شناسهٔ خبر: 70582 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت پیشنهادی درباره وزارت علوم به من نداده است/اگر تشخیصشان این باشد برایم موهبت است

وزارت علوم گزینه احتمالی وزارت علوم درباره پیشنهاد دولت به وی برای پذیرش مسئولیت این وزارتخانه گفت: اگر واقعا تشخیص نظام این باشد با توکل به خدا موهبتی است.

به گزارش نماینده محمدتقی بطحایی رئیس اسبق دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی و یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت علوم در گفت‌وگو با تسنیم، درباره پیشنهاد تصدی‌گری وزارت علوم از طرف دولت به وی، اظهار داشت: پیشنهادی در این خصوص از طرف دولت به من نشده است.

وی افزود: به دلیل تجربیاتی که بنده در دو دوره ریاست در دانشگاه و تحصیلات داخل و خارج  کشور داشته‌ام دوستان کم و بیش در این زمینه به من لطف داشته‌اند، اما بنده  به آنها بارها گفته‌ام فردی را پیدا کنید تا ما به او برای این مسئولیت کمک کنیم.

رئیس اسبق دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی، ادامه داد: اگر نظام تشخیص دهد این مشکل را حل کنیم، مانعی نیست.

بطحایی در پاسخ به این سوال که اگر این سمت به شما پیشنهاد شود، قبول می‌کنید؟ گفت: اگر واقعا تشخیص نظام این باشد با توکل به خدا موهبتی است، اما اینکه خودم را مطرح کنم، نه این گونه نیست.

گزینه احتمالی وزارت علوم درباره مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه در شرایط حاضر، گفت:با توجه به ابلاع سیاست‌های کلی علم و فناوری که رهبر انقلاب چندی پیش ابلاغ کردند، با دوستان مشغول استخراج مهمترین محورهای این سیاست‌ها برای اجرایی کردن آنها هستیم تا هر کس این مسئولیت را بر عهده گرفت برنامه درازمدتی برای اقتدار نظام علمی کشور داشته باشد.

 

نظر شما