شناسهٔ خبر: 76298 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شهرزاد کمال‌زاده:

"فریبرز عرب‌نیا" سلطان سینمای من است / متفاوت‌ترین نقشم را در "رنگ شک" ایفا کردم

شهرزاد کمال زاده/1 شهرزاد کمال‌زاده گفت: من مختار را با "فریبزر عرب‌نیا" شناختم و او سلطان سینمای من در زندگی است.

به گزارش نماینده "شهرزاد کمال‌زاده" بازیگر نقش "رویا" در سریال "رنگ شک" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش خود در این مجموعه ۷ قسمتی گفت: من در این مجموعه در نقش "رویا" همسر یک افسر عملیاتی را ایفا می‌کنم. زنی که مادر یک فرزند ۸ ساله است و نقش مقابل من را "فریبرز عرب‌نیا" بازی می‌کند.
 وی افزود: این نقش بخشی از ایثار، فداکاری و مصیبت‌های همسران مأموران امنیتی را به تصویر می‌کشد.
 "کمال‌زاده" تصریح کرد: چندین سال پیش به صورت فانتزی تجربه ایفای نقش یک مادر را داشتم ولی بازی و تجربه در این سریال به دلیل تفاوت سنی با خودم، کار سختی بود.
 وی در این باره ادامه داد: مردم همیشه من را در نقش نوجوان، بازیگوش و منفی دیده‌اند اما من در این اثر متفاوت‌ترین نقش خود را بازی می‌کنم. در واقع ایفاگر یک زن افسرده، ترسو و ضعیف هستم.
 کمال‌زاده در خصوص سختی نقش خود تصریح کرد: من چون تجربه‌ی مادر شدن را نداشتم، بنابراین تعمیم این تجربه با قصه و فرزند خود کار سختی بود. بنابراین به لحاظ حرکت، نوع بیان و بازی‌ها نقشم هم متفاوت و هم سخت بود و اگر راهنمایی و حمایت‌های "فریبرز عرب‌نیا" به عنوان کارگردان و نقش مقابل من نبود به تنهایی از پس فشار این کار برنمی‌آمدم.
 بازیگر "بچه‌های نسبتاً بد" در خصوص کار با "فریبرز عرب‌نیا" اظهار داشت: "عرب‌نیا" یک فرد جدی و متعهد است و نسبت به کار خود احساس مسئولیت می‌کند و هر کاری که از دستش برمی‌آمد برای من بازیگر انجام می‌داد.
 وی تصریح کرد: "عرب‌نیا" با ساخت این اثر ثابت کرد که در کارگردانی بسیار حرفه‌ای‌تر از بازیگری است و توانایی وی به من و باقی عوامل ثابت شد. وی نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و تدوین این کار را انجام می‌داد اما حواسش به همه چیز بود، بنابراین صبر، استقامت و تحمل این فرد برای من ستودنی است.
 "کمال‌زاده" عنوان کرد: من خیلی دوست داشتم که در کنار "فریبرز عرب‌نیا" به عنوان بازیگر همکاری کنم و حضور در این سریال برای من یک رویای محض و فراموش‌نشدنی است. "عرب‌نیا" جزء معدود کسانی بود که برای بازی در این سریال به من اعتماد کرد.
 وی بیان کرد: نقشی که من در این سریال ایفاگر آن هستم را به یاد ندارم که در مجموعه‌ای به آن پرداخته شده باشد و مظلومیت، صبر، زحمت و ایثار همسران مأموران امنیتی در سریالی به تصویر کشیده شده باشد؛ تمام هدفم این بود که این وجه قضیه را به نمایش بگذارم که این افراد به دلیل نبود همسر دچار چه مشکلات و اتفاقاتی می‌شوند.
 "کمال‌زاده" عنوان کرد: تولید این اثر به دلیل توقف‌هایی که به وجود آمد، حدود یک سال به طول انجامید، اما من حدود ۳ ماه درگیر این پروژه بودم.
 "کمال‌زاده" در پایان اظهار داشت: من دوست دارم از این طریق از "فریبرز عرب‌نیا" تشکر و قدردانی کنم. من "مختارنامه" را با وی شناختم. او سلطان سینمای من است و بازی در جلوی دوربین وی برای من باعث افتخار بود.
 وی در این باره تصریح کرد: امیدوارم با پخش سریال "رنگ شک" گوشه‌ای از محبت، زحمات بی‌دریغ و حمایت‌های وی به عنوان کارگردان از من بازیگر جبران شود.
 وی افزود: نقش "رویا" بسیار نقش سنگینی بود و اصولاً کارگردانان برای اولین کار از بهترین‌های بازیگری استفاده می‌کنند ولی او به من اعتماد کرد که شاید هرگز کسی این اعتماد را نکند و امیدوارم او همیشه خوش بدرخشد.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: نقش من در این سریال متفاوت از نقش‌هایی بود که تاکنون بازی کرده‌ام و اگر "عرب‌نیا" نبود به طور قطع این اتفاق نمی‌افتاد.
 گفتنی است: سریال "رنگ شک" به کارگردانی "فریبرز عرب‌نیا" در ۷ قسمت از شنبه تا جمعه از شبکه سه سیما به زودی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما