شناسهٔ خبر: 78654 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شجونی در گفتگو با «نماینده»:

۹ دی باید مشق شود/ فتنه ۸۸ فضا را برای افزایش تحریم و ترور دانشمندان هسته‌ای فراهم کرد

جعفر شجونی431 عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به تبیین حماسه عظیم ۹ دی پرداخت و با اشاره به آثار و تبعات فتنه ۸۸ گفت: فتنه فضا را برای افزایش تحریم و ترور دانشمندان هسته‌ای فراهم کرد ازاین‌رو نباید فتنه را به این راحتی نادیده گرفت همان‌طور که نباید حماسه ۹ دی را نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در گفتگو با نماینده، با اشاره به سالگرد حماسه ۹ دی، گفت: ۵ سال از فتنه ۸۸ گذشته است، واقعاً باور نمی‌کردیم با آن امام و حضور رهبری، خون شهدا و قوانین کشور کسانی به تخیل و توهم خودشان، مردم را آلوده و معطل کنند و استخوانی لای زخم جمهوری اسلامی بگذارند.

وی با بیان اینکه کارهایی که آن‌ها (فتنه گران) در سال ۸۸ انجام دادند نه معقول، نه قانونی و نه در جای دیگر دنیا اتفاق افتاده بود، به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دوره بوش پسر اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی جورش بوش می‌خواست رئیس‌جمهور شود رقیب او در انتخابات همین آقای جان کری بود با هم در کالیفرنیا بر سر کارت‌های الکترال اختلاف داشتند. کری می‌گفت برادر بوش فرماندار کالیفرنیا است و تقلب کردند اما آیا طرفداران خود را به خیابان آورد و زنده‌باد و مرده باد سر دادند؟! نه، آن‌ها هم مثل ما جایگاهی دارند، ما می‌گوییم شورای نگهبان، آن‌ها هرچه می‌خواهند بگویند (دادگاه یا هر چیز دیگر که می‌خواهند اسمش را بگذارند) چون به‌قول‌معروف هر شهری، نهری دارد و هر مملکتی بی‌صاحب نیست ازاین‌رو می‌روند آنجا شکایت می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: درنهایت دادگاه اعلام کرد «بوش مشغول ریاست جمهوری شود، کری هم به او تبریک گفت».

شجونی در همین راستا به انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه پرداخت و افزود: در فرانسه نیز سارکوزی با اولاند اختلاف داشت ولی تظاهرات علیه هم نکردند، حتی در افغانستان کرزای با احمد، احمد رقابت کرد هر دو می‌خواستند رئیس‌جمهور شوند ولی دست‌آخر رفتند و درنهایت تصمیم گرفته شد کرزای به‌عنوان رئیس‌جمهور فعالیت خود را ادامه دهد ولی برای ایران مظلوم، انقلاب کرده و مسلمان چه کردند! تمام دنیا راه افتاد و گفته بودند «ما از تظاهرکنندگان حمایت می‌کنیم و برای این تجمعات پول می‌دهیم».

وی با بیان اینکه ما، شاه نیستیم که به اسرائیل پول و به سفارتخانه این رژیم بهاء بدهیم، اظهار داشت: ما روحانی هستیم و حرفمان را می‌زنیم. آمریکا کودتا کرد، صدام را علیه ما فرستاد، حادثه طبس را ایجاد و از تروریست‌ها حمایت کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در تاریخ سرنوشت ابوجهل‌ها را می‌خوانیم، آن زمان مردم فاقد سواد و تحصیل بودند اما الآن تحصیلات عالیه آمده است ولی باز همان جهل مرکب و کارهای ابوجهلی صورت می‌گیرد. دنیای ما، دنیای خنده‌داری شده است، آمریکا مردم دنیا را عادت داده که با او زندگی کنند، اما امام آمد و به این مردم گفت «شما بدون آمریکا هم می‌توانید زندگی کنید».

حجت‌الاسلام شجونی با بیان اینکه آمریکا با هیچ‌کس رفیق نیست و فقط به دنبال دو چیز است، گفت: اول نفت کشورهای صاحب انرژی و دوم اسرائیل را می‌خواهد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه به تبیین حماسه عظیم ۹ دی پرداخت و با طرح این پرسش که چرا ۹ دی به وجود آمد؟ یادآور شد: به خاطر این به وجود آمد که یک عده به اراذل میدان داده بودند و آن اراذل بهایی، یهودی، کمونیست، منافق و اعضای پادگان اشرف بودند در انتخابات هم اصلاً رأی نداده بودند آن‌ها پررو شدند، وقاحت به خرج دادند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل مطلب نشانه‌گیری جمهوری اسلامی است.»

