شناسهٔ خبر: 79725 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نظر نمایندگان استان خراسان درباره ۱۷ میلیارد اعتبار برای حوادث غیرمترقبه:

برآورد عددی ما برای پوشش خسارتهای خشکسالی بیش از این بود/ در مجمع نمایندگان استان برای افزایش اعتبار تلاش خواهیم کرد

خسروی پژمانفر/2 محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با اشاره به مصوبات امروز هیات دولت، گفت: هیات دولت بیش از ۷ میلیارد و ۸۰۰ تومان برای وزارت جهاد کشاورزی جهت مبارزه با آفات تصویب کرد. سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین ۱۷ میلیارد تومان در جهت جبران حوادث غیرمترقبه با تصویب هیات وزیران به استان های خراسان و همچنین استان زنجان تعلق می گیرد.

به گزارش نماینده با توجه به پهناوری سه استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و استان زنجان و از طرفی دیگر با در نظر گیری خشکسالی که در  چند سال اخیر کشور را دربر گرفته، حوادث غیر طبیعی از جمله گرمی هوا، عدم بارش باران و یا سیل های مخرب آسیب های زیادی را به کشاورزان و دامداران وارد کرده است.

 از سوی دیگر با کاهش قیمت نفت، مسلما دولت با کمبود بودجه محسوسی در سایر بخش ها روبرو خواهد بود. اما بخش هایی مانند کشاورزی و دامداری که اهمیت زیادی دارند و بی نیازی در این دو صنعت به خودکفایی کشور و بی نیازی صنایع غذایی ما از سایر کشورها می انجامد، نیازمند توجه و کمک های مالی و معنوی زیادی است. در همین رابطه گفتگوی ما را با دوتن از نمایندگان استان خراسان رضوی درباره میزان اعتبار درنظر گرفته شده از سوی دولت برای آسیب های غیر مترقبه، در ادامه می خوانید:

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار "نماینده" درباره "۱۷ میلیارد تومانی که در جهت جبران حوادث غیرمترقبه با تصویب هیات وزیران به استان های خراسان و همچنین استان زنجان تعلق گرفته، اظهار داشت: با توجه به پهناوری و گستردگی استان خراسان و همین طور با توجه به خشکسالی های پی در پی و حوادثی که در مجموع در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی رخ داده و در آینده امکان دارد، رخ دهد این مبلغ کافی نیست.

وی با بیان اینکه محدودیت های دولت برای بودجه امسال را هم مد نظر داریم افزود: مبلغ این اعتبار را حتما در مجمع نمایندگان استانی مطرح خواهیم کرد و پیگیری می کنیم تا در صورت امکان این مبلغ را افزایش دهیم.

نماینده تربت حیدریه خاطرنشان کرد: بیشترین معضل ما در خراسان در رابطه با کشاورزان است که با خشکسالی موجود دچار آسیب های زیادی شده اند و باید با حمایت و پشتیبانی از این اقشار زحمتکش بتوانیم کاستی هایشان را جبران کنیم تا صنعت مهم و اثرگذار کشاورزی آسیبی نبیند.

 

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد نیز به "نماینده" گفت: متاسفانه سال ۹۳ سال بسیار سخت و پرمشقتی برای خراسان رضوی خصوصا دامداران و کشاورزان این استان بود و با بلایای طبیعی بیشماری روبرو بودند.

پژمانفر تاکید کرد: در این استان در طول سال چندین نوبت سیل های مخربی آمد که افراد متعددی هم در هر نوبت کشته شدند و خرابیهای زیادی را هم این سیل ها به مردم استان تحمیل کرد.

این نماینده خراسان رضوی افزود:  عشایر در بخش دامداری و نیز دیم کاران و آب کاران این استان خسارت های زیادی را به خاطر خشکسالی متحمل شدند.

نظر شما