شناسهٔ خبر: 45226 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

دفاع کارگردان "مختار نامه" از فریبرز عرب‌نیا

کارگردان سریال مختارنامه می گوید که این سریال بدون حضور فریبرز عرب نیا بازیگر نقش مختار عقیم است چرا که این بازیگر با عشق و انگیزه این نقش را به خوبی بازی کرده است .

به گزارش نماینده ؛ مراسم تقدیر از فریبرز عرب نیا بازیگر سینمای ایران سه شنبه شب با حضور سینماگران و علاقه مندان به سینما در فرهنگسرای ارسباران برگزارشد.داود میرباقری در این مراسم گفت: عرب نیا شایسته تقدیر است و این مجلس باید زودتر از اینها برای وی برگزار می شد ، تلویزیون در این بخش کم کاری کرد.

کارگردان سریال تلویزیونی مختارنامه تاکید کرد: شش تا هفت سال کار مستمر در مجموعه تلویزیونی مختارنامه بسیار سنگین و دشوار بود و اگر همت و انگیزه عرب نیا نبود نمی توانستیم نتیجه ای که امروز به نام مختارنامه ثبت شده بدست آوریم.

وی توضیح داد: یک بازیگر برای اینکه بتواند طراوت و شادابی خود را در یک کار طولانی نگاه داشته و به اصطلاح رکوردش را حفظ کند باید دشواری های بسیاری را طی کند که عرب نیا از پس این اتفاق به درستی برآمد.

میرباقری گفت: اگر همراهی و همدلی عرب نیا نبود سریال مختار عقیم می ماند.

وی ادامه داد: ما عادت کردیم به آنچه در سرصحنه پیش می آید قانع باشیم ، از تخیلات خود کم کنیم و با شرایط سازگار باشیم اما در مختارنامه به دلیل عشق، اتفاقات رخ داده فراتر از توان همه ما بود.

کارگردان سریال مختارنامه با اشاره به حضور عرب نیا در ۹۰ درصد از لوکیشن های این اثر تلویزیونی در طول شش تا هفت سال توضیح داد: عرب نیا در سکانس های پرتحرک و دشواری حضور داشت اما همه اینها با توجه به جوهره ، عشق و انگیزه اش به کار، به سرانجام درستی رسید تاجایی که مختارنامه در حافظه تاریخی مردم ماندگار شد.

به گفته میرباقری، همسفری و همراهی عرب نیا در مختارنامه یکی از زیباترین لحظات هنری این کارگردان سینما و تلویزیون است.

میرباقری در ادامه با بیان اینکه برخی عرب نیا را فردی بداخلاق تصور می کنند ، گفت: شنیدم که او فردی بداخلاق است و بسیاری به من توصیه می کردند با این بازیگر همکاری نکنم اما خدا را گواه می گیرم این امر وجود نداشت.

وی با اشاره به همراهی خود با عرب نیا برای حضور در بیابان های اطراف کاشان به منظور تصویربرداری قسمت های اولیه مختارنامه یادآور شد: در راه عرب نیا رانندگی می کرد و و من مستمع بودم. این بازیگر سینما شخصیت مختار را برای من بر اساس فیلمنامه تفسیر می کرد و چکیده دریافت خود را از شخصیت برایم توضیح داد.

این کارگردان ادامه داد: در همه این سال ها و در طول تاریخ تولید سریال مختارنامه، هیچ درگیری لفظی باهم نداشتیم و مسیری را با عشق و علاقه با هم شروع کردیم. من کمترین اصلاحات را راجع به بازی عرب نیا در سکانس ها داشتم و خیلی از لحظات مختارنامه با عرب نیا خاطره شد.

میرباقری گفت: سخت گیری های عرب نیا برای تاثیرگذاری روی کیفیت کار است و اگر آدم عقده ای نداشته باشد باید این صحبت ها را بشنود.

وی افزود: عمده اختلاف عرب نیا با دیگران اگر پیش آید به دلیل حساسیت روی نقش است و حضور چنین بازیگرانی برای فضای فرهنگی کشور بسیار مغتنم است چراکه روی نگاه و شخصیتی مورد نظرشان فکر می کنند.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۱۴:۱۶مهسا 0 1

    زنده باشی جناب میرباقری عزیز.....
                                
  • ۱۳۹۳-۰۵-۲۷ ۲۰:۲۶لیلا 0 0

    مختارنامه یکی از بهترین و ارزشمندترین فیلمهایی بوده که من تا به حالا دیدم و قطعا این بخاطر کارگردانی خوب آقای میرباقری  و نقش آفرینی فوق العاده خاص آقای عرب نیا بود...
                                

نظر شما