شجونی با بیان این مطلب که من شعارهای فتنه گران در سال ۸۸ را مکتوب کرده‌ام، تأکید کرد: شعارها این بود «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است، شعار ملت ما، دین از سیاست جدا، مرگ بر اصل ولایت‌فقیه (توجه کنید که اول موضوع انتخابات را بهانه کرده بودند و بعد این شعارها علیه ولایت مطرح شد)، نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، مرگ بر جمهوری اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی». این شعارها، شعارهای غیرموهن بود که من خواندم، در شعارهای موهن امام و رهبری را هدف قرار داده بودند.

مثلاً شعار می‌دادند «هاشمی زنده‌باد، موسوی پاینده باد» با این شعار می‌خواستند افراد را از رهبری جدا کنند، این رهبر عزیزی که شورای نگهبان، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا و سراسر مملکت ایشان را قبول دارد فتنه گران می‌گفتند ما قبول نداریم. یا می‌گفتند «هاشمی، هاشمی سکوت کنی خائنی، هاشمی، هاشمی حمایتت می‌کنیم، یا حسین، میرحسین، کروبی زنده‌باد، موسوی پاینده باد، کروبی باغیرت برس به داد ملت، ما منتظر موسوی هستیم هیچ جا نمیریم همین‌جا هستیم، رأی ما یک‌کلام نخست‌وزیر امام» زشت‌ها را نمی‌خوانم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: همسر کروبی سال گذشته مصاحبه کرد و گفت اگر شوهر من مواضعش را تغییر دهد خودکشی می‌کنم، مگر شوهر تو چه شخصیتی دارد؟

«اوباما اوباما یا با اونا یا با ما»، آن‌ها چه کسانی بودند؟ ما که هستیم؟ این شما بودید (سران فتنه) که خرجتان را از نظام جدا کردید.

وی با بیان اینکه این نظام با خون شهدا و رهبری امام به پیروزی رسید، گفت: ما می‌خواستیم انقلاب را تحویل چه کسی دهیم؟ لات‌های بی‌سروپا که در خیابان بانک آتش می‌زدند، بسیجی‌ها را کشتند، یا موتور بسیجی‌ها را روی‌هم می‌گذاشت و به آتش می‌کشیدند؟ به این افراد باید تحویل می‌دادیم؟!

حجت‌الاسلام شجونی با اشاره به مطالبی که مبنی بر رفع حصر سران فتنه مطرح می‌شود، اظهار داشت: شورای امنیت جمهوری اسلامی تصمیم گرفت حصر خانگی صورت گیرد. سؤال می‌کنم میرحسین موسوی کیست؟ ماهاتما گاندی، جمال عبدالناصر، پروفسور هاندی کرمن و یا مصدق است؟ این انقلاب به این راحتی به دست نیامده تا الآن برای این افراد دلسوزی کنیم.

مادری ۶ فرزندش را تقدیم اسلام کرد، جوانی رفته جبهه و با دو پای بریده برگشته است یا مادری ۲۵ سال است کنار سفره افطارش یک بشقاب اضافی می‌گذارد تا شاید فرزندش برگردد. همین الآن هم در شهرستان‌ها شهدای گمنام را تشییع می‌کنند، ما می‌خواستیم این انقلاب را تقدیم چه کسانی کنیم؟ چه کسانی در سال ۸۸ فتنه ایجاد کردند و در رأس فتنه قرار گرفتند؟!

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی مصاحبه‌ای کرد و گفت اگر حکم حکومتی مقام معظم رهبری نبود سران فتنه محکوم به اعدام می‌شدند، ادامه داد: البته اگر برای تمام کشورها این اتفاق پیش می‌آمد همین کار را می‌کردند یعنی اگر سارکوزی در فرانسه طرفداران و حامیانش را به خیابان می‌آورد و زنده‌باد و مرده باد سر می‌دادند حداقل برای او ۲۰ سال زندان می‌بستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: همین آقای جلیلی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی بود با وزیر امور خارجه انگلیس یا معاون او دیدار کرد و گفت: چه شد که شما، آمریکا و فرانسه پشت تریبون قرار گرفتید و به میرحسین موسوی تبریک گفتید؟ آن‌ها پاسخ دادند: ما فکر کردیم فاتحه جمهوری اسلامی خوانده‌شده بعد فهمیدیم که خدا ایرانی است (خدا طرفدار ایران است). ولی بااین‌حال من نمی‌توانم برای دادگاه تعیین تکلیف کنم، ساختارها در داخل نظام مشخص است.

