شناسهٔ خبر: 92824 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عرضه قرآن‌های فاقد مجوز نشر در نمایشگاه کتاب

قرآن43 رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران از دریافت گزارش سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر فروش قرآن‌های فاقد مجوز نشر در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: گزارش دریافتی در حال بررسی دقیق است.

به گزارش نماینده از مهر، احمد حاجی‌شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن از تخلف ۱۰ ناشر قرآنی در عرضه قرآن‌های فاقد مجوز در نمایشگاه کتاب تهران خبر داده و اعلام کرده که برخی از ناشران نیز با یک مجوز چندین بار مبادرت به انتشار این قرآن‌ها کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان دارالقرآن، ناشرانی مانند دارالخیر القرآن الکریم، پارمیس، امام منتظر(عج)، حلم، مبین اندیشه، نشتا و احیای کتاب نسبت به توزیع این قرآن‌های فاقد مجوز اقدام کرده‌اند.

حاجی شریف افزود: سازمان دارالقرآن الکریم طی نامه‌ای به رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران که رونوشتی از آن برای سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران و همچنین محمد سلگی مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این وزارتخانه ارسال شده است، ‌ تخلف این ناشران را با ذکر جزئیات وقوع آن و قطع و اندازه قرآن‌ها، تعداد صفحات و شمارگان آنها به همایون امیرزاده، رئیس رسیدگی به تخلفات ناشران اعلام کرده است.

بررسی گزارش و اطلاع‌رسانی دقیق در ساعات آینده

خبرنگار مهر در پیگیری این مساله با همایون امیرزاده تماس گرفت که رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران ضمن تأیید دریافت این گزارش گفت: گزارشی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در مورد تخلف برخی ناشران قرآنی در عرضه قرآن‌های فاقد مجوز به ما ارائه شده است که در حال بررسی این گزارش هستیم.

وی از بررسی دقیق این موضوع و اطلاع‌رسانی به موقع طی ساعات آتی خبر داد.

تصویر نامه ارائه شده از سوی سازمان دارالقرآن کریم حاوی نام ناشران متخلف در زمینه عرضه قرآن‌های غیرمجاز را در ذیل آمده است؛

قرآن غیرمجاز در نمایشگاه کتاب

قرآن غیرمجاز در نمایشگاه کتاب

قرآن غیرمجاز در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب تهران تا بیست و ششم اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) دایر است.

نظر شما