای از سوی دولت در حال شکل‌گیری است؟

منبع: کیهان

نظر شما