شناسهٔ خبر: 59507 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

فقط جواد نکونام حق تبلیغ تلویزیونی دارد؟

مدتی است که لابه‌لای پخش زنده مسابقات جام‌جهانی چشم مخاطبان به جمال جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی روشن می‌شود که یک برند روغن موتور را تبلیغ می‌کند!

به گزارش "نماینده"، در حالی حضور جواد نکونام در تبلیغات یک تولید کننده روغن موتور روی آنتن است که بنا بر مصوبه چند سال قبل سازمان تربیت‌بدنی، ورزشکاران ملی‌پوش حق شرکت در آگهی‌های تبلیغاتی را ندارند و سال‌هاست قهرمانان سرشناس کشورمان از این حق محروم هستند.

خاطرمان هست استارت تبلیغات ورزشکاران را کریم باقری زد که در سال 76 بیلبوردهای تبلیغاتی محصولات شرکت داروگر را در اتوبان‌های تهران به خود اختصاص داد.
در ادامه علی پروین، افشین پیروانی و حمید استیلی هم جورابان را تبلیغ کردند و احمدرضا عابدزاده روی موتورسیکلت «تلاش» دیده شد.

سپس مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی در بیلبوردهای تبلیغاتی، شرکت‌های «آیوا» و «کن» را تبلیغ کردند و علی انصاریان و علیرضا نیکبخت‌واحدی با پوشاک آرین‌جین دیده شدند و… تا اینکه سال 87 این حضور با تبلیغات ماهواره‌ای چند فوتبالیست بازنشسته و البته حسین رضازاده، دردسرساز شد.

رضازاده که سال‌های قبل با تبلیغ آب‌معدنی واتا، بانک ملت، شرکت کامیون‌سازی و… پول خوبی به جیب زده بود، با تبلیغ آپارتمان‌های ساخت دوبی مورد آماج حملات انتقادات فرهنگی و ورزشی قرار گرفت تا داستان محرومیت قهرمانان ملی از تبلیغات کلید بخورد و…

در حالی که چند سالی قهرمانان ملی از این موهبت و خوان گسترده برای درآمدزایی بی‌بهره بودند، ناگهان دیدن جواد نکونام با روغن‌موتور کاسپین همه را به شگفتی واداشت. آیا این محرومیت لغو شده یا اینکه جواد نکونام استثناست؟!

البته بر کاپیتان تیم ملی فوتبال خرده‌ای وارد نیست، زیرا در تمام کشورها ورزشکاران نامی و سرشناس بیشترین درآمد خود را از تبلیغات دارند و این موضوع امری عادی تلقی می‌شود، اما پرسش اساسی اینجاست که چه دلیلی دارد در شرایط کنونی این حق طبیعی از سایر ورزشکاران دریغ شود؟ قهرمانانی که از نظر مالی در وضعیتی به مراتب پایین‌تر از جواد نکونام به سر می‌برند و به شدت نیاز به درآمدزایی دارند و به نظر می‌رسد وقت آن فرا رسیده تا مسوولان در قانون منع حضور ورزشکاران در تبلیغات تجدیدنظر کنند؛ این‌طور نیست؟!

 

منبع:فیفا دی

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۰:۲۸اشكان 0 0

    اون زمان كه مصوبه تعيين شد بيشتر بدليل حضور ناصر حجازي در تبليغات بود!
                                

نظر شما