شناسهٔ خبر: 72523 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

گزینه وزارت علوم نیستم/ تدوین آئین‌‌نامه حمایت از نخبگان

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور انتشار اخباری مبنی بر معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را رد کرد و در عین حال خبر از تدوین آئین‌‌نامه حمایت از نخبگان داد.

به گزارش  نماینده به نقل از تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های ملی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره احتمال معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، گفت: من گزینه پیشنهادی وزارت علوم نیستم و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی از تدوین آئین‌‌نامه حمایت از نخبگان خبر داد و گفت: این آئین‌نامه تا یکی دو ماه آینده ابلاغ می‌شود. به دنبال این هستیم تا دانشجویان دکتری بتوانند یک سال از تحصیل خود را در بهترین دانشگاه‌های دنیا ادامه دهند و دانشجویان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در تمامی رشته‌ها بتوانند از این طرح استفاده کنند. در برخی از رشته‌ها که در داخل وجود ندارد در نظر داریم که دانشجویان را به صورت کامل بورس کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در تشریح سفرش به روسیه، تصریح کرد: صادرات به روسیه یکی از مباحث اصلی سفر به این کشور بود. زمانی که وارد بازار روسیه شویم، می‌توانیم با کشورهای دیگر مانند قزاقستان و بلاروس در حوزه‌های مختلف تعامل داشته باشیم.

نظر شما