شجونی همچنین در خصوص خسارت‌های اقتصادی فتنه ۸۸، تصریح کرد: تحریم‌ها و ترور دانشمندان هسته‌ای به خاطر فتنه ۸۸ بود، همان‌طور که منافقین فردو، نطنز و آب‌سنگین اراک را به جاسوس‌ها نشان دادند، همان جاسوس‌ها و آمریکایی‌ها غیر از قصه فتنه چند کار دیگر را انجام دادند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات، مظلوم‌نمایی برای صاحبان فتنه بود، اقدام آن‌ها جواب نداد به روایت جدید از اسلام و عقاید پرداختند. ضمن اینکه در فضایی فتنه موقعیت مناسبی برای طراحی ترور فیزیکی دانشمندان هسته‌ای هم طراحی شد و از سوی دیگر آمریکا و غرب، تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی افزایش داد، همه این خسارت‌ها به دلیل فتنه ۸۸ ایجاد شد.

نمی‌توان از فتنه به این راحتی گذشت و نمی‌توان به این راحتی هم حماسه عظیم ۹ دی را نادیده گرفت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه ما باید ۹ دی را مشق کنیم، گفت: به مجنون گفتند چه می‌کنی؟ گفت مشق نام لیلی می‌کنم/خاطر خود را تسلی می‌کنم/ چون میسر نیست بهرم کام او/ عشق‌بازی می‌کنم با نام او.

شجونی با بیان این مطلب که ما تقاضایی هم برای محاکمه یا آزادی سران فتنه نداریم، افزود: این کارها بر عهده مسئولان ذی‌ربط است بالاخره تشکیلات و ساختاری در کشور وجود دارد.

وی به حضور خود در ۹ دی سال ۸۸ اشاره و خاطرنشان کرد: بنده با پسرم که او هم روحانی است در دسته‌ای که ۱۰۰۰ نفر بودند حضور یافتیم. ما عقایدمان را فدای ۴ تا بچه منافق و بهایی نمی‌کنیم. فتنه گران به رهبر انقلاب، امام خمینی و امام حسین ما جسارت کردند و علیه آن‌ها شعار دادند اما ما ایستاده‌ایم و پیام ۹ دی هم همین ایستادگی ملت بود.

ما نمی‌توانیم مثل شاه سفارت اسرائیل را در ایران دایر کنیم، همین شاه ۲۵ سال، (از ۲۸ مرداد ۳۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷) روزی ۶ میلیون بشکه نفت به آمریکا، اسرائیل و آفریقای جنوبی داد هر بشکه‌ای ۱.۵ دلار تا ۱۱.۵ دلار اما در این مملکت دیگر از این خبرها نیست. اینجا خانه امیرکبیر، خانه قائم‌مقام فراهانی و خانه مختار است و مردم ارادت ویژه‌ای به امام حسین و حضرت ابوالفضل دارد. دنیا خودکشی کند ایران ایستاده، ایستاده و ایستاده است نمونه این ایستادگی را در فتنه ۸۸ و خلق حماسه عظیم ۹ دی به‌وضوح دیدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی در مجلس و بیرون مجلس از خط قرمز نظام یعنی فتنه حمایت می‌کنند و هدف آن‌ها چیست؟ گفت: بعضی نمایندگان مجلس، میزان نیستند، علی مطهری با شهید مطهری از زمین تا آسمان فرق می‌کند، ما به آن‌ها اهانت هم نمی‌کنیم ولی آن‌ها حرف خود را می‌زنند، قرآن هم می‌گوید: «کلا انها کلمه قائلها» از علی مطهری هم بدتر، شیخ علی غفاری ست به شیراز رفت و گفت: «سرداران رشیدی مثل زهرا رهنورد، میرحسین موسوی، کروبی امروز باید آزاد می‌شدند» زمان شاه از ترس ساواک جرئت نمی‌کرد از این فضولی‌ها کند البته دانشجویان حمله کردند و او پا به فرار گذاشت وگرنه باید لباسش (لباس روحانیت و مسجدش را از او می‌گرفتند) اما جمهوری اسلامی ملاحظه پدر شهیدش را می‌کند.

علی مطهری هم از این حرف‌ها بزند مگر چند نفر با او در مجلس همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما