شناسهٔ خبر: 79460 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دستگیری ۲۹ عضو یک شرکت هرمی در تهران

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری ۲۹ عضو یک شرکت هرمی خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سردار ناصر اصلانی صبح امروز در نشست خبری تبیین عملکرد فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران کشف بیش از ۷ تن انواع موادمخدر در ۹ ماهه منتهی به دی‌ماه امسال را یکی از موارد مهم اقدامات انجام شده برشمرد و اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۷ تن و ۲۲۰ کیلوگرم انواع موادمخدر از ۶ باند توزیع و قاچاق موادمخدر کشف شد که این عملیات به توقیف ۲۶۷ خودروی قاچاقچیان انجامید.

وی با بیان اینکه کشفیات ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است، از افزایش ۶ درصدی اقدامات پلیس در متلاشی کردن باندهای توزیع موادمخدر و افزایش ۲۳ درصدی برخورد با عناصر اصلی و قاچاقچیان عمده موادمخدر خبر داد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران ادامه داد: همچنین با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر  و بهزیستی در هریک از شهرستان‌های تابعه این فرماندهی، مرکزی به منظور نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ راه‌اندازی شده است که در موضوع جمع‌آوری معتادان پرخطر نیز طی مدت مذکور با افزایش ۴۶ درصدی روبه‌رو بودیم.

اصلانی متلاش‌کردن اعضای سه شرکت هرمی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: متأسفانه برخی فرصت‌طلبان با سوءاستفاده از سادگی جوانان شهرستان‌های شهریار و ملارد اقدام به جذب آنها به بهانه استخدام در شرکت‌های صوری کردند که مشخص شد این شرکت‌ها، هرمی بوده و صد درصد غیرقانونی هستند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ شرکت هرمی در کشور دارای مجوز قانونی فعالیت نیست گفت: طبق تحقیقات انجام شده از دستگیرشدگان، این افراد با پرداخت ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به بهانه خرید تورهای مسافرتی، جذب شرکت‌های هرمی می‌شدند که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی شهروندان، پلیس موفق به دستگیری ۲۹ نفر از اعضای این شرکت‌ها در سه مرحله شد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پایان برخورد با سارقان زورگیر را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اخیر موفق شدیم با برخورد قاطع با باندهای زورگیری که در پرونده خود دارای ۶۰ فقره سرقت به عنف بودند، امنیت خوبی را در سطح شهرستان شهریار، پرند، ملارد و ... برقرار کنیم که این اقدامات باعث کاهش ۸ درصدی وقوع سرقت در این شهرستان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، متلاشی کردن چند باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز و خارجی و همچنین کاهش ۲۶ درصدی وقوع تصادفات رانندگی از دیگر اقدامات فرماندهی ویژه غرب استان تهران، بود که در آینده نزدیک جرئیات بیشتری از آن در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

نظر شما