شناسهٔ خبر: 59387 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

روزنامه نیجریه:

شانس کی روش برای هدایت آفریقای جنوبی بیش از کشی

جام جهانی روزنامه ونگوآرد نیجریه با اشاره به جدایی « استفان کشی» از تیم فوتبال این کشور نوشت: آفریقای جنوبی خواهان این مربی است اما شانس « کارلوس کی روش» مربی پرتغالی که قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران پایان یافته برای پیوستن به تیم آفریقای جنوبی بیش از کشی است.

به گزارش نماینده، این روزنامه نیجریه با اشاره به اینکه تمایل طرفین (کشی و فدراسیون فوتبال نیجریه) برای تمدید قرارداد ضعیف است، تصریح کرد: کشی از برخی کشورها از جمله فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی پیشنهادهای سنگینی دریافت کرده است.

ونگوآرد نیجریه با اشاره به اینکه فوتبال نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دوره غم انگیزی را سپری کرد، افزود: با اینحال کشی پیشنهادهای سنگینی دریافت کرده است که مهمترین آنها از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی است.

این روزنامه اضافه کرد: اما خبرها از آفریقای جنوبی حاکیست که فدراسیون فوتبال این کشور برای عقد قرارداد با کشی دچار دو دلی است زیرا « کارلوس کی روش » نیز از گزینه های این فدراسیون است.

در همین حال یک منبع آگاه روز گذشته به این روزنامه گفت: کشی و کی روش همواره از گزینه های فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی بوده اند، اما عملکرد کی روش با تیم فوتبال ایران در جام جهانی برزیل انگیزه آفریقای جنوبی را برای جذب این مربی بیشتر کرد.

این روزنامه اضافه کرد: ایران در گروه ششم جام جهانی ۲۰۱۴ با غول آمریکای جنوبی و آفریقا یعنی تیم های آرژانتین و نیجریه قهرمان آفریقا همگروه بود.

این تیم پس از کسب نتیجه مساوی مقابل قهرمان آفریقا و مقاومت مقابل آرژانتین تا لحظه های آخر مسابقه چشم ها را خیره کرد.

در همین حال، کی روش دستیار الکس فرگوسن در منچستر یونایتد تاکید کرد که ایران در جام جهانی غول خوابیده ای بود که بیدار شدن آن به زمان نیاز دارد.

ونگوآرد اضافه کرد: بسیاری از فوتبال دوستان معتقدند که کی روش، فوتبال ایران را متحول کرده است.

در عین حال یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی تصریح کرد: قرارداد با کارلوس کی روش اولویت اول فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی است و درصورت به نتیجه نرسیدن، کشی در اولویت بعدی قرار دارد.

نظر شما